Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mieheni sanoo että olen lastenhoitaja.. näin..:P

Vierailija
03.07.2010 |

meillä tämmönen tilanne.. vauva täyttää juuri 6kk. olen ollut kokoajan tietty kotona.. enkä töissä.. ja myös mieheni on kotona ollut koko vauvan olemassaolon ajan. mutta.. minä olen lapsenhoitaja.. niin olen usein saanut myös kuulla. eli aamuisin kun mies nukkuu pitkään.. mä nousen klo7.. ja yöherätyksiäkin on. Olen miehelle sanonu et jos mä saisin joskus nukkua pitkään.. tasan 1 kerran hän on aamulla kattonu lasta et oon saanu nukkua 10asti.. mua väsyttää. ja mua turhauttaa. lapsi on meidän molempien.. ja isäkin on nyt kotona ni miksei voi yhtään olla lapsen kanssa.. :( miten teillä toimii tämä? meillä isäntä voi kokopäivän tehdä hommia tallissa tai jtn.. eikä vaikka pidä hetkeäkään pientä sylissä.. ja vauvelil on nyt hampuvaivaa.. ja on aikas vaativa.. missään ei ole hyvä ja sylittää pitäis vaan.. mut mä oon lastenhoitaja..:P muitakin lapsia on.. kotia on siivottava.. mies kyllä joskus imuroi.. plää. tämmöinen purkaus.. yks aamu sovittiin et mies menee vauvan kans ulos.. et saan siivottua.. mut ei.. ennenkun mies nousi ni vauva nukku jo sisällä.. tietty.. enpä siinä sit alkanu siivoilee ku sain vaivoin toisen just nukkumaan.. ärsyttää. väsyttää. vauva on ihana ja rakas. mut ois hienoa ku joku muukin huolehtis.. on mies vaippoja vaihtanu korkeintaan 5 kertaa.. eikä kyl sitäkään.. tän 6kk aikana.. ja ei.. ei ole mikään kaks kymppinen..

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysehän on juuri siitä että toivoin isän olevan lapsen kanssa niin että saan omaa aikaa. huilata tai vaikka leikata ruohoa. pestä vessaa. :P mutta siis olla ilman vauvaa.

mielestäni en tullut tänne haukkumaan miestäni. vaan kirjotin meidän arjesta ja kyselin miten muilla isät huolehtii lapsista. jne..

laitoin yhdessä viestissä et : mielestäni on todella itsekäs.. mieheni siis. mutta tarkoitin sillä vain tätä väsymys/nukkumis asiaa.

ja ehkä se nyt oli kans tärkeä pointti että en ole lapsenhoitaja.. vaan äiti ja vaimo.. nainen. ja toki kun välillä huilii niin kaikki sujuu paremmin ja noita-akan tilalla on mieletön mimmi ;)

Hyvää pyhää. :D

Vierailija
42/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketju

Se on kaikkein kauheinta, ettei pidä omaa lastaansa sylissä!

Vierailija - 03.07.10 08:02 (ID 10749873)

Kyllähän laiskatkin miehet pitää sentää omaa vauvaansa sylissä! Varmasti vahva kiintymyssuhde vauvaan.

Kyllä omaa lastaa pitää sylissä pitää :DDD

Mulla meni tuolla loppupuolella ap:n viestit vähän sekaisin. Hän sanoo miestään hyväksi isäksi vaikka ensin kertoo, ettei miehellä ole käyt. kats. mitään kontaktia yhteiseen lapseen eikä ymmärrystä sille, että ap tarvitsee hengähdystauon. Jos mies on niin erinomainen, miksi käydä tätä keskustelua?

En usko, että tämä on mikään uusperheongelma. Tod. näk. mies oli samanlainen töitään laskeva laiskimus jo ensimmäisessä perheessään.

kyllä mieheni pitää lasta sylissä. halii ja hellii. meillä on muitakin lapsia. ja mieheni on hyvä isä. toivoisin silti, niin kun monesti olen kirjoittanut että olisi enemmän vauvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee työvuoroa 06 - 15. Kun tulee töistä, hoitaa lasta (nyt 1.5v) sen jälkeen täysipainoisesti, eli minä teen vain niitä asioita mitkä on mukava tehdä.

Mies tekee yleensä ruuan, toki minäkin teen mutta mies enemmän.

Mies pesee pyykkiä, en muista edes milloin olisin viimeksi osallistunut pyykinpesuun tai ripustukseen.

Mies hoitanut sen jälkeen kun lopetin imettämisen yöheräilyt, ja silti noussut aamulla ylös ennen kello 05.00.

Eli meillä mies tekee vauvan/nyt taaperon kanssa vaikka ja mitä, juuri kuin sinä; vauva sylissä.

Viikonloput mies hoitaa poikaa, ja minä teen vain niitä mitä haluan/jaksan. Tänäkään viikonloppuna en ole kertaakaan vaihtanut vaippaa, syöttänyt poikaa, tai laittanut sitä nukkumaan.

Eli vastaus tähän. Tällaisia NAISIAKIN voi olla! Ja minä olen kuitenkin se joka on kotona.

(Mies sai juuri pojan nukkumaan ja meni tekemään minulle iltapalaa, pyysi syömään mutta kysyin voisiko tuoda tänne. Kirjoitan tässä nyt teekuppi kädessä :P)

Meillä on todella hyvä parisuhde, ja myös mieheni mielestä :P Nämä ovat asioita jotka ollaan tavallaan sovittu nyt näin. Mulla on nyt vain kausi menossa etten jaksa, vaikka en mitään tee, en jaksa. Jopa se muutama tunti päivässä lapsen kanssa voi olla mulle nyt toodella väsyttävää. Ja on myös huono-omatunto siitä että väsytän mieheni mutta nyt on näin.

Mutta teille, asia kerrallaan. Mietitte yhdessä mitä voitte tehdä toisin. Esimerkiksi laitat vauvan miehen matkaan kauppareissulle. Sehän tulee siinnä samassa ja isot kädetkin on vain plussaa ;)

Miehesi kirjoituksen perusteella voi kuitenkin päätellä että se välittää ja tekee, eli saamaton ja laiska ei ole. Mietitte vain enemmän asioita joihin mies voi ottaa vauvan mukaan. Viihtyykö vauva esim sitterissä jos mies on pihalla puuhastelemassa jotain?

- - - -

Niin ja jollekkin edelliselle tuonne kauas...

Ei kaikki vauvat ole samanlaisia! Toiset viihtyy yksin ja toiset vaativat olla sylissä, ei se ole siitä kiinni miten opettaa.

Meillä poika huusi 3kk koliikkia ja vaati olla sylissä. Ei mennyt kantoliinassakaan vaan piti vain kantaa. Sen jälkeen oli todella itkuinen ja sylin kipeä siihen saakka että lähti liikkumaan.

Mutta tsemppiä ap:lle ja myös ap:n miehelle!

Vierailija
44/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko varma, että miehesi ei vaan koe vauvan kanssa outoutta/vierautta/osaamattomuutta. Meidän mies ainakin totesi, että hänen on vaikea hoitaa alle vuoden ikäistä. On sitten paljon mielummin isompien kanssa. Ja näin on meillä hoidettu neljä lasta. minä hoidan 90% vauvasta, mutta sen jälkeen tilanne tasoittuu. Ja minusta asia on nykytietämyksellä ihan ok. Mutta ensimmäisen kanssa pelkäsin, että eikö mieheni haluakaan lasta.

Vierailija
45/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luiskahtaa tuollaiseen?

Vierailija
46/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minulla on siis lapsi ennestään. ja hänellä lapsia.. ja tämä vauva on yhteinen..

Vierailija
47/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisen miehen kanssa.

Vierailija
48/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sä olet päästänyt tilanteen luisuman tuollaiseksi?

Vierailija
49/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ihan samaa mieltä siitä asiasta. ihanan lapse sainkin!! kiitos neuvoista ja vinkeistä.. eipä sitä voinu etukäteen tietää miten isä osallistuu vauva elämään lapsen synnyttyä.. nyt tiedän kyllä..

ammatiltani toki olen lastenhoitaja.. mut must se loukkaa kun mies sanoo noin.. olen myös vaimo ja äiti.. :P

ap

Vierailija
50/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi sitä pakottaa hoitamaan vauvaa.. jos toinen ei kerran hoida.. mitä itse tekisit? imetän vauvaa joten en voi häipyä paikalta moneksi tunniksi.. lypsämällä en paljon saa maitoa pulloon.. :(

ja tänäänkin sanoin et nouse ylös.. nousihan se .. ja siirty sohvalle.. kuorsaus kuuluu nytkin.. mut jos käsken.. niin ei se piruuttaankaan tee sellasta mitä käsken.. ei. on niin itsepäinen...:( olis varmaan noussu ylöskin jos en olis narissu tosta nukkumisesta..

ap

Vierailija
51/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienin askelin omaa tahtoa perille.

Vierailija
52/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni ei siis missään nimessä ole laiska. koko ajan .. paitsi nyt kun nukkuu tekee töitä.. tallissa.. ajaa ruohoa.. ja tekee kaiken näköstä remonttia.. mut tuntuu etten mä voi tehdä mitään kun en kerkee. :( kaikki aika menee pienen kanssa. ja sit kun on aikaa niin teen ruokaa ja tyhjään ja täytän tiskikonetta.. ja pesukonetta..

yhdessä vaiheessa miehellä oli n 2vko aika jollon pesi pyykkejä ja viikkasi.. nyt sekin on jääny..

ja haluaisin siis vain vähän vapaammin olla.. kotityöt on iha jees.. mut jos joskus sais tehdä ne ilman et kantaa jotain sylissä..

Vierailija
53/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivota vessan vai imuroida jne.

Vierailija
54/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommallahan se pääsee jos vaan pitelee vauvaa kun sä siivoat.

Vierailija
55/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun miehesikin kerran on koko ajan työntouhussa. Hanki kantoliina.

Vierailija
56/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku päivä laitoin vauva syliin ja lähdin yläkertaan laittaa vaatteita kaappiin.. kohta tuli tyttö sanomaan et iskä pyytää sua alas.. :P laityoin vaatteet ja tulin alas.. anto vauva ja läks ulos.. tupakille on pakko kokoajan päästä.

ja ainakin sillon kun vauvan kans pitäis olla.. ja auta armias jos se itkee.. niinku nykyään aika paljon kun on ilmeisesti hammas vaivaa.. niin kyl on kiire ulos ja muihin "tärkeisiin" hommiin.

ja jos sanon et vaihdappa vaippa. niin silllon ulkona kans odottaa joku homma. aina!

ap

Vierailija
57/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivota vessan vai imuroida jne.

.. ap

Vierailija
58/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattooko teidän miehenne joskus lapsia että äiti sais nukkua pitkään? että äiti jaksais..

Vierailija
59/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kannat sitä koko ajan sylissäsi. Meillä mies oli viikko-viikko-systeemillä töissä ja olin kahden pienen(vauva3kk ja taapero 3v.) aina viikon yksin ja hyvin sain tehtyä kaikki kotihommat. Mies osallistui sitten vapaaviikoillaan tyyliin mattojentamppaus ja lasten kanssa ulkoilu. Sovi miehen kanssa ne aamut, jolloin sinä saat nukkua pidempään.

Vierailija
60/62 |
03.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun miehesi on kerran työttömänä(?) kotona, niin hänenkin tulee osallistua lastenhoitoon.