Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laitat nuudelien sekaan?

Vierailija
10.09.2025 |

Itse laitan yleensä tonnikalaa ja joskus kananmunaa. Jauhelihaa myös.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanasuikaleita, pakastevihanneksia.

Vierailija
2/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wok-vihanneksia, aasialaisia sieniä, vesikastanjaa. Lisäksi esim tofua tai katkarapuja. Teen usein ramen-, Tom yam- tai pho- liemen itse pitkän kaavan kautta, tulee herkullista ja terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan tai possun suikaleita, kevätsipulia

Vierailija
4/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette ole nähneet sitä mikroskooppikuvaa, joka on otettu nuudeleista. Moisia en itse suuhuni laita, enää ikinä. 

Vierailija
5/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieneksi silputtua kanaa tai kanasuikaleita, kuullotettuja vihanneksia, joku itämainen kastike (itse tehty)fiiliksen mukaan. Kastiketta pitää olla ja chiliä tai currya.

Myös nää korealaistyyppiset valmiit kastikepohjat on hyviä, eli nuudelit reiluun liemeen ja sinne mukaan mitä milloinkin. Reippaasti vihanneksia.

Vierailija
6/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette ole nähneet sitä mikroskooppikuvaa, joka on otettu nuudeleista. Moisia en itse suuhuni laita, enää ikinä. 

Olen. Teen töitä mikroskoopin kanssa usein, ja monenlaista on sillä tullut katseltua. Ei mitään ihmeellistä nuudeleissa, ainakaan jos laadukkaita ostaa. 

Vierailija
7/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät, että ne tiktokvideot on feikkejä ja tehty pelkän huomion takia?

Vierailija
8/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijaa, osterikastiketta, kalakastiketta, chiliä, valkosipulia.

Vierailija
9/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain katkarapuja nuudeleihin.

Vierailija
10/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitan maustepussin raakaan kananmunaan ja kewpiehen, keitän nuudelit erikseen ja lisään lientä seokseen vähitellen, lopuksi nuudelit. Nuudelien kanssa kiehautan yleensä hieman pakchoita. 

Jos olen laiskalla tuulella niin valmistan nuudelit normaalilla tavalla lisäten vain pakchoin ja keitetyn munan lopuksi puolitettuna. 

Vierailija
11/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mitäkin mutta useimmin sieniä, vesikastanjaa, tonnikalaa

Vierailija
12/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siankorvaa ja pieniä kiviä

Vierailija
13/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne mausteet laitan, jotka tulee nuudelien mukana.

Sitten siihen sopii vaikka kana tai kala oheen, riippuen, miten ne nuudelit on maustettu.

Vierailija
14/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt, mutta joskus törmäsin väitteeseen, että ne voivat viipyä elimistössä sulamatta jopa päiviäkin.

Vierailija
15/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tofua ja 3-5 lajia kasvista. Kastike usein valmiina esim. Spice Up Szetchuan tai hapanimeläkastike. Jos ei ole valmista, niin laitan soijakastiketta, seesamiöljyä, tomaattipyreetä, inkivääriä, valkosipulia, sokeria ja sitruunan mehua.

Vierailija
16/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokkivihanneksia, kanaa/nakkia, halloumjuustoa, pinjansiemeniä, valkosipulia, voi lisäillä vähän sen mukaan mitä kaapeista löytyy/tekee mieli

Vierailija
17/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä jostain mikroskooppikuvista edes ymmärrät? Oletko mikrobiologi?

Vierailija
18/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä

Vierailija
19/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt, mutta joskus törmäsin väitteeseen, että ne voivat viipyä elimistössä sulamatta jopa päiviäkin.

Ja (pikanuudelit) ovat haitallisia varsinkin naisille!

Vierailija
20/20 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiset väitteet nyt on ihan hölynpölyä. Miten ihmeessä tuollainen olis edes mahdollista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi