Pettämisgallup: Kuinka moni?
Ollaan juuri ystäväni kanssa kiistelty pettämisen yleisyydestä. Joissakin kaveripiireissä se tuntuu olevan todella yleistä, toisissa taas kaikki ovat (ainakin vakuuttavat niin) periuskollisia. Onko kyse vain siitä, että jotkut porukat puhuvat asioista avoimemmin ystävilleen -vai onko sittenkin niin, että koko ajan puhutaan siitä kuinka yleistä pettäminen on, vaikka tosiasissa suurin osa on uskollisia? Olisi siis kiinnostavaa mikä on otanta tällä palstalla ex tempore.
Aloitan itse: olen pettänyt miestäni toisen kanssa. Vain yhden ihmisen, mutta se tapahtui monta kertaa. (Ja pieni täsmennys: en ole ylpeä siitä.)
Kommentit (48)
En ole pettänyt, eikä koskaan ole tullut edes mieleenkään. Entinen mieheni petti minua, kun olin synnärillä, joten hän sai kenkää. Nykyinen mieheni on itsekin kokenut petetyksi tulemisen, joten enpä usko, että kumpikaan meistä sitä paskaa enää itselleen ja toiselleen haluaa.
eikä lähimmässä ystäväpiirissäkään (tietääkseni) kukaan ole pettänyt. Tässä asiassa on selvästi vähän erilaisia "piirejä".
Mun mielestä ihmisellä joka pettää ei omatunto "toimi kunnolla" eikä ainakaan oikeaan aikaan eli etukäteen.
Eikä meidän avioliitossa ole pettämistä puolin eikä toisin.
Pyrimme elämään raamatun arvojen mukaan, ei maailman mukaan jota vallitsee tällä hetkellä suvaitsevaisuus. Kaikki moraaliton tulee suvaita ja se leviää kuin paraskin muoti-ilmiö.
Olet oikeassa, tuo on yleistynyt. Pettämiset, aviopuolison epäkunnioitus, avioerot, irtosuhteet, homous, irstaus, julkinen seksikyyden hakeminen ja sillä mässäily..
Ja en ole vanha nutturapää. Moraaliton maailman vain on mielestäni vastenmielistä.
Olen asunut saman miehen kanssa yhdessä 18 vuotta enkä ole pettänyt. Tietääkseni ei mieskään. Ihastunut olen ollut, mutten tehnyt mitään. Olen ottanut ihastumisen merkkinä siitä, että on itsetutkiskelun paikka: mihin en ole tyytyväinen, mitä voisin asialle tehdä. Kun ei sitä onnellisuutta kukaan pysty mulle kauhomaan.
Seurustelun alkuvaiheessa en koe pettäneeni, koska en mitään ollut luvannutkaan. Päinvastoin, halusin yhdessä vaiheessa kovasti erota, mutten pystynytkään.
paria kumppaniani ennen aviomiestäni juuri ennen eroa. Nykyistä aviomiestäni olen pettänyt kerran ja toinenkin kerta saattaa tulla eteen. Asiat eivät ole aina kovin mustavalkoisia, minulla on henkilökohtaisia ongelmia joita haluan ratkoa tällä tavalla. Olen uskoutunut kahdelle ystävälleni asiasta. En voi kertoa kaikille kavereille, koska pelkään heidän kertovan miehilleen ja sitä kautta tiedon leviävän eteenpäin. En ole ylpeä tilanteesta, mutta ei kadutakaan. Tämä tilanne on auttanut minua selvittämään vaikeita asioita elämässäni.
En usko, että mieheni on pettänyt minua mutta sallisin sen hänelle jos se ei muuten vaarantaisi parisuhdettamme tai terveyttämme.
Pettänyt miestäni, enkä aiempiakaan poikakavereita. Enkä toivon mukaan petäkään.
pettänyt miestäni kerran nykyisessä suhteessa. en ole ylpeä asiasta. suhteemme oli silloin heikoilla ja hain lohtua muualta. aikomukseni oli silloin erota, mutta kun asia paljastui miehelleni, selvitimme terapian avulla suhteemme ja nyt se on onnellisempi kuin ennen.
petin sekä miehen, että naisen kanssa. Nykyistä avopuolisoa (nainen) en ole pettänyt, eikä ole edes käynyt mielessä. Niin ja olen siis itsekin nainen jos tällä nyt on jotain merkitystä.