Arabianrannassa/muulla rakennettavalla alueella asuneet
Kysyisin vaan, että häiritseekö alueen rakentaminen arkielämää paljonkin? Onko olo, että asuu rakennustyömaalla?
Pohditaan asunnon ostamista toiselta uudehkolta alueelta, jota rakennetaan tulevaisuudessa paljon ja jotenkin epäilyttää se, että koko aluen on rakennustyömaata aika kauan.
Kiitos jos joku jaksaa vastata
Kommentit (6)
Mä sanoisin, että se vaikuttaa, että onko aamuvirkku vai iltavirkku. Meillä on ollut nyt viimeisen puoli vuotta rakennustyömaa vieressä ja se on häirinnyt oikeastaan vain aamuisin. Seitsemältä alkaa tympsytys, joskus jopa puoli seitsemältä. Silloin kun on itse lähdössä töihin, niin se ei haittaa, mutta kun tämäkin virolaisporukka on ilmeisesti myöhässä aikataulusta, niin tää meteli alkoi 7.00 aamulla myös juhannusaattona. Oli siinä vähän silmittelemistä ja ei aamulla ikkuna auki nukuta todellakaan, kun ei ikkuna kiinnikään.
No, mutta tuo talo alkaa olla valmis, niin muutetaankin sit täältä Leppävaaran työmaan vierestä Tapiolaan ISON työmaan viereen, niin ei pääse sitten vieroitusoireita tulemaan.
Rakennusvirastossa lupailivat kortteli kerrallaan rakentamista mutta tiedä noista.
No katteellaan!
ap
mutta minua ei häirinnyt sillä olen aamuvirkku ja toisaalta asuin 7. kerroksessa jonne ei muutenkaan kantautunut edes pihalta lasten leikkiääniä.
Asuttiin Viikissä silloin kun siellä oli "pahin" rakennusvaihe eli joka kulmaan väsättiin uutta taloa, mutta ei se kylläkään vaikuttanut meidän elämään yhtään mitenkään. Lasten kanssa pystyi kuitenkin hyvin ulkoilemaan.
Asun Vantaan Tammistossa uudessa talossa ja koko sen ajan, kun olen asunut ympärillä on ollut rakennustyömaita ja työmaaparakkeja. Yhtään en ole kokenut häiriötä. Talossa on sen verran hyvä äänieristys, että rakennusmelua ei ole kuulunut laisinkaan. Ympäristö on tietysti vielä keskeneräistä, mutta ei sekään ole haitannut, kun koko ajan tietää, että tämä on väliaikasta. Lisäksi toiveissa on, että alueen valmistuminen ja rakentamisen loppuminen toivon mukaan nostaa asuntojen arvoa.
Samoin rekka-autot laukaisevat autojen hälyttimiä. Eli kyllä sitä mekkalaa riittää, enkä ikinä muuttaisi rakennettavalle, uudelle asuinalueelle.
Ja puhun ihan kokemuksesta. Asuin 2 vuotta alueella, josta ensin kaadettiin metsä ja sitten puhdistettiin maaperä ja se mekkala + autoralli oli ihan persiistä. Nyt asutaan alueella, jossa on putkiremontti-ikäisiä taloja ja kolme kesää ollaan saatu kuunnella putkiremontin mekkalaa. Vähän kauempana rakennettiin pari uutta asuintaloa ja se paalutus on niin maan perseestä.
Mulla ei ainakaan kestäisi pokka rakennustyömaan keskellä, kun jo tuollaiset kevyemmät rempat ja maanmuokkaukset saavat minut hulluksi. Työmaa-ajatkin ovat niin hanurista, pahimmillaan naapuritalon putkiremppaporukka aloitti klo 6.30...