Serkkutyttö synnytti tiistaina, yhä puhelin pois päältä... Pelottaa!
Kukaan ei saa häneen yhteyttä, koska välimatkaakin on paljon. Hän laittoi synnytyksen jälkeen viestin, että kaikki on hyvin, mutta onko sittenkään? Vauva syntyi kuitenkin 5 viikkoa ennen laskettua aikaa.
Jos olisi jo päässyt kotiin, luulisi puhelimen laittaneen päälle... mun mielestä normisynnytyksen jälkeen ollan max 2 yötä sairaassa. vai???
Kommentit (21)
Jos oikeasti olisi jotain ongelmaa niin kyllä olisit sitä saanut kuulla. Eiköhän hänen vanhempansa tiedä miten hänellä ja lapsella menee? Tai hänen miehensä vanhemmat tietävät?
Luultavasti uusi äiti on jo lapsensa kanssa kotona mutta kännykkä on pois päältä ihan sen takia että hän haluaa keskittyä lapseensa - ei sukulaisiinsa. ;)
eikä ole tullut mieleen ladata? Jos kaikki on ollut hyvin kuten hän ilmoitti niin varmasti on ollutkin tietysti etuajassa syntyneen kanssa on huolia erilailla kuin täysaikaisen vauvan kanssa kaikesta huolimatta.
Pian ehkä soittaakin.
Hän ei halua keskustella hössöttävien sukulaisten kanssa vaan keskittyy omaan elämäänsä. 2 viikkkoa puhelin kiinni on normaalia. Hän itse ottaa yhteyttä niihin joihin haluaa.
jos vauva syntyy 35 viikolla lapsi on keskonen ja joutuu keskolaan tarkkailuun ja kasvamaan. Jos on kovin "epäkypsä" vielä voi joutua kaksoipaineventilaattoriin ym. Ei siis pääse 2 vuorokauden kuluttua kotiin. Äiti ehkä haluaa olla rauhassa? Jos sinulla on aidosti huoli ja olette läheisiä, soita ihmeessä serkkusi miehelle tai vanhemmille ja tiedustele asiaa.
vauva on lastenosastolla ja äiti viettää päivät sairaalassa lasta hoitaen. Lastenosastolla ei saa olla kännykkä päällä.
mm. bilirubiini arvot koholla jolloin lapsi on valohoidossa jopa viikon jaoskus enemmänkin. Täysaikasetkin vauvat joututt joskus valokaappiin keltasuuden ja korkeiden bilirubiini arvojen takia..
me jpouduttiin olemaan tytön kanssa sairaalassa viikko kun likalla epäiltiin strebtokokki tartuntaa vaikka terve täysaikainen olikin. Eli vaikka kaikki olisikin kunnossa ei se tarkoita että olisi kotona ja tosiaan jos vauva keskonen niin sairaalassa äiti saa olla kauemmin kuin sen 2 vrk ja senkin jälkeen keskosten äidit lähes asuu sairaalassa. Siinä tuskin tuleemieleen ensimmäisenä joku serkku jossain huitsissa.
oli 2vrk teholla hengityksen takia ja sen jälkeen 2 viikkoa keskolassa kasvamassa ja opettelemassa syömistä. Itse vietin päivät vauvan kanssa kello 9 ja 17 välillä. Sen jälkeen piti tulla kotiin hoitamaan isoveikkaa ja illalla olin ihan loppu enkä jaksanut mitään. Meidän isoveikka syntyi v 35 ja pääsi minun kanssa kotiin 2 vrk jälkeen, mitään ongelmia ei ollut. Mutta nämä keskoset ovat yksilöitä ja kaikki pärjäävät erillailla.
Varmasti olisit huonot uutiset kuullut jos sellaisia olisi.
olisi ensimmäisenä ilmoittelemassa sitä sukulaisille. surisin itse rauhassa. voisin ehhä muutamien viikkojen kuluttua kertoa,mutta ensin ottaisin itselleni aikaa.
tietoja saa antaa, vaikka ois mitä! Ja tosiaan, ehkä serkullasi nyt muita asioita mielessä varmaa ottaa yhteyttä sitten, kun jaksaa.
Kukaan ei saa häneen yhteyttä, koska välimatkaakin on paljon. Hän laittoi synnytyksen jälkeen viestin, että kaikki on hyvin, mutta onko sittenkään? Vauva syntyi kuitenkin 5 viikkoa ennen laskettua aikaa.
Jos olisi jo päässyt kotiin, luulisi puhelimen laittaneen päälle... mun mielestä normisynnytyksen jälkeen ollan max 2 yötä sairaassa. vai???
hieman käytöstapoja!! anna toisen olla.
oli huonekaverina äiti joka synnytti rv 35 ja lapsi oli keskolassa.
Tämä äiti sai käydä lapsen luona pari kertaa päivässä vain, lopun aikaa makasi huoneen sängyssä ja puhui puhelimessa tai tekstiviestitteli.
Äiti oli raskausmyrkytyksen vuoksi viikon sairaalassa ja pääsi sitten kotiin mutta vauva jäi vielä ainakin viikoksi.
jos vauva syntyy 35 viikolla lapsi on keskonen ja joutuu keskolaan tarkkailuun ja kasvamaan. Jos on kovin "epäkypsä" vielä voi joutua kaksoipaineventilaattoriin ym. Ei siis pääse 2 vuorokauden kuluttua kotiin. Äiti ehkä haluaa olla rauhassa? Jos sinulla on aidosti huoli ja olette läheisiä, soita ihmeessä serkkusi miehelle tai vanhemmille ja tiedustele asiaa.
mene näin! Oma kuopukseni syntyi 35+3, oli yönyli tarkkailussa, pääsi tämän jälkeen normiosastolle. Kotiutus tapahtui vauvan ollessa 4vrk, eikä mitään ihmeellisempää seurantaa määrätty. Vauva oli syntyessään 45cm ja 2300g, joten pieni oli.
Eivät olleet missään tarkkailussa ja kolmen päivän päästä lähdettiin kotiin. Painoa vauvoilla oli 2500g.
niin vanhemmilla saattaa olla muutakin mietittävää kuin serkunkumminkaiman tiedonhalun tyydyttäminen.
Koita jaksaa nyt vaan odotella. Vauvan paino ei ehkä ole alkanut nousta ja pitävät siksi pidempään. Tahtovat varmasti olla rauhassa. Serkku ei ole eka kenelle soittelee sairaalasta, vaikka olisikin ihan läheinen. Ja vaikka jotain olisikin käynyt, ei se ole sun asia nyt heti tietää.
Tai käy itse katsomassa?