Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei sit tainnut muistaa mun synttäriä, kuitenkaan.... :-(, 35 v.

Vierailija
19.01.2009 |

Ois niin kiva saada joskus jo AAMULLA ne onnentoivotukset, ja lahjakin...

nyt oon muistuttanut asiasta etukäteen MONEEN kertaan aina ohimennen ja hyvin suoraankin. Moneen kertaan antanut vinkkejä sopivista lahjoista.

No ei edes onnentoivotusta tullut aamulla. Ja tuskin se on mitään lahjaakaan sitten hommannut, sille on niin ylivoimaisen vaikeeta jotenkin hoitaa asioita ajoissa, vaikka niistä kuinka puhuisi hyvissä ajoin.

Ja tuskin se tänäänkään ehtii mitään enää hommaamaan (vaikka muistaisikin), niillä on joku myöhäinen palaveri tänään + meille tulee anoppi kylään, joten sille tulee tosi kiire kotiin.

Sillä on tapana aina kuitata lahjan puuttuminen niin, että se tuo sitten jotain päivän myöhässä (kun oon eka pahottanut mieleni), ja yrittää selittää että se onkin vaasta se juhlapäivä ja se varsinainen juhlapäivä oli vaan aatto (niinkun jouluaatto...) ihme logiikka.

Sama aina äitienpäivät ja kaikki. Mä sen sijaan aina ostan ja hommaan sille lahjat.

Se täyttää seuraavaks 40v ja suunnittelin jo yllätysbileitä mutta taidanpa jättää. (Ei sekään järkännyt mulle mitään kun täytin 30v., mä toteutin aikanaa sille unelmaloman yllärinä.)

No, ei se maailma tähän kaadu mutta jotenkin tuo on aina niin välinpitämättömän tuntuista.....

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mull ole kyllä rahaakaan, ja hölmöä pyytää mieheltä rahaa hänen lahjaansa, ja joka vuosi ei viitsi villapuseroakaan neuloa (sellaisen taisi saada kun täytti 35v.) Muistan kyllä merkkipäivänä tehdä parempaa ruokaa ja keittää kahvit illalla. Mutta en yleensä ole aamulla kovin hyvämuistinen, joten meillä ei mies saa edes synttärikahvia aamulla ellei sitten itse keitä (kuten keittää joka aamu). Mies tietää että muistan häntä muulla tavoin kuin lahjoilla, enkä odota häneltäkään mitään ihmeellisiä lahjoja (tosin on usein ostanut lahjan).

Meillä ei varsinaisesti vietetä kuin lasten syntymäpäiviä. Ja mitä isänpäivään tulee, niin meillä lapset tekevät lahjan (eihän se ole mikään aviomiesten päivä vaan nimenomaan isien).

Minun mielestä toisesta välittäminen ja toisen huomioiminen on tärkeämpää kuin yksikään tavaralahja.

Ja jos haluaa syntymäpäiviään viettää, niin miksi ei voi itse sitten niitä järjestää. Kyllä siinä puoliso väkisinkin muistaa toisen synttärit, kun on tupa täynnä vieraita:)

Vierailija
22/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen aina vaan antaa ja toinen saa, niin ei kyse ole kostosta jos joskus jätät väliinkin.

Minä unohtaisin sinuna tyystin seuraavat miehen synttärit ja isänpäivän. Toteaisin vaan, että eiks meidän perheessä ole tapana olla muistamatta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis että aikuiset ihmiset osaisi jo itse kantaa vastuuta, vaikkapa synttäreistä.

Ymmärrän että pikkulasten pienessä ajatuksessi on tärkeää ne synttärit ja lahjat.

Mutta että aikuiset jaksaa kitistä yhdestä päivästä ihan niinkuin se olisi maailman tärkein

Vierailija
24/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako se sitten lastenkaan, tuskin. Noloa, epäromanttista, välinpitämätöntä todellakin, kuten ap jo vähän epäili. Ei kukaan voi olla niin hölömö, ettei jo osaisi edes kännykän kalenteriin laittaa muistutuksen jos ei muuten pää pidä mitään.

Kyllä minä ainakin ymmärrän loukkaantumisen.

Vierailija
25/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n tilannetta ei taida enää mikään pelastaa. Ap oli kuvitellut että mies onnittelee aamulla ja on siis jo pahoittanut mielensä kun näin ei tapahtunut. Ei varmaan tilanne parane yhtään vaikka mies tulisi kotiin kakkujen kanssa ja onnittelisi... ja anoppikin vielä.

Eli kysynkin että onko ap pettynyt omiin odotuksiin vai miehen toimintaan? minusta tässä vaiheessa vasta omiin odotuksiinsa. Antas nyt armoa edes iltaan asti

Vierailija
26/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Prisman kassajonossa keksi et ai niin, oota vähän mä haen sulle jonkun kukan.

Muutaman kerran olen saanut huutokohtauksen asiasta, kun äitienpäivänä mietti ääneen, et milläköhän muistaisi omaa äitiään. Meillä silloin yksi lapsi ja minä viimeisilläni raskaana.

Nooh, siitä on ajat muuttuneet. Raivarit ovat tehneet tehtävänsä ja nyt mies muistaa aina minua kun on joku merkkipäivä. Ei ylenpalttisesti, mutta jotenkin kumminkin.

Niille, joidenka mielestä aikuisten merkkipäiviä ei tarvitse muistaa sanoisin, että ei tarvitsekaan, jos mies muistaisi joskun muulloin tuoda kukkia kotiin tai varata ravintolan. Mutta kun ei muista, niin merkkipäivä on hyvä muistutus siitä. Kyllä parisuhde voi huomattavasti paremmin, kun välillä saa jotakin spesiaali huomiota puolisolta. Vaikea uskoa että rakastaa rakastaa, jos ei sitä koskaan oikein näytä.

Sille miehelle jonka vaimo ei ymmärtänyt saamaansa huomiota. Mielellään moni meistä haluaisi juuri tuollaista huomiota osakseen. Mistä vaimosi kehitti riidan?

Vierailija
27/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Prisman kassajonossa keksi et ai niin, oota vähän mä haen sulle jonkun kukan.

Muutaman kerran olen saanut huutokohtauksen asiasta, kun äitienpäivänä mietti ääneen, et milläköhän muistaisi omaa äitiään. Meillä silloin yksi lapsi ja minä viimeisilläni raskaana.

Nooh, siitä on ajat muuttuneet. Raivarit ovat tehneet tehtävänsä ja nyt mies muistaa aina minua kun on joku merkkipäivä. Ei ylenpalttisesti, mutta jotenkin kumminkin.

Niille, joidenka mielestä aikuisten merkkipäiviä ei tarvitse muistaa sanoisin, että ei tarvitsekaan, jos mies muistaisi joskun muulloin tuoda kukkia kotiin tai varata ravintolan. Mutta kun ei muista, niin merkkipäivä on hyvä muistutus siitä. Kyllä parisuhde voi huomattavasti paremmin, kun välillä saa jotakin spesiaali huomiota puolisolta. Vaikea uskoa että rakastaa rakastaa, jos ei sitä koskaan oikein näytä.

Sille miehelle jonka vaimo ei ymmärtänyt saamaansa huomiota. Mielellään moni meistä haluaisi juuri tuollaista huomiota osakseen. Mistä vaimosi kehitti riidan?

Vierailija
28/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antamastani joululahjasta... ei ollut hänenlaisensa..

Ilmeisesti lahja pettymys kyti näin kauan...

T: synttäreitä järjestänyt mies

Vierailija
29/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tulee kylään jotta pääsette vähän tuulettumaan ja sen palaverin se on vaan keksinyt jotta et suunnittelis illalle mitään. Eli yllätysjuhlaa tiedossa, ihan selkeesti!

Vierailija
30/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule ap huomenna kertomaan miten kävi.. jookos?

Vierailija
31/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittänyt kertoa, että minusta tuntuu välillä kun olisin mieheni äiti, tai en oikeastaan äiti, vaan joku vanhempi kiva täti, joka saa hyvän mielen ja elämäntarkoituksen siitä, että paapoo suvun pientä kultamussua, mutta jota ei tarvitse muistaa mitenkään.

Tietenkin taustalla on isompia ristiriitoja, jotka purkautuvat silloin, kun ei saa edes joulu- tai synttärilahjaa. Meillä olen esimerkiksi sanonut, että kaipaisin valtavasti sitä, että sanoisi tai tekisi minulle joskus jotain kaunista ja välittämistä osoittavaa.

Mies on sanonut, että tekee, mitä haluan, kun vain pyydän.

Mutta eihän se ole sama. Voisin yhtä hyvin paketoida itselleni lahjat, tilata lähetiltä kukat ja laittaa ne miehen nimiin. Voisin avata s-postitilin ja lähetellä "kaipaan sinua rakas vaimoni" viestejä hänen nimissään jollain automaatilla, kun mies on matkoilla. Siltä se tuntuu, jos täytyy erikseen mainostaa, mitä toivoo. Olen aikuinen ja voin itsekin ostaa itselleni, mitä tarvitsen, eihän se ole se muistamisen pointti.

Siksi toiseksi mies ei tee, mitä pyydän useinkaan ja tämä on sinänsä ihan OK. Eihän hän ole mikään minun marionettinukke, joka robottina noudattaisi minun viikottain laatimaa tehtävälistaa. Lisää vain ärsytystä, kun tämä vastaa, että "teen kaiken, mitä selkeästi pyydät, mutta en voi arvata, mitä haluat", kun kumpikaan ei pidä aidosti paikkaansa.

Minä olen kyllä ihan selkeästi sanonut, mistä pidän. Ja yrittänyt osoittaa, miten iloinen olen edes niistä Prisman ruokajonossa ostetuista kukista.

Hän EI tee suurinta osaa asioista, mitä pyydän tai ehdotan, ainakaan, jos en itse ole mukana tekemässä ja olen kyllä monesti yrittänyt sanoa, minkälaisista asioista pidän ja mitä kaipaan. Sekä vihjaten että suoraan sanen, hyvinä ja pahoina päivinä. Mutta mikään ei tunnu auttavan.

Vierailija
32/33 |
19.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä h...etissä se nyt on määritelty, että äitienpäivänä muistetaan vain OMAA äitiä. Siis ihan selkeästihän suomen kielessä sanotaan äitienpäivä eikä oman äidin päivä. Mikä siinä nyt on niin vaikea tajuta, että kyllä miehelle se lasten äiti pitäisi olla se kaikista tärkein äiti ketä muistaa. Vai ottaako se päähän, että kyseien kommentoijan mies ei muista kuin omaa äitiään.

Ja miehelle jonka lahja ei miellyttänyt vaimoa. Mitä ihmettä sinä olet mennyt ostamaan. XXXL alkkarit, auton rengassarjan vai "tie miehen sydämeen käy vatsankautta" keittokirjan? Keskustele vaimosi kanssa asiasta koska tällaisista asioista syntyy usein tarvittua suurempi sota muuten sopuisaan perheeseen.

Vierailija
33/33 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! tuli jotenkin mieleen. 

T: mies ketjusta joka järjesti vaimolleen synttäreitä tammikuussa 2009! vaimosta tuli ex saman vuoden syksyllä. 

Ketjussa kerrotut tapahtumat katkaisi kamelinselän ja tuolloin totesin että minä en vaimoani saa missään olosuhteissa tyytyväiseksi joten antaa olla