Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee miehen tyttäreen!

Vierailija
25.06.2010 |

Se on täällä kesälomaa viettämässä, yhdeksänvuotias. Päivät se kulkee mun perässäni ja kyselee koko ajan jotain. Ei oikeasti hetkenkään rauhaa, se yritti jopa tulla vessaan mun perässäni?! Isänsä ei ole kova juttelemaan, siksi kai mun kimpussa. Äitinsä myös etäisen puoleinen ja kiireinen, mä kotiäiti. Ruokaa pitäisi olla koko ajan, mielellään jotain extrahyvää. Pikkusisaruksia (meidän 3 ja 1v) jaksaa hetken, sitten alkaa ehdottelemaan itse niille jäähypenkkiä jos sanovat poikkipuolisen sanankin. Tai valittaa niiden kitinästä.

Se on mukava lapsi ehkä muuten mutta toi jatkuva äänessä olo ja huomion vaatiminen.. Illalla kun pienet menee nukkumaan (20.00) pitää päästä isin kanssa sohvalle katsomaan pari jotain sata kertaa nähtyä, umpitylsää elokuvaa. Siis jotain indiana jones -osastoa. Mä en jaksa katsoa sellaista p*skaa, joten siirryn koneelle. Sinne ne sitten sohvalle nukahtaa ja mä olen yksin siihen pikkutunneille kunnes menen itse nukkumaan.

Kaiken lisäksi mies on puhunut, että haluaisi hakea lähihuoltajuutta. Voin veikata, että meidän parisuhde kutistuu kämppäkaveruuden tasolle jos näin käy. Jo nämä viime viikot on ajaneet mut ihan hulluuden partaalle.

Miten mä sanon miehelle, että tämä on nyt meidän keskinäisen suhteen kannalta mahdoton tilanne? Tyttö on tosiaan ok, vielä enemmän olisi jos viihtyisi itsekseenkin edes joskus. Mutta en mä jaksa tätä pelkkänä kotitalouskoneena oloa pitkään!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua, tulisin itse hulluksi, jos koko ajan pyörisi perässä. Nyt mietit, onko tytölle naapurustossa kaveria. Reippaasti vaan ovikelloa soittamaan ja pyydätte kaveria teille leikkimään. Sitä tyttö vaan kaipaa, omanikäistä seuraa.

Vierailija
42/47 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. käytte yhdessä kirjastossa hakemassa luettavaa, jos tykkää piirtää, hommaatte hyviä kyniä ja lehtiöitä, ostatte lehtiä, sudokuja, jotain askartelu/koristelujuttuja tms.mistä nyt tykkääkin. Onko tytöllä teidän luona jokin oma soppi, jossa voi olla rauhassa? Jos hänellä on koko ajan kylässäolofiilis ja ikään kuin kokee velvollisuudekseen seurustella sun kanssa?

Ja niitä kavereita ehdottomasti pitäisi löytää, ilman oman ikäistä seuraa ei varmaan tee tytön mieli ulkoilla itsekseen yms. ikäistensä puuhaa vaan roikkuu sinussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö hieman käyttää aktiivisuutta, että löytyisi edes yksi suht. samanikäinen kaveri? Löytyisi ikätasoista puuhaa ja saisit välillä olla ilman häntä. Tuon ikäiset kun yleensä kaipaavat kovasti kavereita.

Vierailija
44/47 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä ole mitään järkeä, että isän ainoa hetki on illalla leffan ääressä ja sitten vielä haaveilee lähihuoltajuudesta.

Vierailija
45/47 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap tuntee, että kaikki hommat kaatuvat hänelle ja seuranpito kaiken päälle, niin miksi mies ei tee mitään? Onko mies päivät töissä vai myöskin lomalla? Kyllä minusta miehen tulisi kantaa suurin vastuu omasta tytöstään eikä ap:n.

Kuinka pitkään tyttö on teillä lomalla? Varsinkin jos on pidemmän aikaa, niin hänellekin voisi osoittaa osansa kotitöistä. Saisi jotain tekemistä ja ap:n taakka vähän helpottuisi. Kyllähän 9-vuotias voi jo vaikka täyttää tiskikonetta tai imuroida ja katsoa pienempien perään vähän aikaa (siis niin että ap tai mies on kuitenkin kotona).

Vierailija
46/47 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni poika oli pienempänä ihan samanlainen. Oli KOKO ajan korkeintaan kahden metrin päässä minusta tai isästään, paitsi nukkuessaan. Nukkumaan meni yhtä aikaa kuin me. Vielä 13-vuotiaana istui saunan oven takana, jos minä ja mies jäimme vielä saunaan hänen lähdettyään sieltä. Nyt, kun poika on 15v, on alkanut helpottaa hiukan ja hän kestää jo hetken olla eri huoneessa.

Väsyttävää, oli sitten oma lapsi (mies oli ihan uupunut tuohon) tai jonkun muun.

Luulen, että jos poika olisi asunut meillä, tuosta riippuvuudesta olisi päästy parissa kuukaudessa ja olisi oppinut ottamaan etäisyyttä.

Tsemppiä. Koeta saada myös omaa, kivaa tekemistä!

Vierailija
47/47 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen että lapset päättää JOKA ILTA, mitä telkkarista katsotaan

ja eihän lapsella kuulosta olevan lähenen suhde isään vaan aphen

kuka sinua pitää sellaisena - lapset vai mies?

Miksei lapsi saisi katsoa isänsä kanssa umpitylsiä elokuvia sohvalla? Siksikö, ettet SINÄ halua niitä katsoa?

Lasten alinomainen pälpätys on tosiaan välillä rasittavaa, eikä sitä jaksa olla koko aikaa läsnä ja saatavilla. Mutta onko tässä nyt kyse siitä, vai oletko vain kateellinen lapselle tämän läheisestä suhteesta isäänsä - onko sinulla sellainen ja saatko itse riittävästi huomiota?