Vauvan epilepsia
Onko teillä vauva jolla on epilepsia/onko teidän lapsi saanut vauvana epilepsian ? Millaisia oireita oli ja miten voi nyt ?
Toinen kysymys; luin jostain että jos vauvan selkä menee kaarelle( kun on selälleen ?) tai jotain ,niin on syytä huoleen. Mistä moinen ?
Mun 7kk vauva nukkuu välillä niin, että on kyljelleen, selkä etteenpäin ja pää sillai taaksepäin, en osaa selittää..
Kommentit (5)
tosin lääkitystä jo vähennettiin kohtauksettomuuden vuoksi... Oireina oli Selkeät epilepsia kohtaukset.
tosin lääkitystä jo vähennettiin kohtauksettomuuden vuoksi... Oireina oli Selkeät epilepsia kohtaukset.
Muutama päivä sitten, vauva oli sitterissä. Huomasin yhtäkkiä, että hän katsoi ylös kattoon, ja heillutteli päätään molemmin puolin, rupesin heilumaan sitten kokonaan ja katsoi sinne kattoon. Menin paniikkiin ja otin päästä kiinni ja hoin vauvan nimeä. Sitten se lopetti ja katsoi mua. Sen jälkeen vilkaisi vielä kattoon, mutta ei heilunut.
Tiedän, että jos on epilepsia kohtaus, niin ei saisi ottaa päästä, tai mistään kiinni.
Meillä on molemmat lapset tehneet tota ja pää niin takana, että itellä menis varmaan niska poikki jos koittais perässä. Siitä ei pidä huolestua!
yleensä vauvoilla on kouristuskohtauksia (ja sen kyllä huomaa) jos on epilepsiakohtaus
ja joskus olen kuullut myös että on ollut poissaolokohtauksia. (tuijottaa eteen, ei saa mitään kontaktia)ehkä vähän isommilla vauvoilla kuin 7kk
Mun 7kk vauva myös nukkuu selkä kaarella kyljellään. En ole osannut olla huolissani.