Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksestä: nännit ihan rikki! immuote ok.. Apua

Vierailija
24.06.2010 |

Vauva on 3 viikkoa ja imee ihan hurjan kovaa ja syö alle 2 tunnin välein. Imuttelisi mielellään myös nukkuessaan eli haluais olla tissillä koko ajan. Tutti ei oikein kelpaa, joskus hetken imee. Imuote on mun mielestä kunnossa mutta nännit ei vaan kestä vaan on ihan sairaan kipeet. Neuvoja, vinkkejä? en kestä enää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä imettelin ihan niillä isoilla rintakumeilla ilman ongelmia eli kannattaa kokeilla mikä tuntuu parhalta ja sopii parhaiten.

Vierailija
22/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta imetystuki-sivujen kautta löysin tuon hampurilaisotteen ohjeen ja imetys muuttui kertaheitolla kivuliaasta kivuttomaksi. Älä luovuta! Vika ON imuotteessa ja vauvan asennossa, ne täytyy korjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva tuli kainalooni imemään. siis jalat kainaloon päin. Sai helpommin sen tissin minikokoiseen suuhunsa ja tuli paremmin liki mua.

Vierailija
24/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se rintakumin koko riippuu nännisi koosta; mulla on kapeat nännit, joten se pienempi sopi paremmin. Sairaalassa kertoivat virheellisesti, että sitä pientä käytettäisiin vain pikkukeskosilla ja täysiaikaisilla vauvoilla sitten isompia. Äidin nännin koko ratkaisee, ei vauvan suun koko!

minä imettelin ihan niillä isoilla rintakumeilla ilman ongelmia eli kannattaa kokeilla mikä tuntuu parhalta ja sopii parhaiten.

Vierailija
25/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin taistelua takana imetyksen käyntiinlähdössä, välillä verta ihan valui mahaa pitkin jos suihkun jälkeen unohti rasvauksen. Käytin Bepanthenia aina silloin, kun nänneissä tunsi olevan selkeästi haavoja (kuivat ja koppuraiset), ja Lansinohia nännien parannuttua joka imetyksen jälkeen uusien haavojen tulon estämiseen. Lueskelin myös paljon Maitolaituri-keskustelupalstan juttuja (http://maitolaituri.imetys.fi), sieltä löytyi monet vinkit, vastaukset ja tsempit. Sekin auttoi, että pumppasi päivällä maitoa yötä varten varastoon, yöruokinta sujui sananmukaisesti kivuttomammin ja oli helpompi jatkaa unia.

Toivottavasti helpottaa :) ja vaikka täysimetykseen pyrkisi, ei ole rikollista antaa korviketta kerran tai kaksi päivässä että nännit saa levätä. Kyllä sitä maitomäärää voi yrittää kasvatella sittenkin, kun kaikki paikat on ehjinä.

Vierailija
27/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lansinoh-rasvaa ja maidonkerääjät (nännit saavat ilmaa). Näin neuvottiin minulle synnärillä, kun oli samanlaiset ongelmat.

Vierailija
28/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi tuohon imetysasennon vaihtaminen siten että vauva tuli kainalooni imemään. siis jalat kainaloon päin. Sai helpommin sen tissin minikokoiseen suuhunsa ja tuli paremmin liki mua.

Vierailija
29/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli ihan samanlaiset ongelmat esikoisen aikaan, ja imetys menikin loppujen lopuksi ihan pipariksi. Nyt jälkeenpäin ajatellen mietin, luovutinko liian aikaisin. Meille syntyy kohta toinen vauva, ja toivoisin kovasti imetyksen onnistuvan tällä kertaa. Minulla oli myös ongelmana liian isot ja latteat nännit, joista vauva ei kunnolla saanut otetta ja se, että heti ekoista sairaalapäivistä alkaen minua kehotettiin pumppaamaan pulloon, ei ainakaan auttanut vauvaa löytämään oikeaa imuotetta.

Mutta asiaan siis, nyt olen ajatellut kokeilla, jos siis sama toistuu, kaikkia mahdollisia keinoja imetyksen onnistumiseksi, mukaanlukien nänninkohottajia (?) vai mikä lienee viralliselta nimeltään. Onko kellään kokemusta näistä tai vastaavista systeemeistä?

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf?ObjectPath=/Shops/Eura/…

Vierailija
30/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli ihan samanlaiset ongelmat esikoisen aikaan, ja imetys menikin loppujen lopuksi ihan pipariksi. Nyt jälkeenpäin ajatellen mietin, luovutinko liian aikaisin. Meille syntyy kohta toinen vauva, ja toivoisin kovasti imetyksen onnistuvan tällä kertaa. Minulla oli myös ongelmana liian isot ja latteat nännit, joista vauva ei kunnolla saanut otetta ja se, että heti ekoista sairaalapäivistä alkaen minua kehotettiin pumppaamaan pulloon, ei ainakaan auttanut vauvaa löytämään oikeaa imuotetta.

Mutta asiaan siis, nyt olen ajatellut kokeilla, jos siis sama toistuu, kaikkia mahdollisia keinoja imetyksen onnistumiseksi, mukaanlukien nänninkohottajia (?) vai mikä lienee viralliselta nimeltään. Onko kellään kokemusta näistä tai vastaavista systeemeistä?

Vierailija
31/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/32 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

^tuli koko ajan että varmenne "ei kelpaa"...

t. edellinen