G: Saastatteko lapsilisat lapsenne omaan kayttoon? Saastivatko vanhempasi lapsilisat omaan kayttoosi, missa iassa sait alkaa kayttamaan niita?
Kommentit (26)
Ihan uusi asia minulle. Olen aina luullut, että julkinen terveydenhuolto kuuluu kaikelle kansalle, myös veronmaksajille.
Meillä ei lapsilisiä ole varaa säästää lapsille, koska ne muodostavat n. neljäsosan nettotuloistamme. Lapsilisillä maksetaan ruuat. Omat vanhempani eivät myöskään säästäneet lapsilisiä, miehen vanhemmat taas säästivät. Mies tuhlasi ne heti ensimmäisenä opiskeluvuotena.
20¿ menee lasten tileille/kk, eipä tule ongelmia verottajan kanssa asiasta
Nyt lapsilisät tarvitaan elämiseen ja muutenkin vierastan ajatusta että verorahojani menee vielä rikkaampien rahastosäästämiseen :( Vai kai se vaan niin on että elämä on epäreilua
samoin teen minäkin, lapsia minulla on viisi.
koska me tiedetään miten hankala on saada hesasta opiskelijaboksia ja miten sitten käy jos opintojen ohella on mäkkärissä töissä. pesämunan avulla on helppo keskittyä opintoihin alkuajan ja sitten jos alan hommia saa niin niitä voi hyvällä omallatunnolla tehdä.
t. kaksi tohtoria
Meillä on kyllä säästötili lapselle, johon alussa laitettiin könttäsumma, mutta tulot on pienet, eikä ole varaa laittaa sinne kovinkaan paljoa rahaa nyt tällä hetkellä.