Miksi kaikki "puistoilee" jatkuvasti?
Mikä juttu tämä on, että kaikki mammat täällä "puistoilevat" kaiken päivää? Mitä se edes oikein tarkoittaa...? Eli menette johonkin leikkipuistoon, joka päivä? Miksi? Itse ajattelin viedä lasta taloyhtiön hiekkikselle, kun alkaa kävellä mutten ajatellut että sielläkään olisi pakko joka päivä kökkiä. Entä talvet, möyrivätkö lapset joka päivä lumessa ja pitääkö silloinkin varta vasten hankkiutua "puistoilemaan"?
T. yhden pienen vauvan äiti, joka on totaalisen pihalla pikkulapsikuvioista
Kommentit (46)
En ihmettele, ettet ole kuullut. En minäkään tiennyt millaisia monitoimikeskuksia ovat vaikka olen itsekin sosiaalivirastossa Helsingissä töissä ennenkuin sain oman lapsen ja etin tietoa netistä, perhevalmennuksesta ja kävin tuossa lähipuistossa kyselemässä. Mä olen itse asunut 18 ensimmäistä elinvuottani ihan maalla ja sitten erinäisissä kaupungeissa eikä tosiaan kyllä joka paikassa tämmöistä tointaa ole. Musta on tosi ilkeätä kun pilkataan jos joku ei ole kuullut sisätilaleikkipuistoista. Ei pikkukaupungeissa varmasti useinkaan ole tuollaista toimintaa. Joissakin kaupungeissa muuten kulkee avoimen päiväkodin nimellä tuo toiminta jos haluat etsiskellä tietoa että onko lähikaupungissasi vastaavaa
Me ainakin kesällä pyritään menemään puistoon, jotta lapsilla pysyisi ruokarytmi eli syövät siellä puistolounaan (Helsingissä asumme). Olen aika usien epäsosiaalinen enkä muuta kuin lyhyesti tervehdi puolituttuja äitejä, mutta esikoinen vetää innoissaan kaveriensa kanssa ympäri puistoa, jossa on siis myös leluja lapsille. Kuopus opettelee kävelemään puiston kävelyrattaiden avulla, kunnes nukahtaa päiväunille. Silloin minä juon kahvin ja lueskelen jotain samalla, kun sivusilmällä vahdin sitä esikoista.
Joskus paikalle osuu joku kaveri ja silloin on kiva rupatella niitä näitä lastenhoidon lomassa.
kuten sosiaalivirastossa yleensä ollaan.
esim yksistään Hgin sosiaaliviraston palveluksesa on yli 12300 työntekijää seuraavilla aloilla:
- Lasten päivähoito
- Lapsiperheiden palvelut
- Aikuisten palvelut
- Vanhusten palvelut
- Hallinto- ja kehittämiskeskus
46 on vain tyhmä kuten sosiaalivirastossa yleensä ollaan.
ja siellä työssäolevan kuuluu tietää mitä virastossaan tapahtuu.
ja todellakaan ei tuollaisia palveluja ole. No tulipa sekin sitten 44 viestin jälkeen pala palalta selväksi, mitä kysyin jo ekassa viestissä, eli mitä puistoilu edes tarkoittaa... ;) yhdessäkään tietämässäni puistoista ei ole mitään tuollaista ohjattua toimintaa, sisätiloja ruokailusta nyt puhumattakaan. Kaupungin sivutkin kyllä puhuvat "leikkikentistä" puistojen sijaan.