Päiväunet
Mulla on kohta 8kk lapsi, joka nukkuu todella huonosti. Päivällä n.4 lyhyet unet ja huomaa lapsen selvästi olevan vielä väsynyt, mutta ei nukahda uudelleen millään. Illalla nukahtaa hyvin, mutta vaatii tuttia öisin ja maitoa aamuyöstä. Jossain vaiheessa meillä nukuttiin koko yö putkeen..
Onko jollain samanlaista tilannetta tai vinkkejä miten saisin päiväunia vähemmän ja pidemmiksi.. Ja etteivät yöunet olis katkonaisia.
Ollaan 2kk päästä aloittamassa päivähoito, päiväunet tarttis saada kuosiin ennen sitä...
Kommentit (4)
päiväunien määrää ainakin kahteen. Saattaisi nukkuakin silloin hieman pidempään kerralla.
hoidossa kuosiutuu, älkää etukäteen ressatko!
Itse tarhantätinä en halua ees aatella noin.. Niin hirviölapsille opettanu sen et mitä sä päiväunien nukkuminen on ni en haluu et kukaan joutuu stressaa mun lapsest...
Vois hampaita puhjeta?
Mää lyhentäisin päiväunet muutamaan tuntiin ja ottaisin toiset tirsat (mahdollisesti noin tunnin mittaset) iltapäivästä.
Meillä on kaikki 3 poikaa nukkunu ekat päiväunet puolenpäivän aikaan ulkoilun ja ruuan jälkeen.
Päikkyjen jälkeen välipala, jotain puuhaa. Sitten ruoka n. klo 16 ja unille hetkeksi.
Yöunille seittemältä. Herätys seittemältä.
Meillä lapset on nukkunu sitten n. 1,5- vuotiaaksi 2 päiväunta ja sitten sillä yhdellä puolenpäivän parituntisella jaksaa 3- vuotiaaksi. Tän jälkeen on alkanut riittämään pelkkä petiin rauhottuminen.
Ei päiväunia tartte saada hoidon takia mihinkään kuosiin! Meillä on lapset saanu nukkua aina kun nukuttaa.
Kyllä tarha venyy lapsen tarpeeseen. Mutta ihan uskomattomia kasvuja lapsessa tapahtuu muutamassa kuukaudessa tuossa n. 1- vuotiaana! ;)
On meinaan kokemus kun yksi lapsi on ollut 10 kk ikänen tarhan alotettua ja joskus ei vaan jaksanut valvoa, niin hoitajat antoi mennä nukkumaan aikasemmin ja jos nukuttaa kun muut herää niin on jatkanut unia muutaman kerran.