Miksi näköni sumenee, jos pidän piilolinssejä monta vuorokautta putkeen?
Ärsyttävää. Nykyään riittää jo 3-4 vrk siten, että nukun piilolinssit päässä. Lopulta alkaa tulla hajataitteisuutta ja on pakko nukkua yl ilman piilolinssejä. Saunassa käynti piilolinssit päässä tai joku pölyinen pihatyö pahentaa tilannetta.
Mikä tähän auttaisi? En siis haluaisi alkaa ottaa puilolinssejä ylksi pois päästä. Ennen saatoin oitää niitä huuhtelematta jopa kuukauden putkeen silmissäni.
Kommentit (10)
Ennen joulua olet sokea reetta. Mitään ei ole tehtävissä.
Sulla on siis niitä jatkuvasti pidettäviä? Ehkä sun kannattais tosiaan käydä optikolla.
Mene silmälääkärille ja käytä semmoisia mitä hän suosittelee
Mulla sumenee piilarit silloin kun silmät kuivuu eikä voitelua (eli kyynelnestettä) ole. Voitelevista silmätipoista on silloin apua. Optikolta voi ostaa. Pelkkä kosteuttava tippa ei ole silloin hyvä (eikä mun mielestä piilarien kanssa koskaan muutenkaan).
Tosiaan jos sun piilarit ei ole niitä yötäpäivää-piilareita niin älä pidä niitä montaa päivää putkeen ottamatta välillä pois.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sumenee piilarit silloin kun silmät kuivuu eikä voitelua (eli kyynelnestettä) ole. Voitelevista silmätipoista on silloin apua. Optikolta voi ostaa. Pelkkä kosteuttava tippa ei ole silloin hyvä (eikä mun mielestä piilarien kanssa koskaan muutenkaan).
Tosiaan jos sun piilarit ei ole niitä yötäpäivää-piilareita niin älä pidä niitä montaa päivää putkeen ottamatta välillä pois.
Nämä ovat yötäpäivää pidettäviä, mutta kuulemma parempi olisi laittaa ne yöksi purkkiin ja nukkua ilman niitä.
Älä käytä noita yötä päivää käytettäviä.
Osta dailies 1 kertakäyttöiset netistä.
Sit ihan silmälasit, käytät välillä piilareita välillä laseja. Anna silmille happea.
Mulla piilolinssit kuivui silmiin ja näkö sumentui. Piti käyttää linssejä sen jälkeen max. 8h päivässä. Ja oli sellaiset kuukausilinssit, joita olisi voinut pitää yötä päivää.
"Näkömuutokset, kerrostumat linsseissä, silmien kuivuminen, allergiat, infektiot ja muut silmäongelmat."
https://piilari.info/sumea-nako-piilolinssit/
Ei muuta kuin optikolle!
En edes kunnolla näe kirjoittaa näitä viestejä, kun on niin sumeaa näkö välillä. :P Vai pitäisikö mun käydä optikolla jopa? En oo näöntarkastuksessakaan käynyt pariin-kolmeen vuoteen. Oon vain ostanut netistä uusia linssejä lisää.
Ap