Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskausoireet alkaa jo pari päivää hedelmöittymisestä??!!

Vierailija
23.06.2010 |

Onko teillä kokemusta tosi aikasista raskausoireista?

Järkeilyni mukaan olen tullut raskaaksi perjantaina ja sunnuntaista alkoi väsymys ja pahoinvointi...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse uskon psykosomaattisiksi. Kun tietää raskauden ehkä alkaneen, kehittelee itselleen oireita. Mulla oli oireita jos jonkinlaisia kierroissa joista en raskautunut.

Mutta voihan niitä raskausoireina pitää jos on raskaana. Jos ei, niin voi ajatella menkkoihin kuuluviksi.

Vierailija
2/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys ja pahoinvointi johtuvat jostain muusta. voit toki silti olla raskaana, mutta nuo oireet eivät johdu vielä siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli omituinen kipristely alavatsassa, ihan ku ripuli olisi alkamassa, ei tosin sattunut, ihan kuin vatsassa kuplisi. Pahaa oloa eikä väsymystä tosin ole ollut.

Vierailija
4/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä väsymys ja pahoinvointi on alkanut oikeasti vasta rv 6-7+, toki sitä ennen on saattanut tulla joku pieni hulahdus huonoa oloa. Tosissaan kuvotus on alkanut vasta viikon 6+ lopussa, ja näin se yleensä on ihmisillä.

Vierailija
5/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samaa mieltä olen myös siitä että mieli tekee tepposia. Jos tietää tai arvelee olevansa raskaana voi alkaa tuntea vaikka minkälaisia oireita, kokemusta itsellä myös :)

Varsinaiset raskausoireet alkaa vasta aikaisintaan noin viikko hedelmöityksen jälkeen, koska sen verran menee munasolulla aikaa kinnittyä ja vasta sitten alkaa raskausoireita tuottavat hormonit toimia tosissaan. Oikaiskaa jos ihan väärässä olen mutta näin olen käsittänyt =)

Vierailija
6/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan ihan pahoinvointi ei yleensä vielä tuolloinkaan ala. Tuo kuudennen viikon kieppeillä varmaan aika yleinen. Itsellä kyllä jo ihan olemattomilla viikoilla oli jo sellanen "omituinen tunne", mutta tuo nyt ei varsinaisesti raskauoire ole... :P

Vierailija
7/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi oletan että olen perjantaina tullut raskaaksi koska kiertoni on ollut nyt 56 päivää ja varalta kuitenkin tein raskaustestin kun oli mennyt 28 päivää kierrosta ja näytti negaa. Nyt kierrosta mennyt 47 päivää ja näitä oireita ollut 4 päivää...

Mitä arvelette??

Vierailija
8/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi arvelen just perjantaita ku mies tuli viikon kestävältä reissulta...

Vierailija
9/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaan sinulle sen ap 100% varmuudella.

Hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohdun limakalvoon 5-7vrk kuluttua hedelmöittymisestään. Sitä ennen kehosi ei tiedä että munasolu on hedelmöittynyt eli et voi saada minkäänlaisia oireita. Kehosi ei tunnista pelkästään sitä että munasolu on hedelmöittynyt koska munasolu on tuossa vaiheessa täysin oma yksikkönsä joka ei ole missään yhteydessä omaan kroppaasi. Se "kelluu" kehossasi mutta ei ole siihen yhteydessä.

Vierailija
10/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro viikon päästä miten kävi. :)

Vierailija
11/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeset yrjöt heitin synnytyssairaalassa (koko raskaus yhtä yrjöömist).

Meillä piti olla ehkäsy kunnossa, n. rv 2+5 menin tutkimuksiin voimakkaiden oksennusparvien takia. SYYTÄ EI VIELÄ SILLON LÖYTYNYT. Pari viikkkoa myöhemmin sain syyn selville. ;)

Vierailija
12/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän edes tiedä oletko raskaana:D

Vierailija
13/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näytti 2 viivaa :D

t.ap

Vierailija
14/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä oireet oli sitten juuri sitä raskautta. :)

Vierailija
15/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo vaan oikeen hajua millon oon tullu raskaaksi... Mut varmaa 12 viikon ultrassa sit selviää.

Vierailija
16/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näytti 2 viivaa :D t.ap

et ole raskautunut ainakaan viime perjantaina vaan joskus paljon aikaisemmin sitten.. jotain siellä sun kierronpäivien 28-40 välissä sanoisin, jos kerran nyt 54.pv vai miten se meni.

Mut anyway vanhemmasta tapauksesta on kyse, koska raskaustestit näyttävät positiivista AIKAISINTAAN 9-10 päivää hedelmöittymisen jälkeen ja silloinkin jotain haamun haamuja.

Vierailija
17/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä oireet oli sitten juuri sitä raskautta. :)

Mietin, että voiko silti olla vajaan viikon päästä yhdynnästä. Oletko varma, ettet ole ollut jo raskaana aiemmin, tullut raskaaksi pari viikkoa sitten? Meinaan kun ei testeissäkään näy noin aikaisin, eikä välttämättä viikossa verikokeessakaan? Mutta jokatapauksessa kaksi viivaa tikussa, ultrassa sitten näet kuinka pitkällä raskaus on ja missä vaiheessa raskauden kestoon nähden oireet tuli. :)

Vierailija
18/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen raskautunut jo aiemmin, tosin tein testin viimeksi 2½viikkoa sitten ja näytti negaa? Mut voikohan se näyttää negaa vaikka oiski raskaana... Niin, on mahd et oon tullu raskaaksi esim. 2 viikkoa sit..

Vierailija
19/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän testistä, hormoonien määrästä ja ajasta joka on oviksesta kulunut. Yleisimmin plussa näkyy kutakuin 2viikkoa oviksen jälkeen. Mutta jos olet esimerkiksi tullut raskaaksi 3viikkoa sitten, olisi ymmärrettävää jo alkaa tuntea oireita ja ymmärrettävää ettei raskaus näkynyt testissä 2,5viikkoa sitten.

Sano neuvolassa ettet tiedä miten pitkällä olet niin pääset sitten ultraan pikemmin. :)

Vierailija
20/25 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääpä sit käydä ultrassa... Ei vaan jaksais heti lähteä neuvolaan... Ku muutto edessä ja joutuu tuota 5kk ikäistäkin kerran kuukaudessa käyttään... Mut jospa täs lähiaikoina jaksais miettiä ton asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän