Huoh, kohta taas Prismaan töihin...
Tervetuloa taas mammat riehumaan sinne lapsinenne! Muistakaahan sitten laittaa jugurttipurkit ja salaattiruukut ensin hihnalle, sitten vasta kaljakeissit ja jauhopussit ;)
Kommentit (52)
Vaika onhan tämä ihan ilmiselvä provo, joten :DDD
Vaika onhan tämä ihan ilmiselvä provo, joten :DDD
Opiskelujen ohella kassatyötä tekevät eivät ole mitenkään harvinaisia... Suuri(n) osa kaupan työntekijöistä on opiskelijoita!
ap
Olisit ap. opiskellut vähän enemmän, niin ei tarttis muita palvella.Vaika onhan tämä ihan ilmiselvä provo, joten :DDD
(tosin työhöni kuuluu paljon muutakin ja kassalla olen vain pienen osan työajastani, mutta ei siitä sen enempää) ja mulle on ihan sama miten päin ihmiset ne tavaransa hihnalle laittaa.
Jos nyt jollain on salaatit sun muut siinä ekana ja maitopurkit perässä, niin saatan niitä kevyempiä viskoa sivummalle, mutta mun tehtävä ei oikeasti ole sen kummemmin ostoksia lajitella vaan rahastaa ne. Se on kyllä asiakkaan oma moka jos laittaa kevyemmät ensin ja painavat sit ruttaa ne.
miksi sitä hihnaa pitää pyörittää vaikka kaikki ostokset on jo tulleet?
Ja minä laitan aina painavat ensin ja kevyet sitten.
Onko todella näin että kassan ei tarvitse välittää yhtään siitä miten ne tavarat menee?
Ja onko joka kaupassa sama periaate?Tänään ilahdutti erityisesti juhannusostelijat, jotka eivät osanneet poistua kaupasta ajoissa, vaan taas tehtiin palkatonta työtä...
Ei muakaan pätkääkään kiinnosta se, miten asiakkaat laittaa kamat hihnalle sen takia, ettei niiden tavarat lyyttääntyis, vaan en jaksa kuunnela sitä vittuilua ja huutamista, joten vähän yritän törkkiä pehmeimpiä alta pois.
Ja ei sitä hihnaa voi pysäyttää, jos on seuraavia asiakkaita tulossa. Vai pitäiskö kaikkien odottaa, kunnes oot saanut ostokses pakattua?!
ap
Et ole koskaan tainnut edes kaupassa käydä.
No, onnee vaan sulle
kouluun, jos et haluu olla primasss töissä tosin tiedän yhden myyjättären, joka on oikeesti kunnallispoliitikko ja yliopistossa opiskelemassa..
itsekkin olen ollut erään urheiluseuran puheenjohtaja opiskelija ja siivooja samaan aikaan.
Miksi se että joku on kassalla tekee hänestä tyhmän tms?
ap, yritä kestää pian on vapaa! :)
Olisit ap. opiskellut vähän enemmän, niin ei tarttis muita palvella.Vaika onhan tämä ihan ilmiselvä provo, joten :DDD
palveluammatteja on erilaisia, pankinjohtajakin "palvelee" muita eli asiakkaita.
Kaikki mitä ap (ja muut) ovat kertoneet, on kyllä ihan kassantyöntekijän arkea...
T. Itsekin kaupassa töissä
tosiaan on automaatisia. ei sitä poljeta kuten singeriä.... hihna johon aasiakas laittaa tavarat pysähtyy kun "tunniste silmän" eteen tulee tavara röykkiö, sit kun kassahlö siirtää ean lukiaan kamasi se toinen hihna pyörähtää ja pyörii kunnes pysähtyyyyyyy..yyyh
Laitappa ne kevyet siihen reunalle, niin silloin painavat päästät liukumaan.
Näin toimii kassa, jolla hyvä ammattitaito.
Ei kuule ryttäänny ostokset, kun sen homman osaa.
Ei niitä tavaroita vain päästellä.
Kassa ei saa rytätä asiakkaan ostoksia.
Noi nuoret opiskelijat on justinnsa tollaisia tolloja, ei ne osaa.
Minkähän alueen Prismasta tässä on kyse?
näähän on ihan omas ryhmässä, nämä "prismatyöntekijät" valittamassa... MARS KOULUUN VALITTAJAT
hehtaarihallin loppumattomassa kassarivistössä?
Miksi tää olisi provo?
Kaikki mitä ap (ja muut) ovat kertoneet, on kyllä ihan kassantyöntekijän arkea...T. Itsekin kaupassa töissä
inhottavia on.
Olivat ystävällisiä, ja kerrankin oli riittävästi kassoja: monta jopa tyhjänä! :)
nuorelle tytölle, joka varmasti myös opiskelija, siitä että asiallisesti rahastit ostokseni huolimatta siitä, missä järjestyksessä ne olivat hihnalla. Yksinkään tuote ei lyttääntynyt, vaikken niitä kiireessä ehtinyt mitenkään erityisesti järjestelemään, vaan mätin hihnalle sitä mukaa kun kärrystä tulivat. Pystyit silti hymyilemään ja saamaan ostokseni rahastettua ilman välikohtausta tai lyttääntymistä, ja toivottelit vielä hyvät juhannukset.
Mulla oli onneksi tänään viimeine työpäivä piiiiiitkään aikaan, kun omakin ala on alkanut työllistää enemmän kuin mukavasti.
Olen kyllä sitä mieltä, että tiettyyn pisteeseen asti kassan pitää osata siirtää kevyempiä tavaroita hihnan laidoille, mutta käytännössä tämä ei ole aina mahdollista. Jotkut ihmiset latovat tavaroita vain pari kerrallaan, ja koska emme ole ennustajia, on aika vaikea sanoa, onko sieltä jatkossa tulossa maitotölkkejä vai tomaattipusseja. Usein kassahihna myös tulee yksinkertaisesti niin täyteen (varsinkin näin pyhien aattona), ettei siinä paljon kamoja mahdu siirtelemään. Tähän päälle vielä se, että asiakkaiden silmissä kassan arvostetuin ominaisuus on nopeus: on vaikea olla nopea ja tosi tarkka samalla kertaa.
En vaadi asiakkailta mitään tiettyjä toimenpiteitä, mutta kiinnitän kyllä positiivista huomiota ihmisiin, jotka osaavat järjestellä kamansa mallikkaasti: ei korkeita pinoja, vaan hyvä jono, painavat pohjalle ja viivakoodit lukijaan päin. Nämä tyypit saavat tavallista leveämmän hymyn :)
lähtöselvityksessä töissä. Mikään ei oo ärsyttävämpää, että ihmiset änkee ne viis laukkuaan kerralla siihen hihnalle kahvat alaspäin. Katos kun mä joudun kääntään sen laukun, jotta saan sen tunnistetarran kiinni siihen kahvaan. Ja kun siinä kellon ympäri niitä raskaita laukkuja kääntelee, niin ottaa hieman niskoihin ja hartihoihin. Että voisitteko sitten samalla, kun opetteletta laittaan ne salaatit ennen perunoita kassan hihnalle, opetella laittaan ne matkalaukkunne siihen vaa'alle kahvat ylöspäin, niin saan ongelmitta sujautettua sen tarran siihen kahvaan, ilman että oon koko ajan sairaslomalla ja käyn fysioterapiassa? Oon aika pieni ja hentoinen, mulla ei oo raavaan miehen voimia niitä laukkuja siinä oikeesti käännellä...:)
Ainoa moite lihatiskille, jossa oli mua ennen jonottajia 32 ja silti parilla myyjällä oli "varaa" häippäistä paikalta.
Tänään ilahdutti erityisesti juhannusostelijat, jotka eivät osanneet poistua kaupasta ajoissa, vaan taas tehtiin palkatonta työtä...
Ei muakaan pätkääkään kiinnosta se, miten asiakkaat laittaa kamat hihnalle sen takia, ettei niiden tavarat lyyttääntyis, vaan en jaksa kuunnela sitä vittuilua ja huutamista, joten vähän yritän törkkiä pehmeimpiä alta pois.
Ja ei sitä hihnaa voi pysäyttää, jos on seuraavia asiakkaita tulossa. Vai pitäiskö kaikkien odottaa, kunnes oot saanut ostokses pakattua?!
ap