Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö raskaana olevalla ole enää itsemääräämisoikeutta kehoonsa?!

Vierailija
23.06.2010 |

Voi helvetti! Olen raskaana ja maha on jo näkyvissä. Käytiin tänään anopilla, ja hän heti tarrasi mun vatsaan ja alkoi lääppiä ja sössöttää. Mä sanoin aika tiukasti, että anteeks, en tykkää, että mun vatsaa lääpitään, voitko lopettaa. Anoppi LOUKKAANTUI ja tuhahti, että siellä on hänen lapsenlapsensa ja kyllä hänellä pitäisi olla OIKEUS vähän silitellä?!

Kerroin, että mun vatsaan ei koske kuin mieheni, äitini, siskoni ja hoitohenkilökunta ja anoppi sanoi, että tästä se toisen isovanhemman suosiminen sitten alkaa. Öö, kyse on mun äidistä?!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teista ei kumpikaan varmasti tarkoittanut loukata toista, mutta syntyi tilanne jossa te molemmat loukkaannuitte toisillenne.

Ehka voisit selittaa anopille, etta anteeksi vaan jos kuulostit tympealta viime kerralla, tarkoituksesi oli sanoa etta et tosiaankaan pida siita, etta toiset ihmiset koskevat sinua, kaikkein lahimpia lukuunottamatta tietenkin, aitisi ja siskosi kosketukseen olet luonnollisesti tottunut. Kyse on vain siita etta arvostaisit kovasti etta han kysyisi ensin sinulta, saako tunnustella kuinka vauva potkii.

Vierailija
22/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista loukkaamatta ja siihen sinä et kyennyt. En ihmettele että anoppi loukkaantui. Anoppi varmasti vaihtaisi miniänsä jos voisi siihen vaikuttaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista ei lääpitä ilman lupaa.

Sinunkin olisi hyvä opetella miettimään mitä sanot. Joko annat koskea tai et, ei sun tarvitse luetteloida henkilöitä, joiden on lupa koskea...

Vierailija
24/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en saa ikinä noin epäkohteliasta miniää!

En tosin kyllä taputtelisi miniää vaikka pyydettäisiin, ihan vaan varmuuden vuoksi. Sen verran olen näitä vauvapalastajuttuja lukenut, että varovaisuus on parasta.

Vierailija
25/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en kehdannut sanoa mitään, vaikka inhosin kun kaverit ym. silittelivät mahaa. Jos olisi ollut pokkaa olisin laittanut käteni silittelijän mahalle samalla tavoin!

Kyllä sitä raskaana olevalla on täysi oikeus olla pitämättä siitä, että tutut ja tuntemattomat "käyvät käsiksi".

Vierailija
26/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun olen raskaana KAIKKI meillä töissä tuijottavat vain mahaani. Katse laskeutuu siihen heti tervehdyksen jälkeen.

Vierailija
27/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se menee

Vierailija
28/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta et ollut yhtään törkeä. Ja se on ehdottomasti eri asia, jos melko vieras anoppi koskettelee tai sitten esim. oma mies tai läheinen äiti.

Anoppisuhteet ovat ehkä vaikeita, mutta kyllä minusta on ihan luonnollista, että raskausvaiheessa intiimeistä asioista ei tule juteltua anopille samalla tavalla kuin äidille, jos äiti on läheinen ja anoppi melko vieras. Molemmat ovat silti yhtä tärkeitä varmasti lapsellesi.

Itsellä samantapainen tilanne anopin kanssa, tosin ei uskalla koskea vatsaani, vaikka ehkä haluaisikin. Äitini saa kyllä kokeilla vauvan potkuja. Anoppiin suhtauduin melko neutraalisti, ja samalla tavalla otin ensin mukaan raskausaikaan kuin äitinikin. Anoppi vain kertoi kaikki kertomani intiimitkin asiat eteenpäin omille tutuilleen ja sukulaisilleen, josta hermostuin kovasti ja nyt sitten on hyvin varovainen ja vain miehelleni minusta vähän valittaa.

Itse olen tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseen. Äidillenikin voin sanoa suoraan, jos hän puuttuu asioihini, jotka eivät hänelle kuulu tai käyttäytyy muuten tunkeilevasti. Eikä meidän välit siitä miksikään muutu. Anoppinikin on alkanut oppia tavoille ja ruvennut kunnioittamaan yksityisyyttäni.

Sanot miehellesi, että pistää anopin kuriin tai teet sen itse. Kyllä pitää anoppienkin oppia kunnioittamaan yksityisyyttäsi. Tuskin sinäkään anopin vatsaa taputtelet tai ryppyjä silittelet.

Vierailija
29/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisilleni ja miehen sukulaisille että minun mahaani ei kosketa ilman lupaa.

Melkein kaikki kyllä hyväksyivät sen kun useimmat tiesivät että en pidä turhasta, nimenomaan, lääppimisestä. Minua kun ei saa halatakaan muutakuin muutama harva ilman ennakko varoitusta.

Ja muutenkin: Miksi sitä mahaa pitää silitellä "no jos nyt vaikka se vauva liikkuisi" mielessä?

Eikö voisi kysyä että "potkiiko vauva?" ja jos potkii niin jatkokysymys "saanko kokeilla?" Niin helvatan yksinkertaista se on.

Miehen sukulaiset eivät tietenkään tiedä menneisyydestäni, jonka takia en luota vieraisiin ihmisiin niin paljoa että antaisin heidän tulla koskemaan minua ilman lupaa, mutta juurikin siksi sitä voisi aina kysyä ennenkuin tulee niitten räpylöidensä kanssa hyökkäämään kiinni..

Vierailija
30/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalla. mieskin sai varmaan vaan kikkelinkarjella vahan hipaista etta on saatu se raskaus alkuun..

Vierailija
31/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä siitä, että ihmiset tulevat koskettelemaan, enkä ymmärrä miksi sitä pitäisi raskaanakaan sietää?

Mieheni tietysti on eri asia kuin jotkut serkut, tädit tai anoppi -olisin ehdottomasti kieltänyt, jos olisivat yrittäneet lääppimään!

Minä en ole mikään hautomakone jota kaikki voivat silitellä ja taputella mielensä mukaan, jos joku pitää siitä että hänen mahaansa tullaan koskettelemaan, niin siitä vain. Ei meidän kaikkien tarvitse olla samanlaisia.

Lapsenlastaan anoppi saa halailla ja pitää sylissä niin paljon kuin haluaa, mistään isovanhempien suosituimmuus-järjestelmästä ei ole kyse.

Vierailija
32/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku miehen sukulainen koskettaa sinua vaikka olkapaasta tai miten vaan kun ET ole raskaana, niin kivahdatko silloinkin etta kauheaa iik apuaaa EI SAA KOSKEA !!! kummaa porukkaa.

Vierailija
33/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös anoppi olisi voinut kysyä sinulta luvan, saako kokeilla vauvan liikkeitä...

Vierailija
34/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain sanonut ystävällisesti, ettet oikein välitä että mahaasi kosketetaan.

Juuri sinunlaisesi miniät ovat omiaan aiheuttamaan kitkaa anoppi-miniä -suhteisiin.

Vierailija
35/36 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku miehen sukulainen koskettaa sinua vaikka olkapaasta tai miten vaan kun ET ole raskaana, niin kivahdatko silloinkin etta kauheaa iik apuaaa EI SAA KOSKEA !!! kummaa porukkaa.

Miten vaan koskettelusta en kylläkään tiedä...

Vierailija
36/36 |
16.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ekaa kertaa raskaana ja juuri sellainen laajan tilan ihminen. En pitänyt ennen raskautta siitä että ihmiset tulee kysymättä iholle esim. halaamaan tai muuten kaulailemaan ja nyt kun olen raskaana pidän siitä vähemmän. Miehen kanssa halaillaan ja muuta joo ja muutaman läheisen ystävän kanssa
on tiiviit välit mutta edes ne ei koskettele mun mahaa ilman lupaa koska ihan oikeasti se on inhottavaa.
Yksi nainen jota en ole nähny ku joskus ja jouluna koska on anopim kaveri ei mun tuli taannoin kädet pitkällä heti kohti ku näki mahani ja sanoin jo kaukaa että ei saa koskea. No ei uskonu ja vähän ennen ku pääsi iholle löin ihan oikeasti ne kädet sivuun ja kysyin oletko kuuro vai vitun tyhmä? Kehtasi vänistä että vauvaa hän halusi tervehtiä no haloo ei se kuule oikeuta vieraan ihmisen iholle tunkemista varsinkin kun kielletään selvällä suomella.
Ärsyttää kun raskaana oleminen vie näköjään oikeuden olla ihminen ja yksilö ja tule joksikin vitun julkiseksi omaisuudeksi jota kaikilla muka on oikeus räpiä mielensä mukaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme