Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

neuvola valisti tänään: (alko)

Vierailija
22.06.2010 |

kaikki alkoholi imeytyy imetyksessä vauvaa jne jne jne. Pitää antaa korviketta ja pumppailla maitoa pois jne.

olen muualta kuullut IHAN muuta... Kummaa kun niin eri ohjeet joka paikassa ja aina neuvolassa ihan eri kuin muualla.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäessä. Nytkin siis näistä syistä ollut raittiusputki vuoden -08 alkupuolelta, eikä häiritse yhtään. Mieskään ei juo, joten läträtköön muut viinojen ja kaljojen kanssa. Enpä kyllä ennen lapsiakaan juonut kuin max 2 alkoholiannosta kerralla, kun en ole ikinä keksinyt, mitä hienoa on humaltumisessa. Muuttuu vaan typerämmäksi.

Jos on pakko jonkun juoda, huolehtisivat edes lapset hoitoon raittiin ihmisen luo. Kurjaa lukea näitä "vauva tukehtui humaltuneen äidin viereen" -juttuja silloin tällöin. Tai että 2-vuotias harhaili taloyhtiön pihalla iltamyöhällä vanhempiaan etsimässä...

Vierailija
22/24 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän siitä haittaa ole jos äiti käy viihteellä joskus... vaikkakin imettää! Haloo!! Itse imetin 12kk ja jos kävin viihteellä niin toinen aikuinen hoisi vauvan ja maito tuli pullosta! Ja ihan kuulkaa vastuullinen ja hyvä äiti olen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteessa sun pieneen lapseesi alkoholi on myrkkyä aina, maksa ei kykene sitä käsittelemään niin kuin aikuisella. ei siis tipan tippaa lapselle.

raskaana raja on nolla. kukaan ei voi sanoa että 1 lasi päivässä ei vaikuta.

Vierailija
24/24 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska äidin ja lapsen veressä on sama määrä alkoholia. Eli lapsi on yhtä hunmalassa kuin äitikin.

Imetyksen aikana äidin maidossa on sama määrä alkoholia kuin äidin veressä eli esim. 0,5 tuhannesosaa (eli promillea) ja tästä maidosta vauvan suolistosta imeytyy vain pieni osa. Esim. yhdestä viinilasillisesta imetyksen jälkeen maitoon erittyvä määrä on marginaalisen pieni ja lapsen elimistöön päätyy siitäkin vain murto-osa.

Humalassa lasta ei toki saa koskaan hoitaa mutta yksi viinilasillinen ruuan kanssa tai yksi saunasiideri ei todellakaan estä imetystä. Lapsen elimistössä syntyy ja häviää aineenvaihdunnassa pieniä määriä erilaisia alkoholeja ihan luonnostaankin.

Ja itse en todellakaan ole mikään alkoholin puolestapuhuja vaan lähes absolutisti, vuodessa ehkä n. 1 lasi punaviiniä (=4 x 1/4 lasillinen). Mutta ärsyttää, kun jotkut (yleensä aika iäkkäät) ammatti-ihmiset eivät todellakaan esim. neuvoloissa tiedä yhtään mitä puhuvat. Toki on sitten asiantunteviakin ammattilaisia, en sitä kiellä.