Millä alalla helpoimmin maisteriksi?
Miltä alalta maisteritutkinto olisi helpointa saada?
Kommentit (47)
tilanne on siis se, että olen kulttuurialan amk ja hakemissani työhaastatteluissa on pari kertaa ammattitaidottomampi maisteri päässyt ohitseni ihan vain tuon maisteritutkinnon avulla. Alaani on melko helposti yhdistettävissä useampiakin kokonaisuuksia ja siksi mietin asiaa. Mihin siis olisi helppo päästä ja helppo tulla maisterina ulos? ja työn ohessa tosiaan tutkintoa tekisin.
oli 'helppo' alue. Ainakin joskus.
Siis jos tähtäsi vain yliopistoon sisälle, ja sieltä sit vain tiedekuntaa vaihtamaan.
ei vaadi mitään. Vuodessa sen tekee kuka tahansa.
..koska sisältö aika kevyttä tavaraa. Mutta voisitko ap vielä kertoa, että minkä alan maisterin tutkinto niillä edellesi kiilanneilla on? Koska sitähän sä tarvitsisit? Ei siinä kasvatustieteet auta jos tarvitaan jotain aivan muuta.
Mulla on uimamaisterin paperit,oli aika helppo tutkinto.
Sitten hyvänä kakkosena kaupalliselta ja yhteiskuntatieteellisestä suurin osa aineista.
Muistaakseni kirjallisuuden tutkija tms oli 'helppo' alue. Ainakin joskus.
Siis jos tähtäsi vain yliopistoon sisälle, ja sieltä sit vain tiedekuntaa vaihtamaan.
Ei sinne pääse niin vaan sisälle, pitää olla taipumuksia alalle. Kirjallisuutta opiskelemaan otetaan aika vähän pääaineopiskelijoita. Eikä nykyään saa vaihtaa tiedekuntaakaan ihan tuosta vaan. Helpompi pyrkiä suoraan sinne aineeseen, mitä haluaa opiskella.
Ainakin Tampereella on saatu ohjeistusta, että AMK-tutkinto periaatteessa katsotaan yliopiston kandintutkintoa vastaavaksi tutkinnoksi. Joten helpoimmalla pääsisit todennäköisesti hakemalla johonkin tuota kulttuurialan tutkintoasi lähellä olevaan oppiaineeseen yliopistossa.
Jos löydät sopivan maisteriohjelman, kannattaa hakea niihin, mutta moniin aineisiin pystyt hakemaan AMK-tutkinnon perusteella myös ns. erillishaussa, joka tapahtuu papereiden perusteella, eli pääsykokeeseen ei tarvitse mennä. Riippuu sitten yliopistosta ja oppiaineesta, kuinka tiukat kriteerit erillishaussa on... Joissain vaaditaan 40-60 op sen aineen opintoja, joihin hakee, missä tapauksessa kannattaa harkita, että aloittaisit haluamasi aineen opiskelun avoimessa yliopistossa. Mutta kannattaa harkita tarkkaan, mikä sitten lopulta on helpointa.
Tutkinnon suorittaminen tuontyyppisellä alalla ei yleensä myöskään ole mahdottoman vaikeaa, jos vaan itse pitää riman matalalla arvosanojen suhteen.
vuodessa maisterin tutkinnon. Tohtiihan sitä kokeilla.
Edellinen jatkaa vielä, että ei kannata yrittää helpolla aineella sisälle ja vaihtaa myöhemmin (niin kuin joku ehdotti), koska varsinkin tiedekunnan vaihto on nykyisin ihan älyttömän vaikeaa.
Itsekin ajattelin "helppo valmistua" -aineena kauppatieteitä yms. mutta ehkäpä kuitenkin kannattaa jollain tapaa rakentaa tuon aiemman AMK-tutkinnon päälle, loppujen lopuksi varmaankin pääset sillä tavalla sekä helpommin sisään että opinnot suoritettua.
vuodessa maisterin tutkinnon. Tohtiihan sitä kokeilla.
Ei kyllä voi olla mitenkään mahdollista, jo yksin sen takia, että opetus menisi päällekkäin. Lisäksi graduseminaari kestää yleensä vuoden (alkaa kevätlukukaudella), eikä sinne pääse, ellei ole tehnyt proseminaaria.
kovasti vaihtelee maan laajuisesti.
t. Helsingistä valmistunut
kauppatieteet
kasvatustiede
näistä saat tutkinnon parissa vuodessa.
ellei ole tosi sekopäinen tahti. Enkä ole vielä kuullut kenenkään valmistuvan kahdessa vuodessa, useimmin se venyy sieltä toisesta päästä ;-)
Kasvatustieteet oli helppo tälle mammalle :)
(ellei kymmeniä) kahdessa vuodessa valmistuneita ja yhden, joka valmistui 9 kuukaudessa.
Terveydenhuollon maisteriksi pääsee työn ohessa kahdessa vuodessa. Sehän on ihan läpihuutojuttu.
jotka on opiskelleet 1) kasvatustieteitä tai 2) terveydenhuollon maisteriksi
Ovat suorittaneet työn ohessa, eivätkä ole todellakaan mitään järjen jättiläisiä.
voin kyllä vakuuttaa, että kauppatieteet on lähes kaikkiin muihina aloihin verrattuna sellaista mikki hiiri -"tiedettä", että siellä pärjää ainakin älyllisesti helpoimmalla.
Kandin tutkinto mulla on siis humanistiselta ja maisterin tutkinto yhteiskuntatieteelliseltä alalta. Lisäksi olen tehnyt kursseja mm. informaatiotieteellisessä tiedekunnassa.
Nyt teen toista maisterin tutkintoa kauppatieteistä ja kyllä naurattaa se touhu.
Kaikkein niukimmin opintopisteitä jaetaan kielitieteissä, niissä joutuu tekemään järjettömästi töitä yhdenkin opintopisteen eteen, eikä kirjatenttimahdollisuuksia juuri ole.
Kasvatustieteistä olen kavereilta kuullut, että kovin epätieteellistä ja enemmänkin maalaisjärkeen perustuvaa tuntuu siellä puolella maisteritason opinnotkin olevan.
tarkemmin, mitä tuo tarkoittaa? ihan ulkopuolisena kysyn, itselläni AMK-tutkinto ja opiskelu kiinnostaa, niin mitä tuo vaihtoehto tarkoittaa?