mä haluan tämän talon!!!!!!!
http://www.etuovi.com/kohde/583004
minkälainen paikka Sysmä on, pieni varmaan?
Kommentit (45)
Minäkin haluan tuon talon ? tarjotaan kilpaa ?
Taidan olla rakastunut ???
On kaunis talo, rahaa varmasti uppoaa. Hirsirunko ehkä ainoa mikä kannattaa jättää ja purkaa loput pois ja rakentaa uudelleen (?)Ylläpitokustannukset on myös aika huimat tossa! 9000 l/vuosi eli jotain 6500 e
Ylläpitokustannukset on myös aika huimat tossa! 9000 l/vuosi eli jotain 6500 e
Siihen sähkö ja vesi.
ne voi olla aivan jumalattoman epäkäytännöllisiä asua. Tuokin on ollut lääkärin vastaanottona pohjapiirroksesta päätellen. Hirvittävän sokkeloinen, eikä pohjapiirroksesta selviä mitkä on kantavia/hirsiseiniä ja mitkä on mahdollista vetää nurin, että tulis edes jotain järkeä tuohon "pohjaratkaisuun". Arkielämässä sellaset asiat nyppii yllättävän paljon, että raahaa vaikka petivaatteita takapihalle tuuletustelineelle tuulettumaan sokkeiloiden läpi kun ne vois toisenlaisessa ratkaisussa vaan heittää näppärästi lähimmälle terassille tai parvekkeelle. Uusissa taloissa on oikeasti pikkasen mietitty tuotakin ja monta muuta puolta.
Kuka nykyihminen haluaa sellaista ratkaisua? No, varmasti tuo on mahdollista muuttaa, mutta on se syytä selvittää ensin.
Sanoisin, että jos talo on terve ja sen haluaa remontoida kuntoon, 40 000 voi riittää, jos tekee paljon itse. jos taas haluaa laittaa plussaa (lämmitysjärjestelmä 2000-luvulle ilmanvaihtoineen, lisäeristystä, moderni keittiö ja kosteat tilat jne), 100 000 alkaa paukkua. ja nämä vain, jos rakenteet on kunnossa.
Jos nuo rahat löytyy (ostohinnan päälle), osaa tehdä itse paljon ja on valmis elämään remontin keskellä vuosia, siitä vaan. Varmasti hieno kokemus :D
tyypille joka esim. tekee tonsuuntaista työkseen ja tietää jotain vanhojen talojen remppaamisesta. Esim. eräällä korjausrakentamisen ammattilaisella oli todella hieno kokonaisuus työn alla, vanha rautatieasema aittoineen jne.
Mutta se että joku kokematon idealisti ostaa, sääliksi käy.
<a href="http://www.etuovi.com/kohde/583004" alt="http://www.etuovi.com/kohde/583004">http://www.etuovi.com/kohde/583004</a>
minkälainen paikka Sysmä on, pieni varmaan?
(mitä ei kyllä päällepäin näy, pitäisi avata joka paikasta), pintaremppaa ei kyllä kannata ruveta tekemään tuonikäisessä talossa ennenkuin on asunut talossa kaikkina vuodenaikoina. Voi selvitä vaikka kesän pahimman rankkasateena aikana, että katto vuotaa. Tai talvella selviää että jossain huoneessa vetää niin että sukat pyörii jalassa, ts. seinän eristykset on korjattava ennenkuin voi haaveilla tapetoinnista. Tai voi selvitä että putket jäätyy. Ja niin edelleen.
Luin kerran esimerkin tuosta miten tarpeen olisi avata kaikkia rakenteita. Täysin hyvännäköinen sisäkatto hiottiin ja maalattiin, ei mitään ulkoista merkkiä ongelmasta. Sitten havaittiin että oli jotain häikkää jossain seinäjutussa ja jouduttiin pikkasen purkamaan kattoa. Kävi ilmi että sieltä löytyi jättimäinen homekasvusto, sellainen että purkaja sai päänsärkyä ja oksentelua. Sinne se olisi jäänyt ja aiheuttanut ties mitä, jollei olisi sattunut niin että kattoa jouduttiin purkamaan.
Ihana talo, myönnetään. Mikähän lie tuo ilmakuvassa selvästi näkyvä virastorakennus sen takapihalla?
että ovelasti otettu ihana näkymä takaviistosta järvelle. ainoa kaistale, joka ikkunoista näkyy nättinä, muuten ei kyllä tee mieli katsella ulos =)
ei mulla oikeasti ole mitään realismia (ei kokemusta, eikä aikaa) tuota lähteä korjaamaan - mutta haaveilen kovasti. Talo on just sellainen, kun olen aina haaveillut, sokkeiloineen kaikkineen. Tietysti sisätilat on nyt kamalat, mutta pystyn kuvittelemaan ne remontoiduiksi.
Onnekas se, joka voi muuttaa Sysmään ja saa tämän helmen itselleen. Meillä miehen työ on tiukasti pääkaupunkiseudulla =(.
Kuinkakohan paljon tällaisesta pitäis tarjota?
lopeta tollasista haaveilu. Oikeasti, kannattaa pelastaa elämänsä ja jättää tommoset romupommit väliin, jos kokemus rajoittuu pelkkiin romantisoituihin päiväuniin.
meillä oli hiukan sama tilanne vanhan kyläkoulun kanssa, hp oli 175000, tarjottiin 105 000, myyjä teki vastatarjouksen 110t mutta siinä vaiheessa tulimme järkiimme emmekä hyväksyneet sitä. Koulu oli siis rempattu 90-luvulla perusteellisesti ja kuntotarkastus tehty. Ainoa homma olisi muuttaa se kodin näköiseksi.
Neliöitä siinä oli vajaa 400 joten ei liian iso.
meillä oli hiukan sama tilanne vanhan kyläkoulun kanssa, hp oli 175000, tarjottiin 105 000, myyjä teki vastatarjouksen 110t mutta siinä vaiheessa tulimme järkiimme emmekä hyväksyneet sitä. Koulu oli siis rempattu 90-luvulla perusteellisesti ja kuntotarkastus tehty. Ainoa homma olisi muuttaa se kodin näköiseksi. Neliöitä siinä oli vajaa 400 joten ei liian iso.
Eihän noita kahta voi millään verrata. Kyläkoulu oli 90-luvulla perustellisesti remontoitu, toi ap:n pommi täysin alkutekijöihin purettava jätekasa. Itse sanosin että talon arvo on mitätön, eniten tossa nyt maksaa tontti, joka on ilmeisesti keskustassa ja hienolla näköalalla.
kokemusta on lähinnä pienestä pinteremontista.
Mä en usko, että maksetaan 150 000.
Ap
maksamaan ton lämmityksestä 550 euroa kuussa? Jos siis jaetaan toi öljymäärä tasaisesti 12 kuukaudelle.
mutta talvella varmaan järkyn kylmä!
No joopa joo. Eivät ole edes uskaltaneet ottaa kuvia keittiöstä, saunasta, pesutiloista, lämmitysjärjestelmä on huonokuntoinen, katto on huonokuntoinen ja varsinainen piina korjattavaksi mansardina. Ja niin edelleen ja niin edelleen. Tiedossa on massiivinen remontti enkä suosittele talon ostoa kenellekään. Ei se nyt niin hieno ole.