mä haluan tämän talon!!!!!!!
http://www.etuovi.com/kohde/583004
minkälainen paikka Sysmä on, pieni varmaan?
Kommentit (45)
et joku täällä mainostaa taloa minkä haluais itelle... mä ainaki pysyisin hiljaa jos ei halua et kovi moni alkaa lähettää tarjouksia. Herää vaan epäilys et oisko ap itse talon myyjä...
hirveesti työtä että tuosta saa kunnollisen ja asuttavan. Eristykset pitää laittaa kuntoon eli seinät repiä auki jne...huh.
en oikeasti ole ollenkaan ostamassa, jos olisin, en tietty tänne mainostaisi
haaveilen vaan, minkä unelman tosta sais
ap (joka rehellisyyden nimissä ei osaa remontoida ja pintaremontinkin aikaan on ihan hermot riekaleina kaikesta epäjärjestyksestä)
ja tietää ainakin mitä loppuelämän (tai ainakina seuraavat muutamat vuodet) tekee kun remppaa tuollaista... Muuten on kyllä mukavan näköinen..
TODISTETUSTI osoittaneelle. Seurasin kerran yhtä blogia missä nainen osti tollasen totaalisen romun ihan innoissaan edes käymättä talossa ennen talon ostoa. Noh, painajainenhan siitä yllättäen muodostui.
Jos asuisimme Sysmässä (jossa emme Luojan kiitos asu), ostaisimme tuon varmasti!
Kaunis, historiallinen, tilava, lähellä vettä jne.
T: Hc-remppaajat
Joistakin kuvista päätellen huonossa kunnossa. Tai hyvällä tuurilla vain likainen. Mutta voin vaan kuvitella mitä tuonkin kunnostus maksaa. Se pitäisi tehdä heti.
Hui mitkä lämmityskustannukset!!!!!!1
Olisin varmaan nuorempana halunnut juuri tuollaisen talon. Nyt voin onnekseni todeta että onneksi rakensimme uuden talon sen sijaan. Tuo on pommi ja tulee erittäin kalliiksi, lisäksi paljon turhaa tilaa. Aika tyylitön sisältä.
Olisin varmaan nuorempana halunnut juuri tuollaisen talon. Nyt voin onnekseni todeta että onneksi rakensimme uuden talon sen sijaan.
Voit totisesti onnitella itseäsi.
Ihana talo, myönnetään. Mikähän lie tuo ilmakuvassa selvästi näkyvä virastorakennus sen takapihalla?
hyvällä maulla ja rahalla tuosta saisi helmen.
jos en pelkäis hysteerisesti kummituksia haluasin itsekin samanmoisen projektin. kaunis vanha hirsitalo veden lähellä.
voi kyllä olla ihan legendaarisia, nimimerkillä kokemusta on. Järkevintä olisi vetää koko hoito hirrelle ja kaikki pois ja aloittaa nollapisteestä. Ja sitten herää kysymys onko siinä kauheasti järkeä.
Sanoi minä haluan sen talon,olen aina halunnut. Hinta vain on liian kallis tyttärelleni, ei pääkaupunki seudulla. Minä haluan, minä haluan.
remontointi on. Varsinkin jos sitä on päästy "parantelemaan" joskus 80-luvulla niinkuin tossa on selvästi tehty. Missio on vaikkapa tehdä kylpyhuone. Puretaan entinen ja kootaan uusi tilalle. Helppoa kuin heinänteko!
Piikataan lattia ja seinämateriaalit pois. Havaitaan että kylppärin vieressä oleva helvatan iso hormi on alaosastaan litimärkä ja hapertunut. Ups, hommataan piippuhattu ja kuivataan hormi. Havaitaan että hirsikehikon sekaan on sotkettu betonia. Ups, puretaan ulkolaudoitusta ja korjataan ulkoseinä. Itseasiassa myös ikkunakohdat on lahot ja sisältävät potentiaalista hyönteisvauriota. Ups, hirsihemmot saavat tehdä lisäpäivän töitä.
Lattiaa piikatessa on havaittu että jippii, sähköjohdot kulkevat putkissa lattiabetonissa! Mahtavaa, onneksi kokematon piikkaajapoika ei kuollut piikatessaan. Tämä ilouutinen lisää myös hieman haastetta lattiakerrosten rakentamiseen, jollei sitten ups, halua uusia puolen talon sähkövientejä. Se oliskin kivaa, sitten voisikin ruveta purkamaan kattoja tai jotain.
Ja entäs sitten se "pieni" ongelma että miten ihmeessä tehdä vesieristys hormiseinää, jossa ei ole milliäkään liikkumavaraa. Koska jos sisäseinään tulee lisää kerroksia, ikkuna ei enää aukea. Onneksi seinälaatoituksen voi purkaa. Epäonneksi laasti ja kaakelit istuvat sikatiukassa eikä tärinäporia voi käyttää, koska pystymuuri on muutenkin tosi hapero. Ja vaikka kaakelit saisi irtikin hel-ve-tinmoisella työllä, mitä sitten? Miten laitetaan uskottava vesieristys seinään jonka lämpötila saattaa nousta hormin takia sikakuumaksi.
Niinno, vois kai sitä kylppärin laitta jonnekin muualle? Paisi että ups, halutaanko tehdä putkitöitä, piikata, repiä lattioita, rei-ittää lisää hirsikehikkoa...
Jos tämä kuulostaa sinusta siltä mitä haluat palavasti tehdä kaiken vapaa-aikasi, onneksi olkoon! On aika ostaa tollanen talo. Niinno, voiskai siihen laittaa 200 000 rahaa ja silti kuluttaa kaiken vapaa-ajan asian parissa, koska raksamiehet ovat ihan yhtä sormi suussa siellä raksalla ja jollet valvo, voivat tehdä jotain Todella Typerää kuten kaksinkertaisia höyrynsulkuja, jos silmäsi välttää (tätä meille ehdotti paikallinen uskottavan kuuloinen toimija yhdessä kohtaa).
talon kunto. Siis eikä vain ihan itse, ellei satu olemaan asiantuntija. Muuten minusta mahtava talo isolle perheelle!!! Jos remppa on pelkkää pintasellaista eikä mitään isompaa, mitä sitten? Ihan itte pystyy tekemään lähes kaiken. Jos siihen on halua ja taitoja, siitä vain:-)! Muuten toki voi tulla turhaan kalliiksi. Mutta ottakaa selvää. Sinänsähän varmasti Sysmä on takuulla ok paikka asua!!
mun mieleen on kovasti kyllä =)
ap