Että mua kiristää tää pyykin iänikuinen silittäminen!!!
Joka ikinen ilta vähintään tunti, arghh! Lapset 2v. 4v. ja 6v. ja minulla sekä miehellä ammatit, jossa joutuu käyttämään jakkupukua, kauluspaitaa, pukua tms. Enkä anna lasten liikkua ryppysissä vaatteissa. Tossa se silitysVUORI taas odottaa. Pakko ottaa lasi kylmää valkkaria... ja anteekks avautuminen ;)
Kommentit (52)
kyllä työvaatteiden silittämisen, mutta miksi ne lasten vaatteet pitää silittää? Kyllä meidän lasten vaatteet on siistejä silittämättäkin. Huuhteluaine ja siististi ripustettu kuivumaan. Minä silitän tosi harvoin, pari vaatetta viikossa. Että eipä kiristä ainakaan silittäminen, ehkä joku muu asia kylläkin.
Ymmärrän jos työvaatteet on pakko silittää mutta lasten vaatteita todellakaan ei ole. Tai jos on, niin teillä on niille vääränlaisia arkivaatteita. Ei pidä valittaa jos tekee itse elämästään liian raskasta.
Tietty aikuisten kauluspaidat on silitettävä, mutta että tuonikäisten lasten vaatteetkin...?!
terv. nimim. "silitän ehkä kahden kuukauden välein jotain"
osta sellaisia "silittämättä siistejä"-paitapuseroita, eikä tosiaan lasten vaatteita tarvitse silittää jos et anna niiden lojua kauaa pesun jälkeen pesukoneessa, ravistelet ne kunnolla suoriksi ja sitten narulle kuivamaan, ei niissä kuivuttuaan ryppyjä häiriöksi saakka ole. Ja kiinnitä jo ostaessa huomiota kankaan materiaaliin, joku materiaali ei rypisty ollenkaan, joku toinen (pellava) taas ihan mahdottomasti.
että jos se noin plajon nyppii, niin jätä ne lasten puuvillavaatteet silittämättä.
Paitapuserot ja työvaatteet täytyy silittää, jos on sellaisessa työpaikassa jossa edellytetään siistiä pukeutumista mutta päiväkodissa/koulussa kukaan ei takuulla katso, onko lapsesi t-paita siltetty vai ei.
viidessä minuutissa silittää paidat.
Miksi ihmeessä silität lasten trikoovaatteita, uskoisin että niissä lapset kulkevat, meidän lasten vaatteista ei ainakaan näy että niitä ei ole silitetty.
Muiden kuin paitojen silittäminen on maailman turhin kotityö. Kannattaisi ehkä hellittää tuosta pakkomielteestä, että lapsesi eivät voi kulkea "ryppyisissä" vaatteissa. Tämä on ihan ystävyydellä sanottu, itsellänikin pamahtaisi hermot moisessa silitysrumbassa.
ja lopeta lasten arkivaatteiden silitys. Elämä on valintoja, helpommallakin voi päästä.
te "jakkupukutyössä" käyvät ihmiset ette käytä pesulapalveluja?
Ennen kuin meillä alkoi käydä siivooja kerran viikossa, käytin paitani pesulassa. Nyt minä pyykkään kyllä vaatteet, mutta siivoojamme silittää.
Meillä laitetaan pyykit vähäksi aikaa (n. 30 min) kuivausrunpuun ja sitten hyvin oiottuina narulle tai vaatepuulle kuivumaan. Ei tarvitse silittää, kuin korkeintaan kauluspaidat.
laittaa vain hengariin kuivumaan.
itse olen silittänyt kuukausi sitten omat pellavahousut sen jälkeen ei varmaan ole silitetty mitään.
Meillä ei kyllä silitetää vaikka molemmat ovat sellaisissa ammateissa, että pitää olla siistinä ja kauluspaidat. Omistan vaan hyvälaatuisia paitoja, ripustan käytännössä toisi märkinä suoraan hengariin. Lasten vaatteita en todellakaan silitä, kun niissä pätee samat säännöt. Silittäminen on ajanhaaskausta! Silitän vaan täysin erityistapahtumiin (häät etc). Aikaansa voi käyttää todella paljon paremmin. Ja vaikka silittäisin niin en todellaakaan silittäisi mieheni paitoja. Miten se muka on sun duunia??
Osta lapsille trikoovaatteita, ei ne ryppyynny niin että olis pakko silittää. Juhlavaatteet vain silitetään meillä. Mies silittäköön omat vaatteensa.
valkkaria sen sijaan en...
Olen hoitovapaalla jakkupukuhommista, eli ymmärrän työvaatteet todella hyvin. Mutta sitä en ymmärrä, että prässäät lasten vaatteet.
Säästä itseäsi hyvä nainen!
Juo se valkkari ja silitä vain ne paidat etc.
hoidan suurimman osan silityksistä
Miksi silittää lasten vaatteita, en käsitä. Mä pesen pyykit Ecoverilla ja käytän huuhteluaineena etikkaa, ravistan kunnolla, ennen kuin laitan narulle. Kyllä niistä ihan tarpeeksi sileitä tulee.
jotkut vaatteeta on "pakko" silittää, ja joissain tilanteissa täytyy näyttää erityisen siistiltä. Mutta kaikkia vaatteita ei todellakaan tarvitse silittää. Suurimmalle osalle toimii se, mitä edellä oleva sanoi, eli siis alempi linkousteho ( 800, max 1000, joillekin ehkä 600)(kuivuvat paremmin sileiksi kuin hyvin kuivaksi lingotut), vaatteet ravistellaan ja ripustetaan huolellisesti, hengareihin osa joille se parempi. Siihen ei mene paljon kauemmin kuin huolimattomasti ripusteluun. Ja lopputulos hyvä.
Lasten arkivaatteiden silitys on mielestäni sulaa hulluutta. Ja jos silittää on pakko, osaa se mieskin. Ei sun ole sen vaatteita pakko silittää.
Silitysraudan kaivan kaapista ehkä 5-10 kertaa vuodessa.. Lasten vaatteet ei ole edes ryppyisiä pesun jäljiltä.. Ihan kummallista touhua.
Meillä loppui silitysrumba tykkänään tuon kuivurin hankintaan. Nykyisin silitän vain juhlavaatteet ja joskus miehen paidat (useimmiten hän silittää ne kyllä itse ja vielä useammin ne ovat tarpeeksi sileitä päälle kuivuttuaan henkarissa).
Ne vaatteet, joita ei uskalla rumpukuivata, kuivaamme henkareissa. Helppo elämä!
Ymmärrän paitapuseron silittämisen, mutta EN sitä että lasten puuvillavaatteita silitetään. Pese vähemmällä linkousteholla, "pulauta" kunnolla ja aseta kuivumaan. Ihan sileäksi kuivuvat. Käsittämätöntä ajanhaaskausta koko silittäminen.