Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mua kiristää tää pyykin iänikuinen silittäminen!!!

Vierailija
20.06.2010 |

Joka ikinen ilta vähintään tunti, arghh! Lapset 2v. 4v. ja 6v. ja minulla sekä miehellä ammatit, jossa joutuu käyttämään jakkupukua, kauluspaitaa, pukua tms. Enkä anna lasten liikkua ryppysissä vaatteissa. Tossa se silitysVUORI taas odottaa. Pakko ottaa lasi kylmää valkkaria... ja anteekks avautuminen ;)

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö kukaan muu silitä lasten vaatteita??? Oikeesti? Lapsillamme on mielestäni hyvälaatuisia vaatteita, samoi kuin minulla ja miehellä. Mutta jos lasten trikoopaidat laittaa narulle kuivumaan, ne ovat inhottavan kovia ja mielestäni ei niin siistin näköisiä. Jotkut vaatteet laitan kuivuriin ja ainoona on esim. lasten trikoohupparit ja -housut, joita ei tarvitse kuivurin jälkeen silittää. Toki jakkupuvut ja miehen puvut käytetään pesulassa. Ennen silitin lasten pikkarit, kalsarit ja joskus jopa sukatkin, mutta siitä olen jo onneksi päässyt eroon... ;) Menee kuitenkin vielä hetki ennen kuin osaa laittaa lapsille silittämättömän trikoopaidan päälle... Joku voi kutsua pakkomielteeksi, ymmärrän. Mua vaan häiritsee niin paljon "suttuinen" ulkonäkö, jos saumat ei ole suorassa jne. Mutta siis vinkkejä huuhteluaineesta kaivataan! Mä en koskaan ole käyttänyt mitään, koska tuoksu häiritsee ja monille vatteille sitä ei suositella. Joku käytti etikkaa???

T. Toisen vinkkulasin ottanut silitysintoilija ap

Vierailija
22/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ihminen tosissaan silittää kaikki vaatteet. Anoppi kyllä silittää, omat ja miehensä ja vissiin silitti ennen munkin miehen vaatteet. Mä en ikinä silitä muuta kuin juhlavaatteet tai erityisen ryppyiset puuvillavaatteet.

Huuhteluaineita on erilaisia, varmasti tuoksuttomiakin löytyy. Ja minä taas tykkään vähän karkeista vaatteista, tuntuvat puhtailta! Nopeasti ne päällä pehmiää. Muutenkin lapsista tulee ihan tajuttomasti pyykkiä, etten yhtään ihmettele että kaadut silitysvuoreen. Suosittelen lopettamaan ja keskittymään siihen viiniin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuo Ecoverin pesuaineet (ja muut ympäristöystävälliset, esim. Sonet ja Ole hyvä) jättää vaatteet pehmeiksi. Käytän tosiaan tuota etikkaa vielä lisänä. Vähän aikaa sitten viikkasin kaverin pyykkiä, joka oli pesty jollain Bioluvililla (tms.), ja ne oli kyllä aika koppuroita

En mäkään normihuuhteluainetta käyttäis, haisee pahalta ja vaatteet tuntuu likaisilta heti puhtaana. Lisäksi monet vaatteet kärsii huuhteluaineista. Etikasta ei kärsi mikään, väritkin säilyy raikkaampina.

Vierailija
24/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en silitä muuta kun OMAT työpaidat. Anna ukkelis silittää omansa tai viedä pesulaan. Lasten vaatteita ei tartte.

Vierailija
25/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän silittää joka toinen ilta sen aikaa, kun lapset syövät iltapalaa ja pukevat yöpukujaan. Viikonloppuna silitän sunnuntaiaamuna ja lauantaina sen aikaa, kun sauna lämpiää. Näin mitään pinoa ei muodostu, vaan silitettävää on korkeintaan pari koneellista.

Meillä myös kolme lasta, mutta onneksi vaan mies kauluspaitatöissä.

Vierailija
26/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä ne kamalalta näyttää ja tuntuu, jollei silitä. Joten av-raati, täällä silitetään jatkossakin. Miehen kanssa työnjako kyllä hoidettu, mies hoitaa pihan, iltasiivouksen ja yhdessä laitetaan ruokaa jne. En siis ole nyrkin ja hellan välissä ;) Mutta sitä etikkaa taidan kokeilla seuraavaan koneelliseen, kiitos vinkistä! Hyvää yötä mammat!

ap

Vierailija
27/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö kukaan muu silitä lasten vaatteita??? Oikeesti? Lapsillamme on mielestäni hyvälaatuisia vaatteita, samoi kuin minulla ja miehellä. Mutta jos lasten trikoopaidat laittaa narulle kuivumaan, ne ovat inhottavan kovia ja mielestäni ei niin siistin näköisiä. Jotkut vaatteet laitan kuivuriin ja ainoona on esim. lasten trikoohupparit ja -housut, joita ei tarvitse kuivurin jälkeen silittää. Toki jakkupuvut ja miehen puvut käytetään pesulassa. Ennen silitin lasten pikkarit, kalsarit ja joskus jopa sukatkin, mutta siitä olen jo onneksi päässyt eroon... ;) Menee kuitenkin vielä hetki ennen kuin osaa laittaa lapsille silittämättömän trikoopaidan päälle... Joku voi kutsua pakkomielteeksi, ymmärrän. Mua vaan häiritsee niin paljon "suttuinen" ulkonäkö, jos saumat ei ole suorassa jne. Mutta siis vinkkejä huuhteluaineesta kaivataan! Mä en koskaan ole käyttänyt mitään, koska tuoksu häiritsee ja monille vatteille sitä ei suositella. Joku käytti etikkaa???

T. Toisen vinkkulasin ottanut silitysintoilija ap

Mutta oikeasti, kyllä se hieman pakkomielteeltä vaikuttaa tuo pikkareiden ja sukkien silittäminen. Teet itsesi tärkeäksi? Marttyyriksi?

Minulla on niiin paljon muita ihania asioita - lukeminen etc. etten jaksaisi aikaani käyttää silittämiseen. Tosin nyt olen himassa ja palaan ennemmin tai myöhemmin jakkupukuhommiin. Silloin on pakko silitellä. MUTTA vain niitä valkoisia duunipaitoja.

Relaa vähän, maailma ei kaadu jos sauma ei ole suorassa. Tiedäthän sen.

Kaikella ystävyydellä se joka kehotti mielummin juomaan valkkaria ( ;

Vierailija
28/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin silitän sekä omat että lastemme vaatteet (lapsia 4), mies silittää omansa. Hommaa piisaa, mutta silitetyt vaatteet siistimmän näköisiä ja kivemman tuntuisia.

Vierailija
29/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään silittää t- paidat.

Vierailija
30/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti käytössä on myös paitapuseroita, pukuja, jakkuja ym.. Kun valkkaa oikeanlaisen materiaalin ja pestessä ripustaa kuivumaan niin ei tartte silitellä.

Vierailija
31/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomaan muitten silittämättömät vaatteet.

On totta, että vaatteet on sileämpiä kun on alhainen linkousteho, koneen pesuohjelma käyttää paljon vettä ja vaatteet on heti laitettu kuivumaan huolellisesti, mutta silti kaltaiseni silittäjä huomaa silittämättömät vaatteet.

Mutta mä en koskaan valita silittämisestä.

Vierailija
32/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti käytössä on myös paitapuseroita, pukuja, jakkuja ym.. Kun valkkaa oikeanlaisen materiaalin ja pestessä ripustaa kuivumaan niin ei tartte silitellä.

Vierailija
33/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteet siliää yhdellä painalluksella ja alkkareita vaikka 5 kerralla, paitapusero 5:llä painalluksella. Mun mielestä paaaalajon nopeampi ja kätevämpi kuin silitysrauta.

Vierailija
34/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan. kaikki vaatteet on aina suoria. ei kannata lingota kovin lujaa, sitten tulee ryppyisiä vaatteita. tai jos ei osaa laittaa kuivumaan oikein.

Vierailija
35/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan lapsille.

Oletko koskaan harkinnut sellaisen höyryttimen ostoa? Se on aika näppärä.

Vierailija
36/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen uranaisen paras ystävä on silittämättä siistit paitapuserot. Ainakin Brooks Brothersilla niitä on, Suomessa ei kai myydä naisten puseroita, mutta osta työmatkoilta tarpeet.

Ja kuten kaikki muutkin sanovat: lasten trikoovaatteiden silitys on sulaa hulluutta. Ja jos sulla trikoovaatteissa saumat kiemurtelee, niin silloin ei ole hyvälaatuisia vaatteita.

Vaan tietenkin aikansa saa käyttää kuinka parhaaksi näkee, mutta sähän teet liki yhden ylimääräisen työviikon kuukaudessa pelkästään silittämällä. Millaista elämäsi olisikaan, jos nuo 30 h käyttäisi seksiin, ystävien kanssa seurusteluun, lasten kanssa oloon, urheiluun?

Vierailija
37/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät jauhemaista pesuainetta, niin vaihdapa nestemäiseen. Ei tarvitse olla edes mikään ekopesuaine, riittää ihan perus bioluvilkin tms.

Meillä ei silitetä kuin juhlavaatteet, ja niistäkin vain ne, jotka oikeasti rypistyvät. Arkivaatteemme ovat aina siistejä, vaikka ovat silittämättömiä ja täysillä kierroksilla (1400) lingottuja. Huuhteluainetta käytän aniharvoin, kun yleensä aina koneessa on joku vaate, jolle se ei ole hyväksi.

Aika paljon vaikuttaa myös se, miten pyykit ripustaa. Jos jaksaa ravistaa vaatteet kunnolla ja oikoa vähän saumoja, ei esim. trikoopaidoista edes huomaa, onko niitä silitetty vai ei. Ja paitojen kuivaaminen henkarissa auttaa myös, niin narusta ei jää keskelle taitosta.

Eräs lasteni päiväkodin työntekijä kyseli joskus, että miten ihmeessä jaksan aina silittää kaikki lasten päiväkotivaatteetkin, ja kun kerroin etten silitä oikeastaan koskaan mitään, oli hän ihan vilpittömän hämmästynyt, "kun teidän lasten vaatteet on aina niin siistejä ja sileitä".

Vierailija
38/52 |
20.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en lastenvaatteiden?? En minäkään silitä lasten vaatteita eikä ne minusta ole erityisen ryppysiä. Kun koneestä narulle laitan niin siinä oion niitä nii hyviä tulee niinkuin muillekin arkivaatteille. Jos se on jotenkin välttämätöntä sinusta tehdä niin miksi valittaa??

Vierailija
39/52 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en silti silitä lasteni trikoovaatteita. Pesen ne normaalisti ja linkoankin ihan 1400 kierroksella, sen jälkeen kuivausrumpuun ja sieltä mahdollisimman nopeasti ulos. Ovat ihanan pehmeitä, ja kun lämpimänä oikaisee saumat ja viikkaa niin suoria ovat. Ainoastaan brodeeraukset silitän, sillä mua häiritsee kun ne vetävät kurttuun kuivausrummussa.

Mies silittää itse omat työvaatteensa ja mä omani.

Lakanat mankeloin ja tyynyliinat ja keittiöpyyhkeet silitän- ihan siksi että tykkään siitä.

Ja pesuaineesta; mikä tahansa pesuaine käy eikä huuhteluainetta tarvita lainkaan jos on kuivausrumpu. Itse käytän Allegro Plussaa ilman huuhteluainetta, mutta mikä tahansa merkki kyllä käy koska vaatteista tulee kuivausrummussa ihanan pehmeitä. Ja froteepyyhkeethän se suorastaan herättää henkiin :)

Vierailija
40/52 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteiden silittaminen on ihan valinta kysymys. Jos se on sulle tarkeaa, niin sen kuin silitat... tai sit jatat silittamatta. Turha valittaa!

Tyovaatteet on eri juttu. Paitapuserot jne on pakko silittaa , mutta niita tuskin kamalasti on.

Voit myos ulkoistaa kaiken silitystyon - niin makin teen. Vaatteet silittaa joku muu, ma maksan ja vietan aikani mielummin johinkin muuhun.

Elama on valintoja :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi