Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen digipiano teinille?

Vierailija
18.06.2010 |

Apua! Olen nyt ihan hukassa kun en oikein tiedä näistä jutuista paljon mitään ja teini haluaisi aloittaa pianon soiton. Kerrostaloon ei kuitenkaan voida akustista hommata, joten lueskelin hieman netissä ja digitaalipiano on kuulemma ihan mahtava kerrostaloonkin.

Nyt vaan se, etten todellakaan tiedä, minkälainen alottelevalle pianonsoittajalle pitäisi hankkia!

http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=categories&category_id=491…

Tavoitteena olisi, että hommattaisiin näin aluksi tuollainen alle 700e maksava piano.

Mikähän noista olisi paras? Joku auttaa. :D

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä on Clavinova ja se on kyllä sähköpianojen aatelia, hyvä kosketus. Mutta huomioi, että musiikkiopistoon ei pääse, jos on vain digipiano, olipa se kuinka hieno tahansa. Pitää olla akustinen.

Noillahan oli ensipianon budjetti 700e.. Clavinovat on kalliita.

Mutta itse suosittelisin kanssa tuota Korgin pianoa. Youtubesta löytyy paljon ääninäytteitä ja hyvältä kuullostaa.

Vierailija
22/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missään vaiheessa, kun haki, kyselty mikä soitin on kotona. Meillä Roland FP-7 ja mies sitä paljon käyttää. On ollut erittäin tyytyväinen. Siinä on aidon tuntuinen kosketus, aivan kuin oikeassa pianossa ja semmoinen kannattaa teidänkin hommata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
24/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pianon soitto on kielletty kerrostalon järjestyssäännöissä? Saatette saada häädön jos tuon vehkeen kotiinne hankitte.

Muutenkin v*ttumaista asua jonkun kilkuttelijan naapurissa. Tehkää naapureille palvelus, älkää hankkiko sitä pianoa.

Vierailija
25/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että pianon soitto on kielletty kerrostalon järjestyssäännöissä? Saatette saada häädön jos tuon vehkeen kotiinne hankitte.

Muutenkin v*ttumaista asua jonkun kilkuttelijan naapurissa. Tehkää naapureille palvelus, älkää hankkiko sitä pianoa.

.. Mihin se lukutaito on jäänyt? Vai oliko ihan pakko tulla vain mussuttamaan asiasta?

Vierailija
26/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Mihin se lukutaito on jäänyt? Vai oliko ihan pakko tulla vain mussuttamaan asiasta?

Vaikka olisi kuinka digitaalinen piano! Eli turha puollustella.

Vierailija
27/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vaikka olisi kuinka digitaalinen piano! Eli turha puollustella.

[/quote]

Meillä on tytöllä Clavinovan digipiano ja ainakin siitä mallista voi ottaa äänet kokonaan pois päältä ja kuunnella soittoa kuulokkeista:)

Pitäiskö sun tutustua digipianon ominaisuuksiin?

Vierailija
28/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen soittanut kakarasta pianoa, kotona oli ihan akustinen malli, flyygelillä soittelin soittotunneilla musiikkiopistossa.

Aikuisiällä halusin pianon omaan kotiini, digipiano oli ainoa vaihtoehto. On huomattavasti mukavampi ihan jo muutossa (muuttanut muutaman kerran) ja ei häiritse naapureita.

Kuulokkeilla kun soittaa, ei häiritse nukkuvia lapsiakaan viereisessä huoneessa...

Pointtina, että vaikka olen melkein ikäni soittanut akustisella pianolla, ainakin tuossa Clavinovassa on akustisen pianon kosketus, hyvä on soittaa...

Vierailija
30/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ap kun tulen ketjuusi kyselemään hölmöjä, enkä oikein osaa sinuakaan auttaa.

Mutta käykö noihin pianoihin ihan normikuulokkeet? Vai pitääkö hommata jotkut erikois?

Vierailija
31/31 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan kannattanut sähkövehkeitä. Oikea piano on aina oikea. Aina on ollut jokaisessa kerrostaloasunnossa ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme