Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peräpukamien hoito, mikä on sinulla tehonnut?

Vierailija
18.06.2010 |

Itselläni on nyt vaiva pahentunut ja olen apteekkiin menossa. Mikä olisi hyvä lääke ja tehoaisi nopeasti?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla peräpukamat ja haavauma menivät niin pahoiksi, että kävin leikkauksessa. Sisäiset pukamat hirtettiin, yksi ulkoinen leikattiin ja haavauma poltettiin kiinni. Sen jälkeen piti suihkutella + voidella reseptivoiteella.

Jälkihoitona kuituvalmiste (Vi-Siblin) ja vatsaa pehmittävä valmiste (Movicol) jatkuvasti. Ja ulostuksen jälkeen vain kerran pyyhitään paperilla, sen jälkeen sitten suihkutus (pesen aina ulostamisen jälkeen neutraalilla pesunesteellä, ja samalla tulee "hierottua" mahdolliset pukamanalut pois). Ja sitten varovainen kuivaus pyyhkeeseen tai paperiin.

Tällä keinolla pukamat ovat pysyneet poissa jo pari vuotta, vaikka sitä ennen olivat TOSI pahat välillä.

Joskus pukamia vielä tulee, silloin käytän Scheriproctin rasvaa + peräpuikkoja tehokuurina (=maksimiannokset), ja parin päivän päästä helpottaa.

Mutta jos vaivat eivät helpota, mene lääkäriin, mieluiten erikoislääkärille (verisuonikirurgi, katso vielä, että alana ovat myös peräpukamat), niin pääset kunnon hoitoon.

Vierailija
2/50 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta krooniseksi muuttunut haavauma leikattiin pois kuten myös siitä lähtenyt ulos roikkuva iho.

Laittakaa Googleen krooninen fissuura. Jos sillä saisi jotakin esille.

Kertokaa ihmisille suolistossa olevista haavaumista, jotta tietävät, että kaikki ei välttämättä ole peräpukamaa. Jos haavauma menee liian pahaksi niin seurauksena voi olla, että joudutaan laittamaan avanne vatsan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Frantsilan siankärsämöuute on ihan ykköstuote pukamien hoidossa, hetken kirvelee mutta auttaanopeasti eikä tarvitse pelata sottaisten voiteiden kanssa <a href="http://www.elisanet.fi/puutteenpera/yrtit.html" alt="http://www.elisanet.fi/puutteenpera/yrtit.html">http://www.elisanet.fi/puutteenpera/yrtit.html</a&gt; ja googleta siankärsämö tai siankärsämöuute

Lisäksi ennaltaehkäisyyn se 11 yrtin voide. Ovat tuhannesti parempia kuin apteekin rasvat.

Ennaltaehkäisyyn sitten kuitua, esim- Visibliniä, jos johtuu ummetuksesta.

Vierailija
4/50 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyt alkkarimallit pahentavat peräpukamia. Menevät jotenkin pyllyvakoon ja hankaavat.

Vierailija
5/50 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Peppupuhelin käyttöön

2. Juoda täytyy ainakin 2l päivässä

3. Vihanneksia paljon.. viljaa vähempi

jos ei näillä hoidu niin sitten sitä apteekkia

Vierailija
6/50 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilehan laitta oikean kokoisia vaatteita päällesi!

Mun mieskin tietää että liian kireät stringit naisella aiheuttaa hiertymiä. :))

Mutta liikuntaa ja kuituja suosittelisin ap.lle.

Lääkkeet auttaa helpottamaan hetkellisesti tilannetta mutta elämänmuutoksia tarttee tehdä, niistä peräpukamat johtuu.

Vierailija
7/50 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tilanteessa peräpukamat johtuu raskaudesta.. siinä ei paljon elämänmuutokset auta.

Vierailija
8/50 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhtele hyvin vedellä, huomioi hygienia ja istu esim. vesivadissa pukamia huljutellen. (

Vierailija
9/50 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

scheriprocteista tuli vain tilapäistä apua ja niitähän ei voi jatkuvasti käyttää.

Vierailija
10/50 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Frantsilan siankärsämöuute on ihan ykköstuote pukamien hoidossa, hetken kirvelee mutta auttaanopeasti eikä tarvitse pelata sottaisten voiteiden kanssa

http://www.elisanet.fi/puutteenpera/yrtit.html

ja googleta siankärsämö tai siankärsämöuute

Vierailija
11/50 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain peräpukamien hirttäminen.

Monenlaiset voiteet ja supot kokeiltiin. Turhaan.

Vierailija
12/50 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/50 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ostanut sheriproctia (tms.) ja tuskailin, milloin se alkaa vaikuttaa. Kysyin, mitä lääkärit yleensä määrää. Useampi vastaaja kertoi juuri tuon sheriproctin olevan myös lääkärien määräämä.

Osta supot&voide ja käytä kärsivällisesti ja vielä pari päivää sen jälkeenkin kun tuntuu helpottaneen.

Vierailija
14/50 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suppoja ja voidetta? Itselläni on ollut pientä verenvuotoa jo jonkin aikaa vessakäyntien yhteydessä mutta nyt vasta alkoi tuntua kipua. Luulen että vaatii vähän pidemmän hoitojakson kun en heti älynnyt hakea apua.

Vierailija
15/50 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut siankärsävoidetta tähän hätään...laitoin Thaimaalaista tigerbalsamia, kirvelee ihan hirveesti, toivottavasti auttaa myös.

Vierailija
16/50 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ihan joka vessa käynnillä suihkuttelin antaumuksella ja kauan

Vierailija
17/50 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli haavauma peräsuolessa. Haavasta tuli verta ja uloste kerääntyi sinne, ei meinannut tulla ulos. Haavasta tulee ihoa, joka roikkuu aukosta ulos niin kuin olisi peräpukamia.

Tk-lääkäri teki siis ensin väärän diagnoosin, että peräpukamia. Sitominen olisi vain kauneusleikkaus... Menin yksityiselle kirurgille. Tuli kiire leikkaukseen. Haavauma oli edennyt niin pitkälle, että oli jo riskissä, että olisin saanut avanteen ja siis koko suoli nostettu vatsan päälle ilman peräaukkoa.

Vierailija
18/50 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä peräpukamajuttuja marraskuussa tänne tuo?

Frantsilan yrtit ovat varmaan tehokkaita, mutta yhtä hyvin auttaa itse poimitut siankärsämöt.

Siankärsämö auttaa sekä vatsavaivoihin - niin ruuansulatus- kuin gynekologisiin - ja laskimovaivoihin, ja peräpukamat ovat molempia. Siankärsämöä voi nauttia sisäisesti teenä tai alkoholiuutteena = tippoina, tai ulkoisesti kylpynä tai voiteena.

Ei kirvele, kun kukkia on liotettu vaikka tavallisessa ruokaöljyssä.

Vierailija
19/50 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle auttoi alkuvaiheessa anuksen supistaminen, supistaa ikäänkuin estää kakan tulemista ulos 30 kertaa kerralla vuorokaudessa, mutta en tiedä mitä jos se on edennyt pidempään niin mielestäni sekin auttaisi,

peräpukamahan johtuu väärästä veren kierrosta, kun istuu pitkään tai raskauden aikana paineen takia veri ei kierrä riittävän hyvin ja verisuonessa tapahtuu veren kerääntyminen, mikä sitten johtaa sen verisuonen pullistumiseen peräpukamana.

se lihaksen supistaminen vauhdittaa verenkiertoa, ja auttaa paranemaan. myös uimahalli on todella hyvä siihen.

olen myös lukenut että istutaan raalle raastetulle perunalle 15 minuutiksi, tai veistetään perunasta sopivan ohut tikku ja laitetaan anukseen, mutta itse en kokeillut enkä tiedä miksi niin monet sitä on netissä neuvonut myös lääkärit että ehkä perunatärkkelyksellä voisi olla joku vaikutus itse en kokeillut eli en tiedä onko totta.

olen myös lukenut että monille auttoi apteekista ostetut voiteet. itse suosittelen varmasti supistusharjoituksia, alapesu ilman saippuaa tai ei siis ihan aina saippualla ettei ärtyisi jokaisen kakkaamisen jälkeen, vessapaperin voi jättää väliin tai kosteuttaa vedellä pehmeäksi, säännöllinen liikunta ehdottomasti.

Vierailija
20/50 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2014 klo 08:30"]

olen myös lukenut että istutaan raalle raastetulle perunalle 15 minuutiksi, tai veistetään perunasta sopivan ohut tikku ja laitetaan anukseen, mutta itse en kokeillut enkä tiedä miksi niin monet sitä on netissä neuvonut myös lääkärit että ehkä perunatärkkelyksellä voisi olla joku vaikutus itse en kokeillut eli en tiedä onko totta.

[/quote]

Sori, mutta repesin kun kuvittelin kuljeskelevani peruna takapuolessa. :D

Mutta kai sitäkin on pakko kokeilla, kun voiteet ei enää auta.

Olin vastikään muusta syystä pienessä leikkauksessa ja samassa huoneessa oli kaksi naista, joilta oli poistettu pukamat. He olivat TOSI kipeitä, ja hoitajakin sanoi, että kipu on niin helvetillinen, että pitää olla vahvimmat mahdolliset kipulääkkeet pitkän aikaa käytössä. En halua edes kuvitella ensimmäistä vessareissua.