Viisaudenhampaiden poiston jälkeen voiko muutamana päivänä syödä kiinteää?
Tiedä, ettei välittömästi poiston jälkeen tule syödä eikä juoda etenkään kuumaa. Entäs syöminen parin päivän ajan? Mietin saako syödä kiinteää?
Ylipäätään onko kamalaa, sattuuko? Poistatan molemmat kerralla.
Kommentit (14)
Ihmisillä on erilaisia kokemuksia. Mulle tuli mustelmat poskeen.
Aloin syömään melko pian tavallisesti mut varmaan aluksi hyvä mennä puurolla ja keitoilla
Vierailija kirjoitti:
Voi syödä. Ei ole paha se poisto.
Ihana kuulla. Jännittää vähän. Ap
Minä valmistauduin tekemällä kasvissosekeittoa kattilallisen mutta eipä tarvinnut kuin poistopäivänä mössöruokaa, seuraavana jo normaalia mutta varovaisesti syötynä.
Parin päivän kuluttua aloin syödä.kiinteää. Sain niin hyvän puudutuksen, ettei sattunut yhtään. Hamm.lääkäri sanoi vielä, että jos sattuu yhtään niin näytä kädellä merkki ja laitetaan puudutusta lisää. Kaikki meni hyvin. Yksi viisaudenhammas leikattiin ja sain siihen itsestään sulavat (irtoavat) tikit. Sekin operaatio meni hyvin ja täysin kivutta.
Pitäiskö kysyä siltä hammaslääkäriltä ? Jotenkin tuntuu että se tietää.
Saattaapi olla tai saattaapi olla olematta viisasta.
Okei kiva tietää. Pyydän kyllä kunnolla puudutusta. Mites sitten elämä sen jälkeen suunterveyden puolesta? Auttoiko pahanhajuiseen hengitykseen esim? Itsellä viisaudenhampaiden kohdalla syventyneet ientaskut ja vaikka lankaan, pesen huolellisesti kaksi kertaa päivässä, niin tuntuu, että suu puhdistu kunnolla. Toivottavasti poisto auttaa. Ap
Ilman muuta pitää olla puudutus ja pyytää lisää, jos sattuu. Itsellä poistetiin kaksi viisuria, ei kylläkään kerralla. Hyvin meni. Ei-kiinteää ruokaa soin suosituksen mukaisesti. Olikohan viikon.
Mulla poistettiin 4 kerralla. Söin aluksi pehmeää ruokaa kuten keittoja. Voi hyvin syödä kiinteitä, mutta helposti pureksittavaa. Itselläni suu parani tosi nopeasti. Poisto ei ollut paha.
Minulta poistettiin yhtä aikaa ylhäältä ja alhaalta leikattiin viisauden hampaat, menin illalla pizzalle
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta pitää olla puudutus ja pyytää lisää, jos sattuu. Itsellä poistetiin kaksi viisuria, ei kylläkään kerralla. Hyvin meni. Ei-kiinteää ruokaa soin suosituksen mukaisesti. Olikohan viikon.
Tai vaihtoehtoisesti se akka häseltää 2 viisauden hampaan kanssa 2 tuntia ja puuduttaa sun naaman sillain että ei kunnolla liiku viikkoon pariin. Kokemusta on.
Viisaudenhampaiden poisto voi olla joillekin siihenastisen elämänkokemuksen suurin lääketieteellinen tapahtuma. Todellisuudessa kyse ei ole varsinkaan nykyhammaslääketieteen osaamisella mikään erityinen asia. Olisi opettavaista suhtautua siihen aikuismaisesti ilman dramatiikaa.
Vierailija kirjoitti:
Viisaudenhampaiden poisto voi olla joillekin siihenastisen elämänkokemuksen suurin lääketieteellinen tapahtuma. Todellisuudessa kyse ei ole varsinkaan nykyhammaslääketieteen osaamisella mikään erityinen asia. Olisi opettavaista suhtautua siihen aikuismaisesti ilman dramatiikaa.
Minua vain vähän jännittää ja on mukava kuulla, että ihmisillä ihan hyviä kokemuksia poistosta. Viimeisien lauseesi on outo ja teet asiasta itse dramaattisen. Ap
Voi syödä. Ei ole paha se poisto.