Viikon 41 ivf/icsiläiset
Tänään oli 2.ultra. Kasvamassa on 4 follikkelia/puoli eli yht. 8 kpl. Ei mitään mahdottomia saaliita odotettavissa. Valtaisa muniminen ei siis ole selitys la-su väliseen alavatsakipuiluuni, mutta lääkäri epäili sen olevan vain " normaalia kasvukipua" . No, hyvä niin. Sen jälkeen olo on ollut ihan hyvä ja toivon mukaan joku noista follikkeleista kypsyy ja ymmärtää alkaa kaveriksi miehen siittiöille ens viikolla niin päästäis siirtoon asti. Eka ivf mulla kyseessä ja ois kiva päästä kokeilemaan. Miten teillä muilla etenee?
Kommentit (29)
Rakkuloita kehittymässä yhteensä n. 6 kpl eli mun mittapuulla aika vähän. Puregonia jatkettiin kuitenkin samalla 150 IUn annoksella. On kuulemma parempi kypsytellä hyviksi nuo olemassaolevat kuin isontaa annostusta ja kasvattaa paljon epäkypsiä. Perjantaina seuraava ultra ja punktio ensi viikon alussa.
Mulla oli eilen 2. ultra. Tasakokoisia rakkuloita oli kehittymässä 10 kpl + useita pieniä. Olen pistellyt tähän asti 200 iui:ta ja tämän loppuajan pistän vuoropäivin 150iui ja 200 iui.
Ompputarha: Edellisessä hoidossa pistelin 150 iui:ta tokaan ultraan asti, jonka jälkeen annostus nostettiin 225 iui:hin. Siitä hoidosta tulikin tosi paljon epäkypsiä munasoluja (17 munasolua, joista vain 4 hedelmöityi, ja 2 jatkoi kehittymistä), joten varmaan ihan viisasta ettei lääkäri nostanut annostasi.
Seuraava ultra olisi perjantaina ja punktio näillä näkymin tiistaina.
Missäs muut vko:n 41:läiset ovat?
Minulla on kehittymässä 4 munarakkulaa (huono saldo, vaikka vain yksi munasarja), ja ehkä joitakin pienempiä. Mun annokset on aika isoja 300UI puregonia ja 150 Menopuria joka päivä, ja nyt vielä lisäksi Orgalutran. Aikamoinen piikittäminen aamuisin!
Maanantaina sitten punktio ja katsotaan sitten miten menee. Noi neljä oli nyt luokkaa 10mm - 14mm, eli niiden pitäisi olla ihan ok maanantaihin mennessä (20mm - 24mm kerättäessä ehkä).
Mulla ens maanantaille punktio+ICSI (tod.näk.) ja maanantaina löytyi 2. ultrassa oikealta 10 ja vasemmalta 4 rakkulaa eli parempi saalis tiedossa kun viimeksi,annos nostettiin kevään 150IU:sta 225IU. Perjantaina 3.ultra ja aikataulu punktioon,toivottavasti saataisiin pakkaseenkin jotain,tuoreena meillä molemmilla edellisillä kerroilla siirretty 2 alkiota ja niin tehdään nytkin. Onko muilla epämieluisia kokemuksia noista Orgalutran-piikeistä vai onko mulla vaan paksu nahka kun ei meinaa läpi mennä? Tsemppiä kaikki=)
Huomenna sitten ultraan.. jännittää, kun meillä ei ole kuin tämä yksi ultra, ja sitten se verikoe joka otettiin maanantaina.
Onkohan siellä edes mitään kasvamassa.. sen kai näkee sitten huomenna :)
Väsyttää ja päätä on särkenyt jo 5 päivää :(
Loppuis nyt noi puregonin pistelyt niin loppuis myös tää jysäri.
Mitäs teille muille? onko muita huomenna ultraan menijöitä?
Punktiotkin taitaa olla aika selvillä jo, kellä millonkin on :)
Itse saan tietää sen vasta huomenna. Tulen kyllä kertomaan
teille heti uutisia kun tiedän enemmän.
CC
Mulle on tehty viime vuonna kolme IUI:ta ja viime keväänä yksi IVF, joista kaikista negaa. IVF:sta ei saatu mitään edes pakkaseen, koska 17 munasolusta (rakkuloita oli yli 30kpl) suostui hedelmöittymään vain yksi.
Nyt on menossa toinen hoito, tällä kertaa ICSI lyhyellä kaavalla. Huomenna on jo 3. ultra ja päätetään punktiopäivä -oletettavasti se on maanantai. Toissa päivänä muniksia löytyi 24 kpl, joten ahdasta alkaa olla... Gonalia menee 112,5 IU, noin pienellä annostuksella koetetaan rajoittaa munisten määrää etteivät jäisi taas raaoiksi. Eilen mahaan upposi lisäksi eka Orgalutran, ei mikään maailman miellyttävin aine koska poltteli ikävästi ihoa pistämisen jälkeen. Muuten tämä hoito onkin mennyt suht vaivattomasti, kun tietää jo ennestään mitä voi tuleman pitää. Paitsi se henkinen piina, joka ei katoa ikinä...
Palataan asiaan.
mullakin on huomenna ultra ja verikoe otetaan taas myös. Punktiopäivän saan tietää vasta huomenna, mutta se on oletettavasti ma tai ti. Puregonista on tullut ainoastaan pientä " kipuilua" vatsaan ja tosiaankin sitä limaa riittää.
Alkaa melkeinpä jo pelottamaan, miten tässä käy. Punktio ei pelota yhtään, mutta se, että mikä on punktion tulos, hedelmöittyykö yksikään ja päästäänkö siirtoon. Saati sitten sen piinailuaika.. On tää vaan rankkaa..
Meillä olisi sitten ihan sama punktiopäivä - eli maanantai!
Jännää seurata tuloksia, kun ollaan ihan samassa aikataulussa :-)
Onko sulla päätetty jo siirtopäivä? Itsellä torstai, eli katsotaan tuonna 8-soluiseksi saakka lämpökaapissa... Ajateltiin lääkärin kanssa, että silleen saadaan ainakin selville, mikä soluista kestää sinne saakka = todennäköisesti jakautuu myös kohdussa.
[color=blue]Tänään tuli sitten käytyä siinä ainoossa ultrassa, mikä meillä on.
Ultrassa näkyi siis yhteensä 20-25 isompaa follikkelia ja pieniä lisäksi.
Kaksi pistosta vielä (tänään ja huomenna) ja sitten sunnuntaina irrotuspiikki, ja [b]tiistaina punktio[/b].
Limakalvon paksuudeksi " valehtelen" nyt 10,9 mm (olin näin näkevinäni)
Nyt on semmonen fiilis että vihdoin jotain tapahtuu.[/color]
[color=grey]Viime hoidossa tässä vaiheessa oli toisella puolen 10 ja toisella 7 isompaa ja pieniä, tulos 31 follia joista 12 munasolua.
Tämä mielessä, mietin että onko nyt sitten paremmin asiat?[/color]
Mitäs muille kuuluu?
miten esim. ompputarhan ultra?
Sullahan on aivan mielettömästi follikkeleja!! Mulla ei näkynyt vasemmalla kuin 1 iso ja oikealla yhteensä n. 12 follikkelia. Vasen puoli on toiminut aina huonosti, mutta nyt oli kokonaissaldokin pienempi verrattuna aiempiin kertoihin. Mutta sitä osasin odottaakin, sillä pistelen pienempää annostakin kuin ennen. Saa nähdä jääkö meille nyt sitten mitään hedelmöitettävää, mutta punktio on jokatapauksessa tiistaina ja jos siirtoon päästään, niin se on torstaina. Kohdun limakalvo oli kuulemma loistava.
Oon pessimistinen, kuten aina, hoidon onnistumisen suhteen. Mulle kahdessa viimeisessä PASissakin siirrettiin 8-soluiset, ykkösluokan alkiot, vaan eivätpä kiinnittyneet, joten noihin luokituksiin mä en ainakaan usko pätkääkään.
Miten teillä muilla muuten, siirretäänkö monta alkiota? Mulle siirretään yksi.
Mulle luultavasti siirretään yksi, siis jos siirrettävää on.
Itse olen miettinyt että miksi ei kahta? kun käsittääkseni, nuorella
terveellä ihmisellä ei oo niin paljoa riskejä.
Kaksosetkaan ei ois huono vaihtoehto, mutta tiedän, että rankempi.
En koskaan muista kysyä perusteluita tolle yhden siirrolle, vaikka
on useasti pitänyt kysyä.
CC
Molemmista alkoi raskaus, jotka myös päätyivät keskenmenoon. Ensimmäinen raskaus oli kaiken lisäksi kaksosraskaus. Siitä lähtien on aina siirretty yksi alkio (2. IVFsta vauva), sillä lääkärin mielestä meillä on niin hyvät onnistumisprsentit, ettei ole mitään järkeä riskeerata ja siirtää kahta. Käsittääkseni useimmilla klinikoilla on nykyään tuo yhden alkion periaate.
Tsemppiä tosi paljon ja peukkuja onnistumisen puolesta! Päivitellään kuulumisiamme ;)
Tänään oli viimeinen ultra, ja löytyi yhteensä 11 isoa rakkulaa + kymmenkunta pienempää.
Sunnuntaina pistän irrotuspiikin ja tiistaina on punktio. Tarkoitus olisi siirtää kaksi alkioita, josa vaan niitä saadaan niin paljon siirtoon asti.
Tämä Ivf on jo kolmas, joten alkaa mennä jo vanhalla rutiinilla nämä touhut ja siten toiveetkaan ei ole enää niin korkealla kun oli ekassa Ivf:ssä.
Jokuhan meistä viikon 41 hoitolaisista varmasti plussaa, joten saa nähdä kuka/ketkä sen onnenpotkun saavat. Itse en uskalla edes ajatella sitä, ettei olisi taas niin kamala pudotus pilvilinnoista siinä vaiheessa kun sitä tyhjää testiruutua tuijottaa.
[b][color=orange]Nyt vaan kovasti Tsemppiä kaikille. Myös niille joilla punktio toisena päiväna ;)[/color][/b]
[color=darkgreen] Millasia oloja teillä on munasarjoissa? Itsellä kun on kyllä todella arkana paikat. Ultrauskin sattui..[/color]
[color=red]CC[/color]
ja siirto keskiviikkona jo sinne asti päästään. Muniksia se 8-10 kpl. Olo ihan hyvä, pikkuisen on alavatsa hellänä, mutta ei juurikaan. Väsyttää vaan koko ajan... Eka ivf kahden epäonnisen inssin jälkeen siis menossa enkä oikein osaa mitään ihmeitä odotella. Rauhallisella mielellä siis maanantaita odotellaan...
Maanantaina olis täälläkin punktio ja eka sellainen. Muniksia näyttäis olevan tulossa ihan mukava määrä ja olokin on suht normaali. Liikkuessa välillä vähän vihloo alavatsaa, mut eipä muuta. Noh, eiköhän ne kivut ja turvotus sitten viimeistään punktion jälkeen iske...
...meillä tuo punktiopäivä,josko ehtisi kaikki kasvamassa olevat kypsiksi. Hirvittää vaan meneekö noi osa sit yli-ikäisiksi,viimeksi oli jo yksi " vanhentunut" . Onneks ei tarvii enää pistellä tällä erää kun tuo Pregnyl,massu on ihan mustelmilla jo. Torstaina siirto eli toivotaan hyvää saalista.
Onko muille esitetty roskiin menevien alkioiden lahjoitusta tutkimustarkoituksiin? Varmasti olisi tarpeen mutta en jostain syystä innostunut ajatuksesta eli meiltä ei ainakaan lupa irtoa. Näin siis TAYSissa.
Tsemppiä kaikille samalla viivalla olijoille=)
Meiltä kysyttiin, ja annettiin kyllä lupa, koska tutkimus auttaa tulevissa koeputkihedelmöittymis tilanteissa. Itsekkin mietin tota kyllä kauan, mutta mies sai minut ymmärtämään tuon, ettei se meiltä ole pois. Mutta ymmärrän kyllä senkin että joku ei tahdo luovuttaa. Olen ehkä sinisilmäinen, mutta ajattelen että siitä on joskus jollekkin hyötyä.
CC maha turvoksissa, paikat pakottaen.
Ps. Pregnyliä odottaen..
elikkäs huomenna. Meinaa jo jännittää!!! Siirtopäivä on sitte keskiviikkona. Eilen illalla piikitin sen irroituspiikin, nyt mahaan sattuu jo aikalailla. Pelottaa se huominen, että kuinkahan kivulias se toimenpide on.
hienostihan tuo on sinultakin alkanut :)
Itse en viellä tiedä mitään tuloksia. e2 arvo otettiin maanantaina ja jatkettiin samalla annoksella tuloksen perusteella, eli 150 iu:ta puregonia. Perjantaina on ultra, mutta masu on kyllä jo turvonneen oloinen. Munasarjoja vihloo kun nukkuu, tai siis kun kääntyilee.
Jännittää onko tapahtunut mitään, vai kuvittelenko kaiken.
Muitakin ois kiva kuulla, mitä muille kuuluu??
Muita hesan naikkarilaisia?