Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon 41 ivf/icsiläiset

04.10.2005 |

Tänään oli 2.ultra. Kasvamassa on 4 follikkelia/puoli eli yht. 8 kpl. Ei mitään mahdottomia saaliita odotettavissa. Valtaisa muniminen ei siis ole selitys la-su väliseen alavatsakipuiluuni, mutta lääkäri epäili sen olevan vain " normaalia kasvukipua" . No, hyvä niin. Sen jälkeen olo on ollut ihan hyvä ja toivon mukaan joku noista follikkeleista kypsyy ja ymmärtää alkaa kaveriksi miehen siittiöille ens viikolla niin päästäis siirtoon asti. Eka ivf mulla kyseessä ja ois kiva päästä kokeilemaan. Miten teillä muilla etenee?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkos sulla olikaan niitä follikkeleita tulossa?

Turhaan jännität :) Kipulääkettä ja rauhoittavaa saa jos sattuu/pelottaa kun vaan pyydät. Ja esilääkityksenkin saa jos tahtoo.

Itsellä toimenpide tiistaina, ja olo on jo tukala..

Vierailija
22/29 |
09.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloa ei ole nimeksikään, mihinkään suuntaan. Saa nähdä pääseekö sitä lopulta siirtoon olleenkaan, toivottavasti pääsee!

Mallu80 - Pieni jännitys on ihan normaalia :) Itselläni 3. IVF ja jännittää ihan yhtä paljon kuin ekalla kerralla. En tosin jännitä itse toimenpidettä ollenkaan, vaan hedelmöitystulosta. Mulle on aina laitettu lääkitys pyytämättä (Felicitaksella) ja uskoisin näin toimittavan nykyisessä hoitopaikassakin VLssa. Tsemppiä!!

Tsemppiä myös muille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen jo seuraillut tätä ketjua, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa ennen kuin nyt. Olen ekaa kertaa IVF-hoidossa. Eilen oli punktio. Kaikki on mennyt suht ok, eikä tämä ole ollut niin kauheaa kuin pelkäsin. Sumuttelusta tuli loppuvaiheessa (ennen hormonipistosten aloittamista) " mummokuume" eli kuumia aaltoja iltaisin. Piikitelystä tuli loppuvaiheessa pientä vatsakipua ja viimeisenä iltana olin turvoksissa. Eilen oli punktio. Pelkäsin ja jännitin sitä kovasti. Sain rauhoittavaa ja kipulääkettä suoraan suoneen toimenpiteen aikana (kipulääkettä muutamiakin kertoja, kun valitin kivusta). Nopea ja suht helppohan se toimenpide loppujen lopuksi oli. Olisin pyytänyt esilääkitystä jos olisin sellaisesta tiennyt. Eilen oli koko illan pientä vatsakipua, joka vielä jatkuu, mutta aika pientä tämä on koko ajan ollut. Toivottavasti huomenna päästään alkionsiirtoon ja luulisin, että olen torstaina jo ihan valmis menemään töihin. Minulla on myös rinnat tosi arat, onko muilla ollut vastaavaa ja mistä mahtaisi johtua.

Tsemppiä ja onnea teille kaikille samassa tilanteessa olijoille!

Vierailija
24/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio siis,massu kipuilee mutta ei enempää kun ennenkään. Saaliiksi saatiin 13 munasolua,edellisellä kerralla vaan 5 eli huippu tulos. Torstaina sitten siirretään pari alkioo kohtuun ja toivon mukaan jää pakastettavaakin. Ei kovin korkeella ole odotukset entisten negojen/keskenmenojen jälkeen mutta jospa nyt onnistuttais! Illalla sit alkaa Lugesteronit eli sit on rinnat taas helkutin arat...

Mutta tsemppiä kaikille,kohta piinaillaan!

Vierailija
25/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, eilen oli punktio ja hengissähän siitä selvisi. Vaan kyllä pelotti ja kovasti. toisen puolen tyhjennys kyllä sattuikin aikalailla kun munasarja oli kohdun takana kiinni. Joutuvat hakeen jo toisen lääkärinkin avuksi. Kahdeksan munasolua saatiin ja tuloksista saan kohta puolin soitella. Kyllä jännittää...tää juttu on kyllä yhtä jännittämistä vaan.

Vierailija
26/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio oli siis eilen ja masu on vielä aika hellänä. Eilen en kyennyt kunnolla kävelemään. Tyhjennettäviä rakkuloita oli paljon ja punktio senkin vuoksi aika tuskainen. Miehen käsi on varmaan ihan hajalla kun puristin niin lujaa :) No, lopputuloksena 15 hedelmöittynyttä munasolua, joten ihan tyytyväinen olen. Huomenna sitten näkee kuinka moni on jaksanut porskuttaa eteenpäin.

Yhtä jännittämistä tämä tosiaan on, ei edes uskalla ajatella kovin pitkälle eteenpäin.

Vierailija
27/29 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktio ja alkionsiirto on nyt ohi. Tiistain punktiossa saatiin 22 munasolua, joista 12 hedelmöity ja 10 lähti jakautumaan. Tänään siirrettiin kaksi alkiota, neli- ja viisisoluiset. Pakasteeseen meni 8 alkioita. Tämä punktio oli kolmas, ja ensimmäistä kertaa voisi sanoa että toimenpide oli miellyttävä (johtuu varmaan puudutuslääkkeistä, jotka olivat erit kuin aikaisemmilla kerroilla).

Nyt pitäisi yrittää elää normaalia elämää tulevat pari viikkoa ja olla toivomatta liikoja, ettei ole taas niin kamala se järkytys kun/jos menkat alkaa. Miten teillä muilla on mennyt?

Vierailija
28/29 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli siirto ja yksi alkio nyt sinnittelee tuolla masussa. Kaikki alkiot oli hyvälaatuisia ja pakkaseenkin saatiin reilu määrä. Muuten siis kaikki hyvin, paitsi hyperivaara suuri ja maha edelleen kipeä. Tylsää täällä kotona vaan hengailla, mutta eipä musta töihinkään olis.

Mitenköhän sitä selviää järjissään nää pari viikkoa?!

Vierailija
29/29 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi alkiota siirrettiin eilen ja 5 jäi vielä pakkaseenkin,kaikki labran mukaan hyvälaatuisia,siirretyt 4S2 eli edellytykset on vähintäänkin hyvät,nyt vaan koitetaan jaksaa testiin asti,menkkojen oikea alkamisajankohta tosin on ennen testipäivää ja viimekskin alkoivat uskollisesti silloin kun pitikin.... Mutta toivossa eletään kunnes toisin todetaan!

Tsemppiä kaikille!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän