Miten joku voi elää "kädettömän" miehen kanssa?
Kaveri taas kerran kertoi miten sen broidi oli tullut asentamaan niille hyllyt seinälle kun oma mies ja itse ei osaa.
Mun mies vaihtoi niiden autoon öljyt viime viikolla, kun ei se kaverin mies osaa.
Mä en kestäis hetkeäkään mitään "neitiä" nurkissani. Yök!
Kommentit (63)
No on se outoa, jos nainen ei osaa laittaa hyllyä seinääntai vaihtaa autoon öljyä. Kyllä kai jokaisen noi taidot olis osattva, myös naisten.
enkä laittaa hyllyä seinään. Teoriassa osaan kyllä laittaa hyllyn, käytännössä jätän sen miehelleni, koska hän tekee asiat siistimmin.
Se, mitä auton konepellin alla on, on mulle täys mysteeri. En ole koskaan edes ajanut autoa. Moottoripyörää ajan, ja sen öljynvaihdon osaan teoriassa, ja autan siinä kyllä, mutten tee sitä yksin.
Kaveri taas kerran kertoi miten sen broidi oli tullut asentamaan niille hyllyt seinälle kun oma mies ja itse ei osaa.
Mun mies vaihtoi niiden autoon öljyt viime viikolla, kun ei se kaverin mies osaa.
Mä en kestäis hetkeäkään mitään "neitiä" nurkissani. Yök!
en pidä sitä kädettömyytenä että ei osaa (halua opetella) autojen rassaamista. Hyllyt saa seinään kyllä, ja tekee paljon muutakin mutta autot meillä huoltaa pääsääntöisesti merkkikorjaamo.
miksi ihmeessä pitäisi tehdä kaikki itse kun töitä voi teettääkin?
eikös Suurlähettiläät laulaneet täydellisestä miehestä... Newsflash: sellaista ei ole olemassakaan.
jotka sen ammattitaidolla tekevät, kun kerran on rahaa millä maksaa.
Kun auton vie merkkikorjaamolle huoltoon, kyllä ne vaihtavat öljytkin. Arvelen tosin, että miehenikin osaisi sen halutessaan tehdä, mutta miksi ihmeessä pitäisi?
Enpä minäkään varsinaisesti kotihommista nauti - siivooja siivotkoon kun saa siitä rahaa.
Jokaisen miehen pitäisi osata laittaa ruokaa, nikkaroida vähintäänkin kesämökki, huoltaa auto, korjata pesukone jne.
Pitäisikö jokaisen naisen sitten osata ommella, neuloa ja parsia, siis tietenkin täydellisen ruuanlaiton, siivouksen ja pyykkäyksen lisäksi?
Teoriassa minäkin osaan kyllä tuota kaikkea tehdä mutta mieluummin ostan vaatteet kaupasta kuin näen sen vaivan, että alan itse väkertämään lapasia. Miksei mies sitten saisi vaihdattaa niitä öljyjä tai renkaita ammattilaisella? tai sitten arvon rouvat voisivat itse opetella sen homman.
Mies ei ole mies ellei se ole rakentanut elämässään ainakin yhtä taloa.
Mies ei ole myöskään mies, ellei:
- hänellä ole vaatekaapissaan violettia, vihreäpilkullista rusettia (Kikilips teeb mehe chikiks, sanon kaikille, jotka viroa taitavat)
- osaa keskustella sujuvasti kantauraliksi
- kykene vääntämään kirsikankantaa suussaan solmuun
- ja mitä näitä nyt oli...
Eipä ole valittamista, koska olen kädetön itsekin. En ole koskaan ollut hyvä käsitöissä, hyvää ruokaa osaamme laittaa molemmat, sekä mies että minä ja kotityöt jaamme tasan.
Asumme kerrostalossa, en halua maalle ok-taloon, joten eipä täällä paljoa noita taitoja tarvita. Mieheni on hellä, ihana keskustelija, älykäs, hyvä isä. Nämä ovat ominaisuuksia, joita minä arvostan.
Mulle tärkeää on se, että mies osaa keskustella ja että sillä on älyä. Joku öljynvaihto on mun top-listalla kyllä ihan viimeisellä sijalla...
on älykäs ja osaa keskustella, tekee vaativaa työtä, ja on silti hauska ja omaa hyvän itsetunnon, ja vielä osaa korjata ja selvittää kaiken, rakentaa talon ja tehdä ihan mitä vaan:-). Eli kun oma mies on sellainen, en varmaankaan kestäisi miestä, joka on ihan kädetön;-o. En ole itsekään sellainen, ja mun puolestani mies voi olla kaikin mokomin se vielä kätevämpi ja osaavampi - mulla on sitten taas ne omat alueeni, missä päteä;-D.
Jos mun mies ei osaisi vaikkapa öljyjä vaihtaa, se ottaisi sen haasteena ja alkaisi selvitellä auton sisuskaluja. Niin se tekee aina uusien asioiden edessä: kas, puretaan homma alkutekijöihinsä! Sitten keksitään, mistä on kyse. Korjataan vika, ja kootaan juttu kokoon. Kas vaan, alkoi toimia;-D! En voisi olla arvostamatta tuollaista ominaisuutta. Itse olen tosi paljon lyhytpinnaisempi.
Mulle tärkeää on se, että mies osaa keskustella ja että sillä on älyä. Joku öljynvaihto on mun top-listalla kyllä ihan viimeisellä sijalla...
Äly hoi älä jätä! Vai jättikö jo?
Sehän on seksikästäkin ja maailman parhaat kokit on miehiä. Mun mielestä miehen kokkaamisen pitää olla ihan yhtä itsestäänselvää kuin sen että osaa tarvittaessa ottaa poran käteen ja kiinnittää hyllyn seinään jne.
Mulla on hämmästyttävän monia miehiä tuttavapiirissä jotka ei saa perheelleen ruokaa pöytään vaan odottaa vaimoa töistä laittamaan sapuskaa.
t 5
Minunkin ex makasi kolme tuntia sohvalla ja odotti koska minä tule kotiin laittaman hänelle ruokaa lautaselle. vastasin kotiin tullessani että olisit ottanut jääkaapista ruokaa ja lämmittänyt, ruoka oli valmiina. Minä menin suihkuun ja mies seurasi perässä ja sanoi;"Niin minä nyt tarkoitin sitä mitä sanoin, laita minulle ruokaa!" Sanoin että jos ei itse saa jääkaapista, niin kuolkoon nälkään!
Tämä tarina kerrottiin joskus terapiassa, ja terapeutti haukkui minut maanrakoon. Minä olin kuulemma itsekäs paska kun en osannut ajatella miestäni ollenkaan, enkä sitä miltä hänestä tuntuu, ajattelin vain itseäni. Että tällaiseksi me naiset miehemme kasvatamme.
kolmea lempiruokaansa ennen kuin muutettiin erillemme. Että sitten osaisi yksin asuessaan niitä tehdä. En tiedä oltaisko erottu, jos olisi edes joskus suostunut tekemään ruokaa seurustellessamme. Pelkkä ruoka nyt ei olisi suhdetta pelastanut, mutta se että olisi yrittänyt olisi voinutkin pelastaa. Se että edes yhden ainoan kerran olisi järkännyt romanttisen illan jotenkin muutoin kuin viemällä vaan sinne iänikuiseen ravintolaan, jossa piti lähinnä brassailla ja josta joka kerta tilattiin se iänikuisen sama pippuripihvi. Argh.
Sehän on seksikästäkin ja maailman parhaat kokit on miehiä. Mun mielestä miehen kokkaamisen pitää olla ihan yhtä itsestäänselvää kuin sen että osaa tarvittaessa ottaa poran käteen ja kiinnittää hyllyn seinään jne.
Minunkin ex makasi kolme tuntia sohvalla ja odotti koska minä tule kotiin laittaman hänelle ruokaa lautaselle. vastasin kotiin tullessani että olisit ottanut jääkaapista ruokaa ja lämmittänyt, ruoka oli valmiina. Minä menin suihkuun ja mies seurasi perässä ja sanoi;"Niin minä nyt tarkoitin sitä mitä sanoin, laita minulle ruokaa!" Sanoin että jos ei itse saa jääkaapista, niin kuolkoon nälkään!
Tämä tarina kerrottiin joskus terapiassa, ja terapeutti haukkui minut maanrakoon. Minä olin kuulemma itsekäs paska kun en osannut ajatella miestäni ollenkaan, enkä sitä miltä hänestä tuntuu, ajattelin vain itseäni. Että tällaiseksi me naiset miehemme kasvatamme.
että siellä voi muiden huoltojen ohessa vaihdattaa öljyt. Ei tulisi mieleenkään tehdä noin ikävää puuhaa itse.
Nehän on ongelmajätettä, jotka tulee hävittää asianmukaisesti. Siksi suosin autokorjaamoja, jolloin vastuu siirtyy heille.
Mä tunnustan olevasni näppärämpi monissa korjausasioissa, mutta toisaalta mä tykkäänkin niistä töistä. Mulla on oma porakone, pient korjaukset hoituu, olenpa käynyt mikrotukihenkilö koulutuksen ja ymmärrän sähkölaitteiden ja tietotekniikan päälle enemmän kuin mieheni. Mieheni osaa kokata paremmin, osaa ommella ja onnistuu siltä metsästys ja kalastuskin.
Lisäksi mies osaa tilata ammattimiehen hommiin, jos niitä tarvitaan.
joka kerran opasti mua täällä AV:lla. Mä kerroin jossain ketjussa, miten hirvittävän turhauttavaa on se, kun mies ei osaa puhua tunteistaan (hän kyllä tunnistaa tämän itsekin). Mieheni on todella herkkä, mutta hän ei osaa nimetä tunteitaan, ja menee aivan mykäksi, kun pitäisi puhua painavista asioista. Noh, ketjuun tuli sitten joku "asiantuntija" neuvomaan minua, miten miehet osaavat kertoa tunteistaan vivahteikkaasti ja monipuolisesti, mutta se ei kelpaa, koska me tyhmät naiset odotamme heiltä sitä samaa diskurssia, mitä naistenlehdissä viljellään.
Yritin tiedustella häneltä, mikä kohta vaikenemisessa on "vivahteikasta ja monipuolista", mutta valitettavasti hän ei palannut kertomaan sitä.
Terv. Ei tuon viestin kirjoittanut