Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi elää "kädettömän" miehen kanssa?

Vierailija
18.06.2010 |

Kaveri taas kerran kertoi miten sen broidi oli tullut asentamaan niille hyllyt seinälle kun oma mies ja itse ei osaa.

Mun mies vaihtoi niiden autoon öljyt viime viikolla, kun ei se kaverin mies osaa.

Mä en kestäis hetkeäkään mitään "neitiä" nurkissani. Yök!

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetäis käteen....

Vierailija
22/63 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kädetön mies. Tai kädetön on ehkä hiukan liian vahva ilmaisu, hän on haluton oppimaan. Ei ole mikään tyhmä, osaisi varmasti monta juttu, mutta eipä ole kiinnostunut. Eikä hänellä riitä kärsivällisyys.

No kuinkas meillä sitten kotona hommat jaetaan? Minä teen kaiken, minkä vain suinkin osaan tai opin. Remppaan, korjaan polkupyöräni, leikkaan nurmikon, vaihdan lamput (no joo, tän nyt tekee kuka vaan), ruuvaan hyllyt seinään... Mä olen tottunut siihen, että jos joku homma pitää hoitaa, niin teen sen mieluummin itse heti kuin että suostuttelen ja maanittelen miestä tekemään.

Ja ne lapset, ne kattoo mun hommia ja auttaa. Ne repii tapetteja seinistä, tuo vatupassia. Ihan yhtä lailla kuin ne auttaa mua leipomisessa ja siivoamisessa.

Lapsille olen koittanut teroittaa sitä, että mikään homma ei ole sukupuolesta kiinni vaan omasta oppimisenhalusta ja mielenkiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei osaa oikeestaa mitään muuta ku vaihtaa renkaat ja pestä pyykkiä.mua pari vuotta nuorempi ja halukas kyllä oppimaan kaiken,varsinkin ruuanlaiton!mä oon meidän perheen "isäntä" ja eipä oo valittamista,ku tykkään asioiden hoituvan miten itse haluan.nopeiten hoidanki asiat itse.

Vierailija
24/63 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehdatko puhua:-/. Niin joo, siinä samalla, kun se mies auton sielunelämään perehtyy, voi vierellä olla 1-5 lasta seuraamassa ja avustamassa sekä oppimassa jotakin;-D! Eli ei todellakaan ole se aika pois perheeltä. Ja kun on nokkela mies, ei sillä kovin kauaa vie aikaa keksiä vika ja korjata se. Talon rakentaminen tosiaan on mittapuun yläpäässä: vielä kun sen nainen tekee sovussa miehen kanssa, on siinä ripaus ylellisyyttä;-D!

Meillä tuo mies lisäksi hoitaa mm. ruoanlaiton viikonloppuisin. Meillä on uusi talo ja vasta etupiha nurmikolla, pian myös isompi takapiha, vähän luulen, että pihanhoito tulee olemaan täysin mun hommani. Niin se oli edellisessäkin suhteessa. Täällä kaupungissa olenkin ihmetellyt, kun näyttää, että miehet kaivelevat pihaa ja leikkaavat nurmikot ja siivoavat istutukset;-D!

Vierailija
25/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repikää siitä te joiden miehillä on vaan aivot tai kädet!!

Vierailija
26/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin pitää myöntää että kun 16 vuotta sitten tutustuin mun mieheen niin en mä tienyt mitä se osaa ja mitä ei, rakastuin ja sillä selvä. Mutta kyllä se osaa ja osaa vaikka mitä. Oon aina pystynyt jättämään sille lapset ilman että täytyy huolehtia osaako se hoitaa niitä, kyllä osaa. Se on myös meidän perheen paras kokki, mä teen arkiruokaa ja senkin pitkin hampain, mies taas oikein tykkää kokata, kokeilla ja tekee sitä ruokaa rakkaudella.

On remontoinut meidän kodin suurimmaksi osaksi itse, toki mä olen itsekin jotain tehnyt, mutta isoimmat jutut mies. Pora ja vasara pysyy kädessä ja jos joku menee rikki, ei heti tartte soittaa ammattilaiselle, miehellä ei sormi mene suuhun. Jos autossa on ongelmaa, niin osaa kyllä melkein sanoa missä on vika ja korjaa sen kyllä itse jos vaan pystyy. Nykyajan autot vaan tuppaa olemaan sellaisia että esim. polttimon vaihto jo vaatii melkein etumaskin purkua.

Kaikenlisäksi se on fiksu, niin fiksu että on saanut molemmat yrityksensä hyvin pyörimään, on tehnyt töitä sen eteen. Pitkään hoisi paperiasiatkin itse, mutta päätti että se ulkoistetaan ja sekin vaan sen takia että aikaa riittää nyt enemmän perheelle. On sillä muitakin työntekijöitä ja nekin tykkää pomostaan, mutta kukapa ei? mun mies on fiksu ja filmaattinen :)

Vierailija
27/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seurustelin parisen vuotta miehen kanssa joka ei osannut tehdä "mitään". Ihan nätisti yritin kysellä häneltä itseltäänkin että miten on voinut välttyä kaikelta, kai nyt elämässä joutuu tekeen asioita väkisinkin. Mut häntä ei ole vaan kiinnostanut yhtään ja vanhemmat tehnyt aina kaiken sen puolesta. No en jaksanut sitä katella kovin kauan.

Nykyinen mieheni on ihanan touhukas ja osaa tehdä "mitä vaan" remontit, autonhuollot, pihatyöt, siivoaa, tekee ruokaa, hoitaa kovasti lapsia. Lisäksi meidän lapset otetaan kaikkiin hommiin mukaan koska haluan että niistä kasvaa reippaita osaavia miehiä. Ja ne tykkääkin osallistua kaikkeen puuhailuun. Hyvin pysyy vasara ja saha kädessä alle 10 vuotiailla. Itsekin tykkään remppailla ja puuhata koko ajan kaikenlaista, enkä enää kestäisi kädetöntä miestä ollenkaan! Mulla on muutamia kavereita jotka ei kans osaa tehdä mitään, alkaa verenpaine aina nousta kohtuu korkeelle kun niitä juttuja kuuntelee... =)

Vierailija
28/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa se on lähtöisin tuokin. Jos lapsi näkee kun vanhemmat tekee ja jos se otetaan siihen pienestä pitäen mukaan, niin se oppii.

Meillä tuli poika 7-vuotta, sanomaan että sen huoneen yövalo ei pala. Pyysin katsomaan että johto on seinässä, oli sen jo katsonut. Sanoi että lamppu on varmaan palanut loppuun. Otettiin uusi lamppu ja lähdettiin pojan huoneeseen. Pyysiin poikaa kiertämään vanhan lampun pois ja ja kiertämään uuden tilalle.

Isäänsä pyysi viime vuonna pumppaamaan sille sille ilmaa renkaaseen, isä sanoi että ota pumppu käteen ja pumppaa itse, näytti esimerkkiä. Poika pumppas aikansa ja sitten totesivat että renkas on rikki, ei muuta kuin korjaussarja esiin. Isä kertoi mitä tehdä, miten huomaan missä on reikä jne. Lopputulos oli se että poika itse renkaan paikkasi, isä vain neuvoi amatööriä, mutta nyt se osaa tehdä sen itse.

Pienestä se lähtee, mutta nykyaikana monet vanhemmat tekee lapsensa puolesta jo niin paljon että ei ne opi kun ei tartte, niiden vanhempien lapset on niitä kädettömiä!

Vierailija
29/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi sellanen neitimäinen mies ei ispais pätkääkään. Yleensäkin mua inhottaa jos kättelen jotain miestä ja sillä on sellaiset hoikat, hennot ja SILEÄT kädet, etovaa!

Vierailija
30/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten se ei osaa keskustella?

Voi luoja :)

Vierailija
31/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niita voi huoltaa ja rempata mielin maarin ihan kotioloissa?

Vierailija
32/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niita voi huoltaa ja rempata mielin maarin ihan kotioloissa?

Mutta kyllä mä osaa siihen vaihtaa lisätä öljyä, vaihtaa öljyt ja jopa öljynsuodattimen. Ihan pala kakkua.

Vielä ymmärtää jos nainen ei osaa, mutta jos mies ei osaa noinkin yksinkertaisia asioita tehdä, niin ei se ole mies eikä mikään. Noi on ihan perushommia jotka voi tosiaan tehdä ilman että auto pitää viedä huoltoon seisomaan.

Vierailija
33/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissapoikaan voi lisätä nestettä ihan normaalisti ja öljyä lisätä. Ne merkit on ihan samat siinä niiden kansissa kuin oli 10 vuotta sitten.

Onko tosiaan ihmiset nykyaikaan noin avuttomia? Auto voi sisältä olla "ufo", mutta kun aukaisee konepellin, niin ihan samat letkut, suodattimet, moottori ja muut sieltä löytyy kuin ennenkin.

Kai sentää tankkaus onnistuu, vai pitääkö siihenkin pyytää apuja?

Vierailija
34/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opetellut tekemään kaikenlaista. Mies ei ole saanut kotoaan minkäänlaista mallia työntekemiseen.

Vierailija
35/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole kädetön mutta sillä myös aivot! Repikää siitä te joiden miehillä on vaan aivot tai kädet!!

miehellä on molemmat. Ollaan opiskeltu YO:ssa samalla humanistisella alalla ja siellä tutustuttu. Mies myös korjaa kotona kaiken, tekee puutyöt, korjaa moottoripyörät, auton, fillarit, osaa sähkö- ja elektroniikkahommat.

Mutta.

Mä en kuitenkaan näe, että tämä olis joku sellainen asia, että mä voisin täällä paukutella henkseleitä ja yrittää tuntea ylemmyyttä ja päteä täällä AV:lla. Mun mielestä on aivan naurettavaa ja todella lapsellista viljellä täällä tätä "mun mies on parempi kun kun sun mies ja sen takia mäkin oon parempi, senkin sääliö" -tyyliä, jota esiintyy mm. lainaamassani viestissä.

Kaikki ihmiset on erilaisia. Ei ihmisiä voi arvottaa sillä perusteella, osaako hän nikkaroida tai vastaavasti keskustella pohjoissaameksi, huonommaksi tai paremmaksi. Ärsyttää tää meininki.

Vierailija
36/63 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten ei kysytä, miten jotkut miehet voivat elää kädettömän naisen kanssa. Kaikki naisetkaan eivät ole mitään kodin hengettäriä, jos tällainen karkea sukupuoliroolitus sallitaan. Itse olen käsityötaitoinen ja mulla on silmää, mutta en ole kovin kiinnostunut sisustamisesta. En myöskään ole opetellut tekemään muuta kuin tavallista kotiruokaa, onneksi on ravintolat jos haluaa syödä hienommin.

Miehelläni on puusepän koulutus, mutta hän ei ole päivääkään tehnyt puusepän töitä. Pienet korjailut kotona hän tekee jos minä en ehdi ensin. Autoista emme ymmärrä kumpikaan, onneksi on sukulaisia, tai sitten voi viedä auton huoltoon.

Vierailija
37/63 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies ei osaisi vaikkapa öljyjä vaihtaa, se ottaisi sen haasteena ja alkaisi selvitellä auton sisuskaluja. Niin se tekee aina uusien asioiden edessä: kas, puretaan homma alkutekijöihinsä! Sitten keksitään, mistä on kyse. Korjataan vika, ja kootaan juttu kokoon. Kas vaan, alkoi toimia;-D!

No onhan se oikeasti upeaa kun mies osaa tehdä mitä tahansa. Aikaa vaan ei ole kaikelle. Siksi olisi järkevää joskus käyttää ammattilaisia jotka tekevät homman nopeasti. Esim. viime viikolla rassasi autoa pari iltaa ja selvitteli asiaa puolet jostain työpäivästä. Mies oli kyllä varsin tyytyväinen kun sai homman selvitettyä. Säästettiinhän siinä useampi satanenkin. Pari iltaa kuitenkin meni muulla perhellä ilman isää.

Vierailija
38/63 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään aina yhdessä huollossa. On sen verran edullista ja ei tarvi miettiä mihin ne ölyt tunkisi.

Mies kyllä muuten tekee kaikennäköisiä remppahommia.

Vierailija
39/63 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan miestä, joka osaa tehdä asioita itse. Ja jos ei osaa, niin sitten sitä, että osaa opiskella ja opetella tekemään itse.

Johtuu ehkä siitä, että olen itse samanlainen. En voi ymmärtää, että niin moni ihminen ei VIITSI ottaa asioista selvää, ei koe uusien asioiden opettelua haasteena tms. Netistä löytää ihan selväjärkisiä ohjeita moniin asioihin, jos ei muka entuudestaan osaa.

Toisista on toki kivempaa heitellä seteleitä duunariammattilaisille, mutta minusta ei ole mikään ylpeilyn aihe, jos nainen tahi mies ei osaa asentaa lamppua kattoon, propata reikiä seinään tai laittaa ruokaa.

Suurimmat kammotukset saa aikaan mies, jolla on rahaa ja taitoa tehdä rahaa, mutta ei mitään muuta. Hrr, talouskyljys! :-) Ja jos se on vielä nirso syömään, niin avot...

Vierailija
40/63 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaihtaa autoon öljyä. Kyllä kai jokaisen noi taidot olis osattva, myös naisten. Toisaalta esim sähkötyöt on jätettävä ammttilaiselle, samoin hommat jossa joutuu tekemisiin vesieristyksen kanssa. Sukulaistyttöni kuoli miehensä kodinkoneasennusten vuoksi (sähköistetty kodinhoitohuoneen pesuallas), samoin heidän syntymätön lapsensa. Olis kannattanut odottaa sitä ammattimiestä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän