Laiskat kotiäidit
Laiskalle naiselle helpoin tapa olla tekemättä mitään on olla ns. kotiäiti. Hankkimalla kokoajan lapsia lisää ja valittamalla samassa tahdissa kuinka raskasta on, tälläinen laiskuri mobilisoi koko suvun tai suvut hoitamaan lapsiaan ja tekemään puolestaan kotityöt. Ja kukapa ottaisikaan työhön naista joka on yli 35v. eikä ole päivääkään ollut oikeissa töissä. Normaalistihan naiset hoitavat reippaasti sekä perheensä että työnsä, ehtivätpä vielä jossain välissä harrastamaan ja opiskelemaankin. Kyllä työssäkäyvä ja monta asiaa tekevä äiti saattaa joskus väsyäkin, silloin ehkä vähän suutahtaakin. Se suotakoon heille.
Kommentit (209)
Vierailija:
Tämä ketju vaan vahvistaa käsityksiäni kotiäideistä.
Kotiäitiys oli kökköä, mutta duunikin on niin kökköä, ettei jaksa tehdä. Tai sitten on duuni jossa ei tarvitse tehdä mitään. Ketkä niitä laiskoja muuten on? Vaikkakaan mua ei ahdista ynhtään, ryytykää siellä pikkutoimistoissanne. Itse olen kotona niin kauan kun perheeni tilanne siitä hyötyy. Onneksi on koulutus (hyvä sellainen), alalle jossa töitä on aina. Hyvää päivänjatkoa, koittakaa kestää ja käykää kahvilla välillä niin toimistossa kuin kotonakin!
tässä paljastuukin kotiäitiyden sisältö: tunnin työtä tehdään 5 tuntia. Onhan se rankkaa jos työäiti tekee kotitöitä 2 tuntia illassa, tekee kotiäiti niitä vastaavasti 10 tuntia. Kyllä se käy voimille, joka päivä vielä.
Minun lapseni eivät ole päiväkodissa, joten heidän jälkiensä siistimiseen menee pidempi aika kuin puoli tuntia päivässä.
Vierailija:
Itse käyn 8-9 tuntia päivässä töissä ja illalla menee ehkä 1/2 -tunti per päivä siivoamiseen ja viikonloppusisin ehkä noin 3 tuntia. Ja meidän koti on aina tiptop kunnossa ja siisti ( varmaan monen mielestä liiankin siisti minä kun inhoa että tavaraa lojuu laittioilla ja pöydillä). Siis minulla menee siivoamiseen 7 tuntia viikossa. Ruuan laittamiseen tunti päivässä eli 7 tuntia viikossa. SIIS MIHIN IHMEESEEN KOTIÄIDIT AIKANSA KULUTTAA ????
Päiväkotihan hoitaa sen heidän puolestaan.
Vierailija:
Minun lapseni eivät ole päiväkodissa, joten heidän jälkiensä siistimiseen menee pidempi aika kuin puoli tuntia päivässä.
Toiset tekee työnsä hyvin, toiset vaan välttävästi. Tätä on kai kaikilla työpaikoilla jos koti nyt tässä sellaiseksi luetaan. 51 ei ilmeisesti siis makaa laakereillaan valittamassa, mutta se ei tee mahdottomaksi sitä, että joku muu voi näin tehdä, ja kotiäitiys-työ antaa tähän paremmat käytännön mahdollisuudet ja sosiaalisen hyväksyttävyyden kun palkkatyössä vetelehtiminen.
On olemassa laiskoja kotiäitejä, laiskoja uräitejä ja laiskoja isiäkin. Ja jopa laiskoja mummojakin:) Jokainen tyylillään
Asun ulkomailla, ja kotona kay seka siivooja etta lastenhoitaja. Mulla riittaa aikaa mainiosti siis manikyyriin, pedikyyriin seka kuntoiluun. Nautin tasta elamantilanteesta kympilla, kylla sita sit taas saa suomen rantasateessa rampia. Jos nyt sitten sinne koskaan palaankaan.
Lapsi puolivuotias. Raskausaika 2/3 sairauslomalla alkupahoinvoinnin, huimauksen, selkäsäryn ja ennenaikaisten supistelujen kanssa. Lapsi syntyi kun synnytys käynnistettiin 6 viikkoa supistelu-sairasloman jälkeen.
Lapsen ulkoilu on satunnaista juhlaa, ei päivittäistä. On aika huono ilma tms. Vaunuja äiti on työntänyt ehkä kaksi kertaa, ei vaan tykkää liikkua. Maha on suunnilleen samankokoinen kun viimeisillään odottaessaan, koska " vielä on tosi vaarallista alkaa kuntoilemaan" (edes kävelylenkkiä vaunujen kanssa). Kodinhoito on töistä tulevan miehen vastuulla. Samalla mies ottaa iltavuoron lapsen kanssa, koska äiti menee nukkumaan kun on ollut koko päivän lapsen kanssa. Päivittäisenä apuna hänellä on yksi isovanhempi.
Kaikelle tekemättömyydelle on joka kerta hyvä selitys vaikka sen selityksen oikea suomenkielinen nimi on laiskuus.
Samoin 400 g jauhelihaa paistuu melkeimpä samassa ajassa kuin 200g. Imuroitava pinta-alakaan ei siitä pienene vaikka talo oliskin päivällä tyhjillään. Turha siis taas tehdä noista normaaleista arkihommista niin hirveän raskasta.
Ei ole ketään herjattu nimeltä, vaikka aihe on tietty tulinen. Eihän siitä mitään mielipidevaihtoa tule jos kaikki olisi samaa mieltä! Kotiäitiysikoniin liittyy muuten sekin että vastakkaisten mielipiteiden esittäminen on kateutta ja riidanlietsomista.
Vierailija:
Joopa joo. Esimerkiksi riisin keittäminen viidelle ihmiselle ei vie oleellisesti kauempaa kuin riisin keittäminen yhdellekään.
Sinäkö kotona ollessasi tarjoat lapsillesi vain yhden aterian? Minä tarjoan aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Ja vaikka kuinkan yritän olla tehokas, se ei onnistu tunnissa. Näiden jälkeen siistin keittiön ja ruokasalin, taas sen viisi kertaa.
Tämäkin kotiäiti ehti sen meille noin tarkalleen kertomaan. Voimia vaan hänelle, tämä kotiäitiys kuulostaa raskaalta.
Kyllä minäkin olisin varmasti katkera jos olisin valinnut " ilari-it osaajan" sijaan " matti- maantiedon opettajan" , vain siksi, että matilla oli opiskeluaikana mazda ja isompi muna. Kotiäitiyskään ei näin onnistunut koska matilla on viikkotunteja vain 28. Lapsetkin tuli sitten ulkoisesti suvun hulda-tätiin joka voitti landen kaikki piirimestaruuden kuulantyönnössä, ei sen näköisten lasten kanssa ulkoilla kehtaa, saati päivään viettää.
Töissä pääsee helpommalla. Konetta voi räplätä, tuskissaan kirjoitella vauvalle päivät pitkät, eikä kukaan töisää edes huomaa, että töitäsi et tee. " Ahdistaa milloinkohan ne juuri minut lomauttaa" - on ajatus joka pyörii päässä, hetken, ja sitten taas kirjoitan kuinka ihana äiti olen ja ahkerakin.
toinen käsi kun on lähes kokoajan varattu ruiskulle joten mitään hyödyllistä (vauvan ruokinnan lisäksi) ei voi samaan aikaan tehdä... ja vauvakin nukkuu joten sen kanssa ei nyt voi leikkiäkään.
Hän siis luulee, että naiset käyvät töissä ainoastaan siksi, että miehen tulot ei riitä kotonaoloon? Ja höpönlöpön sanon minä. Eiköhän hyvätuloiset ja koulutetut miehet usein halua samantasoisen naisen. Nämä perusduunarithan aina kiroavat niitä kotona roikkuvia vaimojaan.
Mua vaan kiinnostaa se, että miten yksi tietty " ammattiryhmä" on niin pyhä ettei sitä saa koskaan arvostella tai kommentoida. Etenkin työelämään verrattuna se tuntuu mielenkiintoiselta, sillä siellä pitää kestää ja tottua saamaan palautetta ja tietyt tehtävääsi kuuluvat työt on tehtävä, siitä huolimatta, miten raskaaksi sen juuri tänään koet.
Mua vaan kiinnostaa se, että miten yksi tietty " ammattiryhmä" on niin pyhä ettei sitä saa koskaan arvostella tai kommentoida. Etenkin työelämään verrattuna se tuntuu mielenkiintoiselta, sillä siellä pitää kestää ja tottua saamaan palautetta ja tietyt tehtävääsi kuuluvat työt on tehtävä, siitä huolimatta, miten raskaaksi sen juuri tänään koet.
Itse käyn 8-9 tuntia päivässä töissä ja illalla menee ehkä 1/2 -tunti per päivä siivoamiseen ja viikonloppusisin ehkä noin 3 tuntia. Ja meidän koti on aina tiptop kunnossa ja siisti ( varmaan monen mielestä liiankin siisti minä kun inhoa että tavaraa lojuu laittioilla ja pöydillä). Siis minulla menee siivoamiseen 7 tuntia viikossa. Ruuan laittamiseen tunti päivässä eli 7 tuntia viikossa. SIIS MIHIN IHMEESEEN KOTIÄIDIT AIKANSA KULUTTAA ????