Laiskat kotiäidit
Laiskalle naiselle helpoin tapa olla tekemättä mitään on olla ns. kotiäiti. Hankkimalla kokoajan lapsia lisää ja valittamalla samassa tahdissa kuinka raskasta on, tälläinen laiskuri mobilisoi koko suvun tai suvut hoitamaan lapsiaan ja tekemään puolestaan kotityöt. Ja kukapa ottaisikaan työhön naista joka on yli 35v. eikä ole päivääkään ollut oikeissa töissä. Normaalistihan naiset hoitavat reippaasti sekä perheensä että työnsä, ehtivätpä vielä jossain välissä harrastamaan ja opiskelemaankin. Kyllä työssäkäyvä ja monta asiaa tekevä äiti saattaa joskus väsyäkin, silloin ehkä vähän suutahtaakin. Se suotakoon heille.
Kommentit (209)
joka ei siihen itse syystä tai toisesta kykene. T. ex-kotiäiti
Kotiäitiys on henkisesti tosi raskasta. 24/7 satoi tai paistoi on samankaltainen päivä. Samat kakkavaipat, syöttörumbat, pottailut olivat niin pyhänä kuin arkena. Tunnistan myös tuon miten yksinkertainenkin asia saa kohtuuttoman suuret mittasuhteet. Imurointi on elämää suurempi suoritus. Myös aikuiskontaktien puute on rasittavaa. Joinain päivinä ainoa "keskustelukumppani" saattoi olla kaupan kassa. Olen hoitovapaan aikana toisinaan ollut töissä ja nauttinut siitä suunnattomasti! Työpäivän jälkeen olen täynnä energiaa ja useimmiten olen töiden jälkeen tehnyt enemmän kotihommia kuin muuten koko viikkona yhteensä.
No, loppuyhteenvetona: Yksi sopii yhdelle, toinen toiselle.
Kuulostaa ihan katkerien ihmisten puheilta. Olen nähnyt näitä töihin pakotettuja naisia liukuhihnan äärellä itkevän lapsen ohikiitäviä vuosia ja kotiäidin mielen kaventuvan omaan pikku maailmaansa. Olen myös nähnyt menestyviä ja maineessa paistattelevia uraäitejä, joilla työ ja perhe-elämä sovitettu sujuvasti yhteen sekä kotiäitejä, jotka ottavat lapsen kasvatuksen elämäntehtäväksi ja sen lisäksi sivistävät itseään, ovat kiinnostuneita yhteiskunnasta ja aktiivisia yhdistytominnoissa.
HUOM! Ei ole yhtä muottia onnelliseen elämään.
Kuka nousisi puolustamaan Äitejä jotka itse hoitavat lapsensa kotona. Tämä kysymys on tänä päivänä
erittäin tärkeä, kun katsotaan synnytystilastoja. Nykypäivänä lapsia vihaavat ovat vieneet tuon lapsen
hoitoasian niin pitkälle, että monet naiset päättävät mielummin jatkaa uraansa ja keskittyä vain siihen,
koska heille ei anneta muuta vaihtoehtoa, kun tuo lapsen riisto melkeinpä äidin rinnoilta" on niin päivän-
polttava kysymys, ihmetyttää vain Miksi Lapsen paras (joka on ilman muuta kotihoito) on jätetty täysin
huomiotta.
Kysymyshän on ennenkaikkea Lapsesta, jota ikävä kyllä kiikutetaan
aamuvarhaisesta pitkälle iltapäivään laitokseen, päivät ovat todella pitkiä pienelle lapselle
jossa vieraat tätit kyllä hoitavat maksua vastaan.
Lapsen paikka on ehdottomasti kotona, oman äidin kanssa ja nimenomaan äidin,
siihen ei pidä sekoittaa miehiä, mies on luotu eri tehtäviä varten, nainen synnyttää ja hoivaa.
Tässä olisi jollekin, asiasta todella huolestuneelle poliitikollekin tärkeä aihe esille tuotavaksi.
Synnytys nousuun
Vierailija kirjoitti:
Madoitkohan tietää että yhdestä lapsesta saa 5 vuoden työkokemuksen papereihin. Minullakin on papereissani 20 vuoden työkokemus. Eikä kaikki kotiäidin valita. T: 4 muksun töissä käyvä äiti
Mihinhän "papereihin"?
Eläkettä karttuu, työkokemusta ei. Arvaan ettet ole järin koulutettu, siitäkin karttuu eläke.
Täytyy kyllä myöntää että on ollut helppo elämä näin kotiäitinä.
Mutta en ymmärrä miksi se ap:n peppua kaivelee kun en ole kotiäiti muiden veronmaksajien rahoilla? Ei mitään tukia. Ja lapsiakin on vain 2. ja ovat jo melkein aikuisia.
Olen kyllä opiskellut ja ollut oikeissa töissä ennen lapsia. Maksan pääomaveroja.
Joten meidän perheen valinnan ei pitäisi viedä muiden yöunia.
Vierailija kirjoitti:
Laiskalle naiselle helpoin tapa olla tekemättä mitään on olla ns. kotiäiti. Hankkimalla kokoajan lapsia lisää ja valittamalla samassa tahdissa kuinka raskasta on, tälläinen laiskuri mobilisoi koko suvun tai suvut hoitamaan lapsiaan ja tekemään puolestaan kotityöt. Ja kukapa ottaisikaan työhön naista joka on yli 35v. eikä ole päivääkään ollut oikeissa töissä. Normaalistihan naiset hoitavat reippaasti sekä perheensä että työnsä, ehtivätpä vielä jossain välissä harrastamaan ja opiskelemaankin. Kyllä työssäkäyvä ja monta asiaa tekevä äiti saattaa joskus väsyäkin, silloin ehkä vähän suutahtaakin. Se suotakoon heille.
No niin palkkatrolli, menit sitten tällä kertaa suoraan asiaan etkä ottanut aiheeseen jännää tulokulmaa parin mutkan takaa. Virkistävää vaihtelua.
Ja sitten tämä montaa asiaa tekevä työäiti suutahtaa ;) ja kotona kädetön miesvauva itkee kun palvelu ei pelaa ja ei saa edes p...ua ikinä.
Laiska kotiäiti iloisena puuhailee iloisten lasten kanssa siistissä kodissa ja iltaisin antaa miehelleen hyvät kyydit.
en ole kotona siivoamassa, passaamassa enkä puunaamassa. Me ulkoillaan ja touhutaan yhdessä mutta siivoan vain kun siihen jää aikaa ja voimavaroja. Pääasiassa aika kuluu lasten kanssa touhuten arkisia asioita, kyläillään, ulkoillaan jne. t. erittäin onnellinen kotiäiti
p.s. en muuten edes jaksanut lukea apn avausta aiheesta :)