IVF/ICSI vkolla 39-40 - kuulumisia
Moi kaikki piinailijat ja vielä punktiota odottelevat!
Mites jakselette? Täällä aika kuluu niiiiin hitaasti - eilen aamulla jo tuntui perjantaisesta punktiosta kuluneen viikko, vaikka hädintuskin oli kaks päivää mennyt. Yritän kauheesti keksiä tekemistä, millä sais ajatukset pois tästä hoidosta, mutta vaikeetahan tuo on! Yllätys, yllätys - ei mitään oireita, mutta tuskin on vielä kiinnittymistäkään edes tapahtunut...
Onnea huomisiin punktioihin ja piinisvoimia meille jo piinaileville!
Pumpukka ja naperot pp3
Kommentit (51)
Toisella palstalla oon Muikku :P eli jälkikirjoitus on
Katja ja Ipanat :D
Kiva kun tekin saitte kaksi alkiota mukaan!! Sen verran meillä aikataulu eroaa, että mulla on testipäivä vasta 16.10 eli pp16... mä oon aina päättänyt testata pp14, mutta koskaan vielä ei oo ees sinne asti päästy ennen vuodon alkamista.... Meillä on nyt viimeinen hoito julkisella ja tuntuu, että nyt olis pakko onnistua! Ollaan kyllä ajateltu vielä kerran kokeilla yksityiselläkin - jos saadaan rahat raavittua kasaan ja jos lääkärit tuota meille suosittelee.
että tuoresiirrossa kiinnittyminen tapahtuu noin 3-4 päivän kuluttua siirrosta.
Luomukonsteillahan siihen menee noin 4-7 päivää, mutta matkakin hedelmöittymisestä on pidempi.
Piinispinnaa piinailijoille.
Mä pistin eilen illalla Pregnyl 7500IU ja pistoskohta on sikamaisen kipeä. Mulla on ennenkin tullut tuosta aina kutisevaa ihottumaa ja kipeäksi se pistoskohdan alue. Housutkin olevinaan hankaavat... toivotaan nyt että niistä 21 follista tulis hyviä soluja ainakin muutama kappale. Viimeksi kun kävi niin kehnosti, että 24 tuli vaan 4 solua.
Vatsa on aika turvonnut joten niinkuin Leevi and The Leavingsin biisissäkin " vaihdoin farkut verkkarihousuun" ... Huomenna sitten punktio ja jännittää jo aikas paljon :))
Muistan kuinka viime kerralla sanoin, että ei tähän ihan heti uudestaan ja tässä sitä nyt ollaan. Olin sen verran kipeä. Mietin, että en varmaan ollut umpparileikkauksenkaan jälkeen niin kipeä, mutta umpparileikkauksen jälkeen sain koko ajan kyllä särkylääkettä....
Että näin täällä. Vielä on paljon jännitettävää ennenkuin saadaan mahdollisesti kyytiläinen/set matkaan.
pp 5 menossa ja tuttua tutumpi jalkasärky alkoi jo viikonloppuna.
Pahasti pelkään, että metsään menee tämä hoito.
Tänään ollut oikea pessimisti päivä, pari kyyneltäkin jo tuli työkaverille vuodatettua.
Yritän välillä tsempata itseäni, sillä enhän voi tietää, tuleeko jalkasärky myös plussakierrossa, kun sellaista en ole kokenut.
Tsemppiä teille muille, piina jatkuu kuitenkin, kunnes täti saapuu paikalle.
T:Minerva
Tässä lähteessä puhutaan kuudentena päivänä hedelmöittymisestä:
http://www.tohtori.fi/ehkaisyklinikka/ehkaisy11.html
Ja tässä 5-6 päivää hedelmöittymisen jälkeen.
alkio on jo jakaantunut niin se kiinnittymisaika ei ole sama, kuin luomutekniikalla ajateltuna. Eli lyhyempi siis on se kiinnittymisaika siirrossa.
mulla myös siirto oli viime perjantaina ja kyytiin lastattiin yksi hyväsoluinen yksilö,näin siis mulle kerrottin. tarkoittaako hyväsoluinen että se on jakaantunut enemmän kuin 6-soluiseksi, vai mitä??? en huomannut sitä täpinöissäni lääkäriltä kysyä.
Alotin lauantaista viikon mittaisen kesäloman ihan vaan siksi jottei tulisi töissä tehtyä mitään " väärää" , mutta nyt tuntuu siltä että olisi parempi olla töissä niin nämä kaks piinaviikkoa kuluis nopeemmin!
piinatunnelmissa mukana ja onnea tän viikon siirtoihin!
Parempi tulos siis kuin viimeksi. Muutenkin oli helpompi kerta nyt. Ei pyörryttänyt eikä maha ole kauhean kipeä. Arka se tietty on mutta ei niin kipeä kuin viimeksi.
Mä en osaa sanoa tuosta soluluokituksesta mitään, mutta jos oikein muistan niin olisi normaali tulos jos lyhyessä viljelyssä tulee 4 soluinen kaveri.
Punktio ohitse. Itse punktio ei sattuntu oikeestaan ollenkaan, mutta sen jälkeen on ollut melko paljon kipuja ja olo ei ole ollut ollenkaan hyvä. No mut eiköhän tää tästä. Saaliiksi saatiin 11 munasolua, mistä olen oikein iloinen, koska foliikkien määrähän oli vielä torstain ultrassa 13. Nyt sitten vain toivotaan että hedelmöitys tapahtuu ja torstaina päästään siirtoon. Ja tietysti toivon että jotain saadaan pakkaseekiin.
Mites Charlotte? Kuinkas sun punktio?
Piinailujaksuja kaikille piinailijoille ja Bardolinolle hedelmöityspeukut on pystyssä :)
Täytyy jatkaa lepäämistä...
Reetuna
(laitoin kuulumisia tuonne " vanhempaan" pinoon, kunnes huomasin tämän) Eli nyt se on siis takana, elämäni ensimmäinen punktio.
Aika kivuliasta oli, mutta onneksi ei kestänyt kauaa..
Nyt olo on ihan ok, ei juuri kipuja, särkylääkettä en ole tarvinnut.
14 solua löytyi ja niistä 8 hedelmöityskelpoisia, torstaina sitten siirtoon, ellei huomenna sitten puhelin soi ja saada huonoja uutisia..
Mutta jos siis mitään ei kuulu niin sitten torstaina taas tosi toimiin!
TZEMIÄ KAIKILLE!
Huomenna aamulla sitten siirto. Olo on muutenkin ihan ok. Parasetamolia olen kyllä joutunut syömään eli sen verran kipeänä on maha.
Ei ole puhelinsoittoa kuuluntu, joten huomenna saadaan taas matkata sairaalaan ja siirto tehdään. Mulla ei ole siis minkäänlaista käsitystä siitä, että mitä tuleman tuo, eli moniko on hedelmöittynyt ja onko ne kuinka hyvässä jamassa. Siispä jännityksellä odottelen huomista :) Toivottavasti pääsen piinailjoiden joukkoon ja plussaa tulisi. Eilisen punktion jäljiltä vatsa vielä hellänä ja käveleminen ei ole mitenkään erityisen mukavaa. Pitänee kysyä huomenna jos vielä perjantain saisin saikkupäiväksi. Eipä muuta kuin mukavia odotteluja/piinailuja kaikille.
Reetuna
Meillä oli nyt eka IVF syys-lokakuussa ja 28.9 oli punktio jossa saatiin 27 munasolua, joista tosin 13 hedelmöittyi. 11 jatkoi jakautumistaan ja 30.10 siirrettiin yksi ykköluokan alkio kasvamaan. 10 meni pakkaseen neljässä erässä. Näistä kymmenestä kaksi oli 1 luokkaa ja loput 2 luokkaa.
Tähän asti olo on olllut luottavainen, mut tänä aamuna tuli uskonpuute ja päässäni myllää koko ajan ajatus, et tämä ei onnistu ja mä en jaksasi sitä perrymystä taas. Yli kolme vuotta ollaan väännetty tätä juttua ja pelottaa.
Kiitti, kun olette täällä niin ei unne olevansa niin yksin.
Syykin miedän lapsettomuuteen selvisi. Mitä ilmeisimmin mun munasolut on paskoja. Kuudesta hedelmöittyneestä munasolusta vain yksi oli siirrettävissä. Muissa jotain häikkää...
Masentaa niin helkkaristi. En enää usko kyllä yhtään mihinkään.
Jouduin käymään tulehdusverikokeissakin kun maha oli viimeyönkin tosi kipeä. Tulokset saa vasta tunnin päästä.
Ei tuntunut missään ja huomenna sitten töihin ja viikonlopuksi vanhempien luokse kylään " maalle" .
Viikolla 42 tiistaina verikoe, ja tuloksesta riippumatta,
ultra sitten viikolla 45.
Mites te muut, kuinka hurisee?
Minä innolla odotan viikonloppua, pääsee pitkästä aikaa näkemään tuttuja ja miettimään aivan muita asioita :)
Siirto tehtiin mullekkin sitten tänään. Kahdeksan top-luokan alkiota oli, joista yksi siirrettiin ja muut pakastettiin. Olin oikein iloinen tästä meidän tuloksesta. Lääkäri kerkes sanomaan että siirtokin on erittäin helppo, mutta kuinka ollakaan mun kohtu oli jotenkin " kurtussa" ja ekalla kertaa ei onnistuttu, joten mukaan tuli toinenkin lääkäri, jonka jälkeen homma onnistui. Mulla oli kipuja niin paljon, että sain samat lääkkeet kuin punktiossa. Taas siis heitti vähän päässä... Siirto siis onnistui, mutta vähän jäi mietityttämään, että onko tolla kohdun kurttusuudella jotain merkitystä alkion kiinnittymiseen. Lääkäri kyllä meinas että ei, joten täytynee uskoa häneen. Ja nyt se alkiokin on mutkan takana, joten se ei ainakaan aivan hevillä sieltä pois pääse :) Kumpa se nyt vain kiinnittyisi...
Plussapeukkuja kaikille ja bardolinolle erityisjaksut! Toivotaan että me kaikki plussataan :)
Kiva saada uusia piinaajia ketjuun, tervetuloa!
Itselläni menossa pp8 eli puolessa välissä ollaan.
Menkkaoireita on ollut jo monen päivän ajan, joten mieli ei ihan pirteimmillään.
Välillä sitä on optimisti ja kohta taas pessimisti, mielialojen myllerrystä.
Oireita ei ole, muuta kuin jalkasärky.
Edellinen kierto oli vain 23vrk, joten nyt on ainakin pidempi kun menossa kp 26, johtunee tosin lugeista.
Nyt jo ravaan vessassa jatkuvasti tarkistamassa tilannetta, ärsyttävää.
Miten muut piinaajat, onko oireita ja mikä pp menossa.
Onko jollakin vielä siirto edessä?
Minä yritän epätoivoisesti keksiä muuta ajateltavaa, mutta helppoa se ei ole.
Tsemppiä kaikille, tämä on mielestäni koko hoidon kamalin aika!
T: Minerva
pidetään peukkuja, että alkiosi jaksaa kiinnittyä bdbdbdbdbd!!! Tosi paljon jaksamisia sulle!!! Paljon onnea myös muille masuasukit mukaansa saaneille!!!
Täällä pp6 ja aika matelee... ei mitään oireita, paitsi tissit on vähän kipeet, mutta ne oli jo enne punktioo ja on ollu aina ennenkin - johtuu lugeista ja muista lääkkeistä. Viimiset antibioottigeelit meni tiistaina ja nyt sitten vaan keskitytään lugeihin. Nyt oon töissä ihmeen hyvin onnistunu olee ajattelematta koko juttua ja välillä kotonakin, kauheesti ei siis oo toiveet heränneet. Vaikka täytyy myöntää, että eilen tuli miehen kanssa puhuttua kaikkee, että mitä sit jos tulee kaksoset (:o) (:o) ... se oli ihan hauskaa, kunnes piti taas hyätä maanpinnalle!
Voimia kaikille näihin piinaaviin päiviin!
Meillä vissiin sama aikataulu pumpukan kanssa ku siirto oli pe. Mukaan lähti kaksi 6-soluista. Loput jättivät jakautumisen 4-soluvaiheeseen, joten pakkaseen meillä ei mennyt yhtään.Olo on kuitenkin parempi kuin moneen viikkoon. Henkisesti olen myös helpottunut siitä ettei pakkaseen jääny yhtään. Päästään seuraavaan ja viimeseen hoitoon sitte suorilla ilman mitään sulatuspelleilyjä.
Oireita: ilmavaivat on taas tulleet mukaan. Liittynee turvonneisiin munasarjoihin. Netissä kävin eilen surffailemassa, että minä päivänä Ipanat ehkä ottas yhteyden limakalvoon, niin päädyin ensi viikon ti-torstain väliseen aikaan. Jotta vasta huomisesta eteenpäin tuntemukset pistetään tehotarkkailuun. Tissit on taas alkanu kasvaa ja vilunväreet menee pitkin ja poikin. Niistä oon tällä kertaa päättäny olla välittämättä, ku kuuluu kuvioon noitten Lugejen kanssa.
Sitte sen myös päätin, että Apteekin testin teen 14.10. ennen kouluun lähtöä aamulla ja en hetkeäkään aikasemmin tai myöhemmin. Samana päivänähän meillä on sinne veritestiin aika. Mies lähtee tulevana tiistaina kertausharjoituksiin ja hylkää minut viideksi päiväksi.
Muikku ja Ipanat