IVF/ICSI vkolla 39-40 - kuulumisia
Moi kaikki piinailijat ja vielä punktiota odottelevat!
Mites jakselette? Täällä aika kuluu niiiiin hitaasti - eilen aamulla jo tuntui perjantaisesta punktiosta kuluneen viikko, vaikka hädintuskin oli kaks päivää mennyt. Yritän kauheesti keksiä tekemistä, millä sais ajatukset pois tästä hoidosta, mutta vaikeetahan tuo on! Yllätys, yllätys - ei mitään oireita, mutta tuskin on vielä kiinnittymistäkään edes tapahtunut...
Onnea huomisiin punktioihin ja piinisvoimia meille jo piinaileville!
Pumpukka ja naperot pp3
Kommentit (51)
ala ja tulee ihan hulluksi kun on pakko käydä vessassa tutkimassa asiaa. Koita jaksaa.
Itsellä on mahakivut hellittäneet. Jonkin verran on vielä munasarjat arat, mutta ei pahemmin. Vielä on ainakin piinailun suhteen tosi rauhallinen fiilis.
Kiva kun sulla Bardolino on mahakivut hellittäneet, nyt vaan toivotaan että kiinnittyminen tapahtuu!
Mulla jäi jo eilen se ruskea vivahde luge-vuodosta pois, mutta ei oikein vieläkään uskalla olla luottavaisilla mielin. Eilen en pystyny ajattelee mitään muuta ja olikin aika masentava ja rankka päivä. Tänään onneks töissä ei ehtiny koko aikaa pohtii (ollako vai eikö olla...) ja kun työpäivän jälkeen saa soitella ympäriinsä rakennusprojektin puitteissa, niin ainakin ajatukset on välillä muuallakin!
Alavatsassa on ollut hieman jomotusta - vähän niinkuin menkkakipuja (joita mulla on aina vasta ekana vuotopäivänä). Edes luget ei oo tällä kertaa tehny tissejä juurikaan kipeiks - enemmän ne on ollu aiemmin kipeet. Koko viikonlopun oon jokaista tuntemusta ja vihlasua kropassani tarkkaan tulkinnut, vaikka tiiän, että turhaahan se on, koska ei ne " oireet" välttämättä mitään tarkota ja aina ei ees välttämättä oireita oo. Mutta kun tää on niin piinaavan pitkä tää aika, niin haluis ees jotain merkkiä - mieskin aina kysyy, että no, tuntuuko raskaalta (niinku mä tietäisin miltä se tuntuu...)!
Ja mitenkäs muiden piina sujuu?
Pumpukka & Naperot (pp10)
PP 12 ja oli ihan kuin aina ennen vuotoa. Nyt kierto on ainakin suhteellisen normaali kp 29 menossa, edellisessä inssissä kierto oli vain 23.
Jo viikon olen hypännyt vessassa tarkistamassa tilannetta, varsinkin kun nuo luget vuotaa.
Rinnat ei kipeät, jalkoja ei särje enään niin paljon kuin aikaisemmin.
Eilen oli selkä hieman kipeä.
Kaikki oireet voi viitata menkkoihin ja itse olen jo niihin yrittänyt henkisesti valmistautua.
Vielä pari kolme päivää ja sitten kait pitäisi testata ellei vuoto sitten ala aikaisemmin.
Tsemppiä muille piinaajille, kertokaa kuulumiset.
T:Minerva
Tässä menossa pp4 ja kovasti odotan, että mitä tuleman pitää. Jossain määrin musta välillä tuntuu, et mulla on menkkakipuja, mut en oikein osaa sanoa enää, että mitä kipuja mulla milloinkin. Punktion jälkeen kun on munasarjat olleet kipeet ja kipu ollut suht samanlaista kuin menkkakivut. Rintoja on ruvennut aristamaan ja yöllä on ollut vähän vaikea nukkua vatsallaan. Uskon tuon kivun johtuvan Lugeista. Mukava oli päästä tänään töihin, et on jotain muutakin ajateltavaa. Tosin viikonloppukin oli tosi ohjelmoitu ja tuleva viikonloppu myös, niin ei kerkee liikaa miettimään. Kumpa pääsis jo testaamaan tai siis kumpa menkat ei alkaiskaan :)
Malttamaton Reetuna
Pp12, ja tänään alkoi menkat. Kuinka tämä onkin niin helvetin raskasta, vaikka luulisi että on jo hyvinkin tottunut. Toivo-epätoivo-vuoristorata päättyi tältä erää. Toivon kaikille muille parempaa onnea!!
päivän oikealla ristiselässä. Ja menkkakipujen tyylisiä jomotuksia vähän väliä.
PP3 pelästyin ihan sikana, kun alkoi tulla aamulla tuhrua...no se loppui kyllä sen päivän aikana eikä ole palannut. Siitä alkoi nää menkkajuilimisetkin. Vielä on piiitkä aika piinailtavaa.
Siirto tehtiin viimeviikon torstaina ja tuntuu että ensi viikon tiistain labra ei tule koskaan. Aika vahva tunne että menkat alkaa, hmph, enpä tiedä, mitään vuotoja ei ole missään vaiheessa tullut,
mutta menkka fiilikset pyörii kyllä vahvana ...
Ootteko testanneet yleensä kotona ennen labraa? Edellisenä päivänä? labrapäivänä, vai kuinka aikaisin sen vois tehdä? *malttamaton*
määrätä labraan vaan vain kotitesti kahden viikon kuluttua siirrosta. Mä en oikein tiedä kuinka kauan tuo Pregnyl 7500 näkyy virtsassa, mutta ilmeisesti useita päiviä, joten mä en ainakaan uskalla kovin aikaisin ruveta testailemaan...
No viimeksi alkoi menkat PP12 eli se olis ensi tiistai, joten ehkä sitten pikkuhiljaa sen jälkeen voi alkaa miettimään, jos ei näy.....
Jollakin oli menkatkin jo päässet tuhoamaan yhden unelman taas ((((.))))
pp14 ja vuoto alkoi, ihan kuten kyllä arvelinkin.
Pettymys on kuitenkin aina rankka paikka, ottaa niin ohimosta.
Nyt sitten vain jonotetaan huhtikuulle saakka, silloin vasta seuraava hoito. Toisaalta ihan hyvä, että saa hermot hieman levähtää välillä.
Juu, ei mullekkaan ole määrätty mitään labroja. Sanoivat että testata voi kahden viikon päästä siirrosta, jos menkat ei oo alkanut. Ajattelin testata ehkä ensi viikon torstaina, ellen sitten ole malttamaton ja testaa jo keskiviikkona. Mitään oireita ei ole. Tai no väsymystä kyllä, mut en tiedä mihin se liittyy. Aika menee tosiaan HITAASTI!
ja aikoivat sitten soittaa samana päivänä tuloksesta, ja ensimmäinen ultra tai mahdollinen uuden hoidon suunnittelu-aikakin on ylhäällä.
Nyt ei juuri muuta pyöri mielessä kuin alkaako menkat vai ei..
Päätettiin miehen kans, että jos nyt ei tärppää, niin molempien piristykseksi repästään, kerätään voimia ja tehdään jotain super hauskaa joko kahdestaan tai sitten kavereiden kanssa, joita on ehkä tullut " laiminlyötyä" kun on " joutunut" kieltäytymään esim. bilekutsuista, ja vaikka on mentykkin, niin aina on selitelty jotain kun en oo tietenkään mitään ottanut, ja lisäksi ihmettelevät kun ollaan molemmat lopetettu tupakanpoltto reilu kuukausi sitten.
No siihen nyt ei selityksiä tarvita, siis TODELLA hyvä syy lopettaa ja tehokas!
..hmm, toivon vaan, että sinne labraan ja ultraan päästään ja saadaan hyviä uutisia...
että kun kerran jonotusta on puoli vuotta seuraavaan hoitoon, niin se aika käytetään kunnon kohottamiseen.
Yritän vielä saada miehenkin innostumaan, kesä ollaan vaan löhöilty.
Kyllä muuten piristi mieltä, kun lämmitti saunan ja sai ottaa lonkeron.
Eikös greippi ollut hyväksi :) no ei ehkä tuossa muodossa.
Hyvä ystävä oli heti järjestämässä saunailtaa, piristystä sekin.
Ja tosiaan, parisuhdetta pitää helliä eli pitänee varata joku viikonloppu ja lähteä vaikka kylpylään lillumaan ja nauttimaan olosta.
Hurjasti pidän vielä peukkuja pystyssä teille piinaajille ja omalta osaltani kiitän ja kumarran ja palaan asiaa hamassa tulevaisuudessa.
T:minerva
Vuoto alkoi tänään (eilen jo tiputteli aikalailla) ja testikin näytti puhdasta negaa. Se on sitten ohi taas... ei oikein jaksa enää ees itkee... Nyt vaan miettii, että mitä nyt!? Kannattaako enää ees yrittää tällä tavalla vai siirtyä jo luovutettuihin siittiöihin, mikä oli vaihtoehto jo heti hoitojen alussa miehen huonojen ja vähäisten siittiöiden takia, mutta haluttiin kuitenkin kokeilla omilla soluilla. No nyt on kokeiltu 5 kertaa (4 ICSIä ja 1 pas)... 3 kertaa julkisella on nyt käytetty, eli jos jatketaan vielä ICSIllä niin joudutaan menee yksityiselle. Jos taas käytetään luovutettuja siittiöitä, voitas kai jatkaa julkisella. Tämä aiheuttaa pienen ongelman, että kenen lääkärin juttusille tässä nyt menis. Tekis mieli mennä yksityiselle, kun sieltä on hyviä kokemuksia ja selittävät kaiken kunnolla, kun taas julkisella niiltä lääkäreiltä en oo kertaakaan saanu kunnon vastausta mihinkään kysymykseen... Mutta entä sit jos jatketaankin julkisella... No eka juttu kai nyt on, että huomenna soitan sinne, että tilanne on taas tämä... Voi paska!
Mimosa ja Minerva, paljon haleja ((((((((((o)))))))))) ja voimia teille!!! Onnea muiden piinaan!!!
Ei ole helppoa tämä elämä, kaikista raskainta näissä hoidoissa on kyllä tuo piina-aika ja sitten tämä pettymys. Pistämiset ja muu on ihan ok, niitä en stressaa.
Kyllä sitä jo alkaa kehonsa tuntea, minulla kun on tuo jalkasärky se inhottava oire ja se tulee aina!!
Pitänee myös minun huomenna soittaa Oys:iin, jos vain ehdin kotiin töistä soittoajan puitteissa tai sitten jätän soittamisen ensi viikkoon.
Mikäpä kiire tässä enään on :(
Kerro toki pumpukka ja myös mimosa miten teidät jatkot menee, aina kiva kuulla toistenkin jatkosuunnitelmista.
T:minerva
olen pahoillani minerva ja pumpukka teidän puolestanne. olen joka päivä käynyt katsomassa kuulumisianne ja edellispäivänä aloin itsekin pelkäämään pahinta.
MUTTA... tänään kävin veritestissä ja elämäni ensimmäinen plussa!
Tämä oli siis 2.IVF meidän kohdalla. Yritän pysyä rauhallisena ja järki päässä sillä mikäänhän ei ole varmaa, ainakaan näin alussa.
mutta nyt hetken huumassa toivottelen vielä piinaileville jaksamisia ja tuokaahan tekin hyviä uutisia...
Olipa mukava kuulla, että joku sai tästäkin ketjusta plussan.
Onnea ja paljon tarrasukkia matkaan, aivan mahtavaa!!
Omista kuulumisista, joulukuussa soitto Ouluun, kun kahden menkat tulleet, saavat kierron pituuden selville ja sitten keväällä joskus ivf.
Silloin ihan sumujen yms kera, nythän oli tällainen erikoisyritys.
Mieli ihan hyvä, äkkiä sitä näköjään pääsee pettymyksestä ohi.
Pari päivää meni kyllä kovin itkuherkkäisenä.
Mites loput ketjun piinaajat, antakaa kuulua lisää plussauutisia, minua ne ainakin piristävät, tietää, ettei hoidot ole turhia.
hikipuuskat, mitkä on mulle aina selkeitä menkkaoireita. Täytyy nyt vaan odotella, että onko niin tälläkin kertaa..
Bardolino
Eli eilen alkoi niukka tiputtelu vuoto. Vuoto on hyvin vähäistä ja ihmeellisintä on se, että mulla ei ole laisinkaan kuukautiskipuja, joita mulla normaalisti on aivan valtavasti eli saatan jopa oksennella. Soitinkin tänään hoitajalle ja se sanoi, että odotellaan vielä. Torstaina mun pitäisi sitten testata ja sitten soitella sinne uudelleen. Puhuttiin myös mun erittäin kivuliaasta siirrosta ja hoitaja sanoi, että jos on kivulias siirto niin yleensä tuloksena negaa. Joten ihme taitaisi olla, jos raskaana olisin. Onnkesi pakkasessa on kolme olkea ja vielä topluokan alkioita ja toivon vain että ne kestää sulatuksen ja siirtokin päästäis tekeen mahdollisimman pian. Tosin mulla edessä ennen seuraavaa siirtoa kohdunkaulan laajennusoperaatio...
Onnea kaikille plussanneille :)
Voimia ja jaksamisia negaa testanneille!
Reetuna joka vielä odottelee kunnon kuukautisten alkamista
eli se siitä sitten. Toinenkaan ivf ei tuottanut tulosta ja pakkasessa ei taaskaan mitään. Voi paska tätä elämää.
Tästäkö se nyt alkaa... pp8 ja lugevuoto ei ollut täysin valkoista - ehkä analysoin sitä liian tarkkaan ja vaikka vähän vuotoa olisikin (joksi tuota ei vielä oikeestaan ees voi laskee...), niin eihän se mitään tarkoita... mutta silti tuli heti sellanen olo, että tästä se on aina ennenkin alkanu ja päättynyt menkkoihin (kunnon vuoto alkanut pp12-14). Eli nyt sitten ihan paniikissa ravaan seuraavat päivät vessassa. Voi voi... no ainakin turhat haaveet loppu vähäks aikaa. Mutta täytyy nyt vielä yrittää jaksaa uskoa siihen ilosen yllätyksen mahdollisuuteen. Vaikka vaikeetahan se taas on. Toivottavasti teillä muilla piina-aika sujuu positiivisemmilla mielin! Plussasäteitä kaikille!