Papilloomavirus - mies pettänyt?
Sain tietää, että minulla on papilloomavirus ja jäin miettimään mistä olen sen saanut?!? Onko ainoa vaihtoehto se, että mies on pettänyt...? Itse en siis ole vieraissa käynyt, aiemmin ei ole papilloomavirusta ollut... APUA!
Kommentit (74)
käsittääkseni esim. Wc-pöntön pinnalta... Ootko muistanut käyttää paperia pöntön päällä?
Luoja että voi olla aikuisilla ihmisillä aukkoja sivistyksessä. Kondylooma tarttuu limakalvokosketuksessa, eli kuten edellinen kertoi, ellet hinkkaa pimperoasi kohtaan jossa joku tautia kantanut on 5 sek sitten hinkannut omaa pimperoaan,niin voidaan huoletta todeta, että kondylooma tarttuu vain seksissä.
nimittäin sitä että tämä voi tarttua uimahalleista tai yleisistä vessoista myös.. kun lukee eri lääkärien kommentteja niin tähän asti kaikki sanoneet että tarttuu vain sukupuoliyhteydessä.. miksi näin ristiriitaisia mielipiteitä, eikö lääkärit pysy ajan tasalla vai mikä mättää..
Että ei nyt kannata ainakaan ihan ekana lääkärille ehdottaa, että on saanut kondylooman yleisestä saunasta tai vessasta ;)!
sitä minäkin,ettei nuo nyt noin helposti tartu mistää uimahallista!
kyllä mä vähän veikkaan,että ap;een mies on pettänyt..
Miten voi olla mahdollista että mulla koondylooma vaikka olen neitsyt???? Ikääkään ei ole kuin kuusitoista vuotta eikä äidillä ole yksiavioisena koskaan ollut mitää häikkää papassa....:((
Se voi olla että sinulla tai miehelläsi on ollu kehossa papilloomaviirus mutta ei ole ollut aktiivinen moneen vuoteen. Se vain puhkeaa jossain vaiheessa. Miehillä sitä ei pysty toteamaan kuin nähdessä se pallurat alapäässä. Naisella papa kokeessa tai silmä määräsesti. En usko että miehesi olisi pettänyt. Minulle ja miehellenin todettiin vähän aikaa sitten kondylooma vaikka ollaan seurusteltu jo 2v. Lääkäri sanoi että välillä ei ole selitystä miksi se puhkeeaa,totesi et jommalla kummalla tai kummallakin ollut kehossa mutta ei aktiivisena. Onneksi on keksitty hyvät hoitokeinot.
Kun te heittelette noita 80 % lukujanne, niin voisitteko tarkentaa, että mistä puhutte? Papilloomavirus sisältää aika montaa eri virustyyppiä. Väitättekö, että 80 %:lla on kondylooma? Kohdunkaulansyöpää aiheuttava virus? Molemmat?
Tarkoittaa sitä, että 80% suomalaisista saa jossain vaiheessa elämäänsä papilloomaviruksen. Virusta tunnetaan toistasataa eri tyyppiä. Nistä vain muutamat johtavat kondyloomaan ja vielä harvinaisempaa on saada syöpää aiheuttava. Useimmiten virus ei aiheuta mitään oireita, jolloin se jää etenkin miehillä käytännössä aina toteamatta.
Yleensä virus talttuu itsestään muutaman kuukauden - n. vuoden kuluessa tartunnasta, mutta virus voi myös jäädä piilevänä elimistöön ja elää siellä jopa vuosikymmeniä. Eli HPV ei todellakaan ole todiste siitä, että kumppani olisi pettänyt, paitsi siinä tapauksessa, että molemmat ovat olleet neitsyitä suhteen alkuessa, eikä itse ole milloinkaan käynyt vieraissa. Kumpi tahansa on voinut saada tartunnan jo aikoja sitten ja kantanut piilevässä vaiheessa olevaa virusta elimistössään. Ei mitenkään erityisen harvinaista. Myöskään kondomi ei suojaa täysin HPV-virukselta.
Googlaamalla löytyy lisätietoa...
Mainittakoon, että kohdunkaulan syöpään liittyvien virustyyppien arvellaan nykytutkimusten perusteella aiheuttavan suuseksin kautta myös suun ja nielun syöpiä miehille.
Minulla todettiin papillooma lähes kaksi vuotta sitten. Puolivuosittain tarkistukset. Toisessa maassa vasta sain parempaa tietoa ja tutkimusta kuin Terveystalon gynegologilta. Tyyppi on 7173!!!!!!! Pelottaa. Olen sairastanut rintasyövän, leikattu 2013 tammikuussa ja syön Tamofenia edelleen. Hormonikierukka, Mirena oli noin kymmenen vuotta.
Miten vakava tuo tyyppi on?
sanoisin näin kokeneena hoitajana ja pettäjän puolisona että kohdallani tämä tartunta paljasti mieheni olevan virolaisten huorien suurasiakas
Että ei nyt kannata ainakaan ihan ekana lääkärille ehdottaa, että on saanut kondylooman yleisestä saunasta tai vessasta ;)!