Syysvauvat 1 kk neuvola
Aloitanpa pinon!!
Meidän neiti kävi eilen 1 kk lääkärineuvolassa. Iltakitinöille ja valvomisille lääkäri vaan tokaisi, että loppuu yleensä 2 kk mennessä jos johtuu koliikista. Itse olen huomannut itkujen syyksi mahavaivat, piereskelee ja kiprii mahaa, syö jatkuvasti pitkin iltaa. Tai sitten on allergiat syynä, kuten isommilla sisaruksilla.
Pikkujättiläisen mitat:
Ensin syntymämitat:
paino 4175 g
pituus 52,5 cm
pipo 36,1 cm
1 kk mitat:
paino 5700 g
pituus 58 cm
pipo 39,4 cm
eli mennään käyrillä yläkäyrää ihan reippaasti! Ja pelkällä rintamaidolla.
Kommentit (24)
... kun katselen teidän muksujen mittoja, niin tuntuu et meidän poju olis niitten rinnalla oikee kukkakeppi ;D! Itsestämme poju on kyllä ihan hyvinvoivan näkönen ja onkin, neuvolassakin sanottiin vaan et hän vaan on pitkä ja hoikka, mutta jäntevä. (olipa hirviölause.
syntymämitat:
52cm
3570g
pipo 36cm
1kk neuvolakäynti 21.10 (ikää 3vkoa ja 5pvä):
57cm
4835g
pipo 39.5cm
Eli kova on kasvuvauhti tällä meijän poitsulla. Mutta ei se ole ihmekkään jos parin tunnin välein vetäsee jopa 100ml maitoa kerralla napaansa, että kasvaa hurjaa vauhtia! = )
eli täälläkin on kasvettu kovaa vauhtia
syntymämitat olivat 4,410 kg ja 52 cm ja
nyt 4 vkoa 1 pvä vanhana saldona 5,480 ja 56,5 cm. pituus meillä menee +1 käyrällä.
Eli täällä ainakin on rintamaito riittänyt vauvelille; hyvä näin.
Abebe ja poika 4vkoa 1 pvä
Meidän tytön mitat:
Syntyessä
paino 3545g
pituus 50cm
pipo 36cm
Ja nyt 4,5 viikon iässä:
paino 4540g
pituus 57cm
pipo 39cm
Tyttö tulee selvästi sukuunsa kun on jo nyt noussut pituudessa yläkäyrille. Hoikka ja pitkä on, ekat vaatteet jää jo pieneksi.
Me ollaan käyty itkeskelyjen takia kerran viikossa neuvolassa ja erikseen vielä allergialääkärillä. Nyt minun ruokavalion muokkauksella on saatu normaaleja päiviäkin = tyttö ei huuda aamusta iltaan. Toivoa tilanteen parantumisesta siis näyttäisi olevan.
Muuten terve tyttö, jäntevä ja tarkkaavainen.