Joka päivä saa syödä herkkuja!
Esim. pienen karkkipussin. Sitten vain syö ruokaa vähän vähemmän, että pysyy kalorit alle 2000:ssa. Tyhmiä ne neuvot, joiden mukaan herkuttelu pitäisi rajoittaa yhteen päivään viikossa :D
Kommentit (16)
Oikein kaikkien terveysgurujen painajainen.
Pääasiahan on toki on ihmiselämässä se että saa herkutella! Viitataan kintaalla terveydelle ja muulle skitsoilulle, niin eipähän tarvi enää hallitusten painia eläkeongelmien kanssa. Siinä säästyy kuulkaa pitkä pino euroja kun unohdetaan kaikki terveyslöpinät ja kuollaan siinä kuudenkumpin kieppeissä saappaat jalassa kuluttamatta yhteiskunnan varoja eläkkeiden muodossa. Veronmaksajat kiittää!!
kannattaa vaan raja se esimerkiksi pariin palaan tummaa suklaata, pariin irtsariin tai vaikkapa pienen suklaamusse jälkkärin. Vaihtoehtoisesti sitten toisen ruoan jälkkärillä hedelmä ja kevyempi ruoka.
sattuu olemaan kaltaiseni sokeriholisti. Parempi olla kokonaan ilman herkkuja niin kaikki menee hyvin.
kannattaa vaan raja se esimerkiksi pariin palaan tummaa suklaata, pariin irtsariin tai vaikkapa pienen suklaamusse jälkkärin. Vaihtoehtoisesti sitten toisen ruoan jälkkärillä hedelmä ja kevyempi ruoka.
en jaksa. Syön runsaan aamiaisen (puuroa, leipää, kahvia, hedelmää), lounaaks esim. hedelmän, pari palaa leipää ja rahkaa. Päivälliseks lämpimän ruuan, jonka annoskoko aika pieni ja jos illalla on nälkä, niin jotain pikkusuolaista.
Eli ei mun edes tarvitse rajata herkkua pariin karkkiin, voin syödä vaikka 150g...
ap
Itse en ole ollenkaan rasvaisen ja raskaan ruuan ystävä (niinkuin monet suomalaisista näyttää olevan...), joten voin syödä aika paljonkin kaikkea makeaa lihomatta.
BMI alle 20 ja elämä maistuu hyvälle kun joka päivä on joku pikkuherkku: lasi viiniä, vähän suklaata, croissant tms. + tietty muukin ruokaa hyvää :)
Ja kun vielä lisäksi on terve ja hyvinvoiva sekä energinen ja hoikka. Mun herkut on sellaisia kuin marjat + kermavaahto, kookosmaitokaakao (ilman sokuria tietty), ihanat pihvit ja kermakastikkeet, salaatit, kalaruuat, turkkilainen tai kreikkalainen jugurtti marjojen keralla, luumu-kerma-jugurttivaahto...joskus lasi punaviiniä tai kuppi kahvia ja pala tummaa suklaata. Eikä tarvi miettiä kaloreita tms, voin syödä kolme kunnon ateriaa joka päivä eikä mitään mielitekoja ole. Kyllä elämä on ihanaa!
en jaksa. Syön runsaan aamiaisen (puuroa, leipää, kahvia, hedelmää), lounaaks esim. hedelmän, pari palaa leipää ja rahkaa. Päivälliseks lämpimän ruuan, jonka annoskoko aika pieni ja jos illalla on nälkä, niin jotain pikkusuolaista.
Eli ei mun edes tarvitse rajata herkkua pariin karkkiin, voin syödä vaikka 150g...
ap
Aamiaisen (leipää, mehua, kahvia). Seuraavaksi lounaan klo 12-13 ja illallisen klo 19 korvilla. Ruoan jälkeen nappaan vaikkapa tummaa suklaata tai jotakin muuta palan tai pari. Minulle on hoikkana olemista tärkeämpää olla terve nyt ja myös pitkällä tähtäimellä. Jos syö joka päivä pussin karkkia ja pihtaa muista tärkeistä ravintoaineista kalorien takia, niin en tiedä onko kroppa hyvässä kunnossa 10 vuoden päästä. Mutta jokainen tavallaan, minulle on tärkeää pitää kohtuus kaikessa.
kaloria... mitä ne on?
Ei, vaan herkkujen! Sisälukutaito on vaikea laji.
mutta miksi niitä herkkuja pitäisi syödä joka päivä? En tajua. Mnusta se kertoo kyllä jonkinasteisesta syömishäiriöstä, jos joka päivä pitää saada makeaa.
ap
Voithan syödä vaikka pelkkää suklaata koko päivän, mutta et ole kovin terve sen jälkeen. Taidat provoilla?
mutta miksi niitä herkkuja pitäisi syödä joka päivä? En tajua. Mnusta se kertoo kyllä jonkinasteisesta syömishäiriöstä, jos joka päivä pitää saada makeaa.
No mulla ei ainakaan ole mitään syömishäiriötä! Tykkään vaan tosi paljon makeasta, voi olla että vähän enemmän kuin keskivertoihminen.
Ja joo, eihän karkeissa mitään ravintoarvoa ole, mutta enhän edes väittänyt, että herkut olisivat ainut mitä syön! Olen tosi terve kaikin tavoin: verenpaine ja kolesteroliarvot huippuhyvät, BMI 20, olen tosi harvoin sairaana, kuntoni on hyvä jne.
ap
Elän sen mukaan, ja hölmöä on tehdä elämästä turhaan ikävää yliterveellisyydellä.
Elän sen mukaan, ja hölmöä on tehdä elämästä turhaan ikävää yliterveellisyydellä.
Olenkin sitä mieltä, että elän mieluummin 75-vuotiaaksi ja nautin elämästä täysillä ja herkutellen, kuin 80-vuotiaaksi, mutta elämäni olisi ollut täynnä herkuista kieltäytymistä (joka on minulle vaikeaa).
ap
kaloria... mitä ne on?