Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako mallin habitus päätökseesi ostaa vaate netistä?

Vierailija
07.07.2022 |

Jos vaikuttaa, niin miten?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan helpommin vaatteen, jota esittelevän mallin rakenteeseen ja tyyliin pystyn jotenkin samaistumaan.

Vierailija
2/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin skippasin monet vaatteet selkeästi alipainoisen mallin vuoksi ja nykyään trendi on toisinpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä vaatteen suunnilleen itseni kokoisen mallin päällä, että voisin tietää miltä vaate näyttäisi ylläni.

Vierailija
4/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos malli on ihan erikokoinen kuin minä on hankala kuvitella miltä vaate näyttäisi minulla. Toisaalta jos kuvassa on pelkkä vaate se on vielä hankalampaa.

Vierailija
5/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habitus?Mikä suomeksi?

Vierailija
6/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa. Jos malli on mua 20 cm pidempi ja hoikka, niin en osta vaatetta netistä.

Vierailija
7/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tosi paljon postimyynnistä henkkaajamaukkaa silloin, kun siellä oli vuosia sitten mun näköinen vaalea tanskalaistyttö mallina. Oli helppo kuvitella, miltä vaatteet näyttivät mun päällä.

Jos menee liian vaikeaksi, meen suosiolla ite kauppaa sovittelemaan.

Vierailija
8/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Habitus?Mikä suomeksi?

Ulkomuoto.

Vierailija
9/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Habitus?Mikä suomeksi?

Ulkomuoto.

Miksi kerroit?

Vierailija
10/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallit ovat aina suurinpiirtein mun omaa xs/s-kokoa, joten netistä eri asujen tilaaminen on tosi helppoa. En tietenkään edes vilkaise isojen tyttöjen vaatteita mun 170 cm/48 kg mitoilla:)

Vierailija
11/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauheesti, koska mun kroppasia on pieni vähemmistö joten sillon en voisi shoppailla mitään jos yrittäisin ettiä saman näköisiä malleja vaan, osaan kattoa eri näköstenkin mallien päältä että miltä vaate mulla näyttäisi.

Kirpparilla kun oon ollu myymässä nii yks tyttö sanoi että mulla on varmaan niin pieniä vaatteita ettei ihmiset viitsi tulla kattomaan (oon aika pienikokoinen mutta en laiha) ja sitten kun kiertelen muualla pöydissä niin nyt kun paino noussut niin suurin osa myyjistä hoikkia, niin tulee sellanen että älä luule että luulen olevani saman kroppainen kun sä, jos kattelen (munkin paino vaihtelee ja korona toi kiloja)

Vierailija
12/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis malli lisää ostointoani. Jotenkin ajattelen itsekin näyttäväni kauniilta kyseisessä vaatteessa. Jos taas paljon lihavia malleja, en jaksa katsoa edes valikoimaa loppuun. Näin kävi justiinsa jonkun suomalaisen uimapukuvalmistajan sivuilla.

Vierailija
13/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan siis itse lyhyt ja pyöreä tiimalasi, ja sellasia malleja ei juuri oo. 😬 Isokokoinen mutta hoikka kaveri joskus ihmetteli että miten mun vaatekoko voi olla pieni, koska en kuitenkaan ole laiha, koska hänellä on isompi koska hän on isompi (isokokoinen ja hoikka), ex kaveri siis 😁

Vierailija
14/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, helpompi on samaistua suunnilleen itsensä näköiseen malliin. Helpommin ostaa sen hoikan mallin päällä olevan, kun itsekin on melko hoikka.

Vierailija
15/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on joskus sama vaate kahden eri kokoisen päällä, ja se on tosi hyvä! Mutta aika hyvin osaan arvioida mille vaate näyttää minun päällä jos sen esittää joku laiha, paljon minua isomman mallin päältä on vaikeampi päätellä. Ehkä se on myös tottumuskysymys.

Vierailija
16/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis malli lisää ostointoani. Jotenkin ajattelen itsekin näyttäväni kauniilta kyseisessä vaatteessa. Jos taas paljon lihavia malleja, en jaksa katsoa edes valikoimaa loppuun. Näin kävi justiinsa jonkun suomalaisen uimapukuvalmistajan sivuilla.

Mulle on käynyt samalla tavalla. Jotenkin vaan lopahti kiinnostus. En pystynyt kuvittelemaan vaatteen laskeutumista omassa kropassa.

Vierailija
17/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen ostamassa housuja tai mekkoa ja mallin ilmoitetaan olevan 178cm, en ole ostamassa.

Jätin kerran ostamatta h&m urheiluvaatteita, kun mallina oli alipainoinen lihakseton tyyppi joka poseerasi vielä epäurheilijamaisesti lantio eteenpäin retkottaen.

Muuten ei haittaa erilaiset vartalonmuodot, olen harjaantunut nettiostaja ja mulla on myös ammattitaito huomata vaatteen tärkeimmät yksityiskohdat omalle kropalle.

Vierailija
18/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ostamassa housuja tai mekkoa ja mallin ilmoitetaan olevan 178cm, en ole ostamassa.

Jätin kerran ostamatta h&m urheiluvaatteita, kun mallina oli alipainoinen lihakseton tyyppi joka poseerasi vielä epäurheilijamaisesti lantio eteenpäin retkottaen.

Muuten ei haittaa erilaiset vartalonmuodot, olen harjaantunut nettiostaja ja mulla on myös ammattitaito huomata vaatteen tärkeimmät yksityiskohdat omalle kropalle.

178 malli ei ole edes pitkä. Jatkoon!

Vierailija
19/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän oman kroppani ja millaiset vaatteet sille sopivat joten sellaisia voin ostella netistä. Erikoisemman tyyppisiä vaatteita en osta ilman sovitusta.

Vierailija
20/28 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalandosta oli vaikea ostaa kesämekkoa kun monessa kuvassa oli mallina pitkä, huoppulaiha mustaihoinen kalju nainen. Oli tosi vaikea kuvitella, minkälainen vaate olisi ollut minun päälläni - olen 165 cm, hiukan ylipainoinen vaaleaihoinen ja hiukseni ovat pitkät maantienväriset. Tavallinen suomalainen siis.

Eli kyllä vaikuttaa minkälainen malli on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä