Escitalopram pahentaa oloa. Mitä tekisitte?
Sain pari viikkoa sitten ahdistukseen escitalopram 5 mg. Olo on monikertaisesti pahempi nyt enkä nuku kunnolla. Päivät menee sängyssä maatessa ja hirveä olo.
Kommentit (19)
Ällöolo tulee ja väsyttää kun aloittaa. Iltaisin otettuna toimi paremmin aloitusoireisiin. Muuten toimii tosi jees tuo tavara.
Ei välttämättä sovi vaan sulle. Odota vielä pari viikkoa ja aja sitten lääke alas jos ei vieläkään toimi halutusti.
Oikeasti ahdistukseen parasta mun mielestä ois opamox tms mieto bentso, jota otetaan silloin kun ahdistaa tosi paljon. Paniikkihäiriöön sama. Nuo ssrit tuntuu olevan muillekin lähinnä latistavia.
Suosittelen muuten masennuslääkkeitä aloitellessa kaikkia pitämään jonkinlaista päiväkirjaa tunnetiloista. Helpompi sitten arvioida vaikutusta omaan oloon.
Miedot bentsot tarvittaessa on parempia ahdistukseen kuin ssrit tai snrit. Escistä ei välttämättä ole yhtään mitään hyötyä sulle. Terapialla saa kyllä ahdistusta kuriin. Kehoon varastoituneet traumat ja väärät ajatusmallit saa ahdistusta aikaiseksi. Ne pitää purkaa pois eikä ne lääkkeillä vain katoa jonnekin.
Mä oksensin aamusta iltaan, piti vaihtaa toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä sovi vaan sulle. Odota vielä pari viikkoa ja aja sitten lääke alas jos ei vieläkään toimi halutusti.
Oikeasti ahdistukseen parasta mun mielestä ois opamox tms mieto bentso, jota otetaan silloin kun ahdistaa tosi paljon. Paniikkihäiriöön sama. Nuo ssrit tuntuu olevan muillekin lähinnä latistavia.Suosittelen muuten masennuslääkkeitä aloitellessa kaikkia pitämään jonkinlaista päiväkirjaa tunnetiloista. Helpompi sitten arvioida vaikutusta omaan oloon.
Nuo tarvittaessa oloon otettavat pillerit vain tuppaavat koukuttamaan
Yrtti toimii oloihin hyvin ilman vakavia sivuvaikutuksia ainakin täällä.
Ilman tietenkin parhain jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Pahentaa oireita alussa, mutta olo paranee ajan myötä. Eikö lääkäri kertonut tätä sinulle?
Älä syö niitä hyödyttömiä mömmöjä niin ei tule paha olo.
Mä en enää ikinä uskaltais syödä mitään tommosta. Eli mä lopettaisin.
Jos vielä olosi pahenee, niin herranjumala, kuuntele omaa kehoasi, äläkä tunge noita myrkkyjä kehoon. Nimenomaan tuostakin lääkkeestä oli pitkä negatiivinen kirjoitus uutisisssa. Lääkärit havahtuvat näiden haittavaikutuksiin.
Kyllä hoitaisin noita asioita ihan terapiassa ja luonnossa kävelemällä, kuuntelemalla ahdistuksen poistomusaa (sellasia beta aaltoja jne.) youtubesta. Löytyy hakusanalla anxious relief music.
Vierailija kirjoitti:
Jos vielä olosi pahenee, niin herranjumala, kuuntele omaa kehoasi, äläkä tunge noita myrkkyjä kehoon. Nimenomaan tuostakin lääkkeestä oli pitkä negatiivinen kirjoitus uutisisssa. Lääkärit havahtuvat näiden haittavaikutuksiin.
Kyllä hoitaisin noita asioita ihan terapiassa ja luonnossa kävelemällä, kuuntelemalla ahdistuksen poistomusaa (sellasia beta aaltoja jne.) youtubesta. Löytyy hakusanalla anxious relief music.
trolli
Vierailija kirjoitti:
Toimii sellaiseen yhyy saakohan mun kissa matoja nurmikolla-ahdistukseen lähinnä nuo ja rentoutumisharjoituksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii sellaiseen yhyy saakohan mun kissa matoja nurmikolla-ahdistukseen lähinnä nuo ja rentoutumisharjoituksina.
Onko Suomessa tutkimusta psykedeeleistä mt-ongelmien hoidossa? Itsaripäänsärkyyn joku nainen käytti sieniä, mutta taisi tehdä sen laittomasti?
Samoin oli mulla alussa. Olen kuitenkin onnekas, sivuoireet loppui kokonaan 3-4vko kohdalla. Mun elämäni nuo lääkkeet pelasti. Pystyn elämään normaalisti ilman toimintakykyä lamauttavaa ahdistusta ja masennusta.
Mutta jollei sun sivuoireet lopu kuukaudessa niin yhteys lääkäriin ja uutta jatkosuunnitelmaa.
Noihinhan pitäisi antaa aina bentsoa alkuvaiheen tueksi?
Lääke tyypiilisesti pahentaa oloa ekat 2-3 viikkoa ainakin ja sen jälkeen vähitellen rupeaa olo kohenemaan. Eikö lääkäri kertonut? On kyllä ollut osaamaton henkilö asialla, jos ei tuon vertaa ohjeistanut. Olisi hyvä saada alkuvaiheeseen esim. joku bentsolääke tueksi.
Täyden tehon saaminen lääkkeestä voi kestää 2-3 kk.
Kun sain aikoinaan escitalopramia, oksetti pari viikkoa. Nyt olen tyytyväinen, ei sivuoireita
Pahentaa oireita alussa, mutta olo paranee ajan myötä. Eikö lääkäri kertonut tätä sinulle?