Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

turkki, rodos, kreeta vai bulgaria?

Vierailija
13.06.2010 |

miksi?

meitä lähdössä reissuun kaksi reilu 20v tyttöä. lähinnä reissulta haetaan aurinkoa, lomaa, rentoutumista ja hyvää ruokaa. jotain nähtävää olis kiva olla myös ettei mene makoilemiseks koko reissu. iltaelämää olis hyvä olla yhden illan ajan. :) ei toi biletys oo oikein kummankaan juttu.

siksi noi vaihtoehdot kun meillä on viikko ja kaks päivää töiden loppumisen ja opiskelujen alkamisen välillä joten ei voida lähteä kun niinä kahtena päivänä ja nuo vaihtoehdot löytyy.

ja jos löytyy sitten vielä ehdotuksia et mihin päin noita kyseisiä kohteita niin olisi kiva :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin tai Bulgariaan en lähtisi.. Kreikka on paras!

Vierailija
2/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodosta kivempi, Turkissa en ole käynyt, mutta olen kuulopuheiden varassa tullut ennakkoluuloiseksi :-)

Sunny Beachia kehuvat, mutta en tiedä onko siellä oikein nähtävää. Kreetalla nyt ainakin Hania on kiinnostava ja helppoja kivoja retkiä voi tehdä.

Turvallinen, siisti ja ruoka on hyvää. Aika takuu-aurinkoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on tietenkin vain oma mielipiteeni.

Ehkä jotain kertoo, että tulimme juuri perheen kanssa omatoimilomalta Etelä-Ranskasta.

Mutta palataan Rodokseen, Kreetaan ja Bulgariaan.

Jos ETTE halua vain maata rannalla, valitsisin Kreetan. Knossokseen kannattaa valita päivä aikaa ja mennä vaikka matkatoimiston järjestämälle reissulle. Haniassa voi varmasti bilettää.

Bulgaria on halpa - siinä sen etu. Ei hirveästi nähtävää - ehkä Nessebar siinä Sunny Beachin kupeessa.

Rodoksen kaupunki voisi olla tietenkin yksi vaihtoehto. Ei siis sinne lapsiperhekyliin vaan ihan kaupunkiin. Ja jos Turkkiin tekee mieli, pääsette kätevästi käymään siellä kantosiipialuksella päivän reissulla. Rodoksen kaupungissa on meri vieressä, hiekkarannat ja toisaalta nähtävää itse kaupungissa.

Hauskaa matkaa, minkä sitten valitsittekin!

Vierailija
4/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muissa ei mitään nähtävää, turistirysiä.

Turkissa paljon historiallisia nähtävyyksiä Raamatun ja antiikin ajoista lähtien. Lisäksi luonnonnähtävyyksiä kuten vaikkapa Pamukkale.

Turkissa on edullista ja paras palvelu noista em. maista.

Maa on kehittynyt valtavasti 20 vuodessa.

Vierailija
5/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taurus- vuoriston huipulle. Näet elämää suoraan parin sadan vuoden takaa.

Vierailija
6/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kakkosvaihtoehtona Kreeta.

Rodoksen kaupunki vanhoine kaupunkeineen on "sopivan kokoinen" eli katselemista riittää vaikka pidemmäksi aikaa, jos vain lähtee kiertelemään.

Suosittelen kaupungin kukkulalle kävelyä jokin aikainen aamu. Rodoksen kaupungista voi suunnata retkille muualle saarelle, vaikka hienoille uimarannoille tai Lindokseen. Kallithean kylpyläkin on tutustumisen arvoinen.

Suosittelisin jotakin päivämatkaa veneellä joko "uimareissuna" tai Lindokseen. Tai vuokratkaa polkupyörät.

Rodoksella on ihania pita gyroksia!

Vierailija
7/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on tietenkin vain oma mielipiteeni. Ehkä jotain kertoo, että tulimme juuri perheen kanssa omatoimilomalta Etelä-Ranskasta.!

Etelä-Ranska on aika "kesy" kohde jos tarkoituksesi oli osoittaa kuinka huikeita omatoimilomailijoita olette. EU-alue sopii kenelle tahansa suomalaiselle omatoimikohteeksi samanlaisen kulttuurinsa ja turvallisuutensa vuoksi. Valuuttakin on sama, hyvin pärjää =) On ihan nykypäivää varata lennot itse ja etsiä kiva hotelli tai talo. Aika peruskamaa siis.

Jos edellämainituista kohteista joku pitäisi valita niin nimenomaan Turkki on seikkailijan maa erilaisen kulttuurinsa ja loisteliaan historiansa vuoksi. Sieltä löytyisi teidänkin omatoimilomailijaperheellenne haastetta vähän toiseen tapaan kuin Ranskasta =)

Vierailija
8/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin erilaista kun euroopassa.kunhan ette mene paikallisten gigolojen nalkkiin, niinkuin minä aikoinani tein.

Vierailija
9/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siellä viikon, kotiin palasin viime viikonloppuna. Ja kahden päivän loman jälkeen jo päätin etten enää koskaan mene Turkkiin. Alanyan keskustahotellissa oltiin, hotelli mukava ja n 200m päässä rannasta.

Ok, siellä on paljon kauppoja ja shoppailtavaa löytyy aivan varmasti, varsinkin naisille kenkiä ja laukkuja on valtavasti.

Mikäli jaksaa kuunnella sitä osta osta osta terve mitä kuuluu mistä olet milloin tulit milloin lähet kenen kanssa matkustat missä hotellissa asut osta osta osta aitoa nahkaa osta osta minä myydä sinulle erikoishintaan hyvä hinta aito nahka osta osta etkö osta etkö tykkää. PERKELE! Missään ei saa kulkea rauhassa, menitpä mihin tahansa kauppaan tulee joku perkeleen karvakäsi siihen 30cm päähän mainostamaan ja utelee tasan joka ikisen asian matkastasi ja henkilökohtaisista asioista ja ihan kaikesta.

Että näin. Paskin loma evö missä olen ollut, ja ainoa syy tähän oli paikallisväki, NIMENOMAAN MIEHET! Naisiapa ei muuten btw näkynytkään missään muualla kuin hotelleja siivoamassa..

Kreeta on mainio paikka, ja hieman kun viitsii katsella eri paikkoja eikä ryntää suurimpaan turistirysään, löytyy myös nähtävyyksiä. Kreetalla suuremmissa kaupungeissa hyvät shoppailumahdollisuudet ja varsinkin kesällä iltamenoa riittää. Talvisin täydellisessä talviunessa oleva Plataniaksen kylä on tarjonnut minulle jo 4 kertaa mukavan loman, hyvä ranta, paljon kauppoja, todella hyviä ravintoloita ja ruokaa, hyvätasoisia hotelleja ja mukavia ihmisiä. Plataniaksen edustalla on myös saari jonka eläimissä taitaa olla kymmeniä sellaisia lajeja joita ei elä missään muualla. Saarelle tehdään veneretkiä ja siellä pääsee esimerkiksi uimaan meressä isojen kilpikonnien kanssa :)

Bulgaria on ehdottomasti halpa biletyspaikka, toki siellä paistaa aurinkokin eli jos haluaa kivan rusketuksen ja juhlia lomallaan, bulgaria on hyvä vaihtoehto.

Rodokselta löytyy taas hieman enemmän "nähtävää" kuin Bulgariasta, Agia napa on bilettäjän paratiisi.

Itse sanoisin että Kreeta on monipuolisin näistä vaihtoehdoista.

Vierailija
10/21 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreeta voi olla myös kiva, en ole käynyt.

Vierailija
11/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyykö tänään uusia matkailijoita?

Vierailija
12/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan Turkki.

Kreikasta minulla vain hyviä kokemuksia. Arabimaihin en lähde enää ikinä, niitä miehiä ei kertakaikkiaan jaksa!

Vierailija
13/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aika eri mieltä. olen ollut tunisiassa ja egyptissä parin vuoden sisään eikä mua ärsyttänyt yhtään.. ja siis oon tuo alkuperäinen kirjoittaja.

Vierailija
14/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen!

Marmaris todella ihana paikka.

Kuusi kertaa olemme siellä käyneet ja nyt Alanyan reissu kesäkuun lopussa.

Side myös kiva mutta pieni paikka.

Meitä ei ole ikinä häirinnyt myyjät siellä.

Jos ei olla haluttu ostaa niin se siitä.

Pitää osata sanoa ei.

Myös naisia olemme Turkissa nähneet muuallakin kuin hotelleja siivoamassa.

Hassua edes väittää ettei naisia näkynyt siellä ollenkaan muualla :)

Rohkeasti Turkkiin vain.

Meillä lapset odottavat joka kesäistä lomaa sinne innolla.

Vierailija
15/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAras ruoka, palvelu, näkemistä, tunnelmaa. Turkkiin en menisi ikinä eikä Bulgariakaan kauas jää.

Vierailija
16/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rodoksen kaupungissa on rantojen (2 kpl) ja baarien lisäksi tunnelmallinen vanhakaupunki ym. historiallisia nähtävyyksiä, sitten jos vuokraatte auton ja hurautette Lindokselle, siellä on ihana hiekkaranta-uimaranta ja ravintoloita, sekä tietty upea Lindoksen linnoitus kukkulalla.

Faliraki Rodoksen saarella on bilepaikka, paljon yöelämää!! Jos yövyttekin Rodoksen kaupungissa, ei taksi Falirakin baareihin ja takasin maksa paljon.

Rodoksella on myös ihana perhoslaakso, jossa tuhansia perhosia! Suosittelen että vuokraatte siellä auton, niin pääsette näkemään kaiken. Saari on pieni, ja sen kiertääkin melko nopeasti. Siellä on myös vuoria, joille voi mennä käymään autolla. Syvemmälle saarelle mennessä on paikallisia pikku maalaiskyliäkin.

Ihana paikka! =)

Tosin sielläkin opn niitä iilimatomiehiä, mutta ei mitään turkkilaisiin limanuljaskoihin verrattuna.

Vierailija
17/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole antiikin historiasta tuttuja nähtävyyjsiä kaikkein eniten???

Muissa ei mitään nähtävää, turistirysiä. Turkissa paljon historiallisia nähtävyyksiä Raamatun ja antiikin ajoista lähtien. Lisäksi luonnonnähtävyyksiä kuten vaikkapa Pamukkale. Turkissa on edullista ja paras palvelu noista em. maista. Maa on kehittynyt valtavasti 20 vuodessa.

Vierailija
18/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua ei ne arabimiehet ärsytä niin turkki on varmaan sitten paras vaihtoehto. halpa ja nähtävääkin löytyy.

Vierailija
19/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siihen todelliseen turkkiin pääsee tutustumaan lähtemällä hieman kauemmas noista turistirysistä. Suosittelen auton vuokraamista.

Vierailija
20/21 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa lähteä merta edemmäs kalaan. Bulgariasta esim. jää aika kapoinen kuva, jos makailee vain Sunny Beachilla. Historia ja nähtävyydet ovat ihan muualla. Sisämaahan, kun posottaa niin kyllä silmä lepää maisemissa ja löytää taatusti hienoja nähtävyyksiä. Itse olen siellä nähnyt kauneimman maiseman ikinä erään luostarin pihalta.

Kreikan turistirysät ovat sitä samaa helppoa sakkaa kuin Bulgariankin. Sielläkin paremmat paikat löytyvät vähän kauempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan