Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaaladieettisoppa

18.09.2005 |

Nyt se alkoi. Taas ja toivottavasti tällä kertaa viimeisen kerran.. Nimittäin laihdutus.

Iso kattilallinen sairaaladieettisoppaa on kiehumassa ja sillä pitäisi painon tippua sitten reippaasti.

Onko kukaan halukas samaan kokeiluun? =)

Lisää tietoa mm. http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html

Tiedä sitten onko tästä mihinkään mutta yritän nyt uskoa, että tällä saisi pysyvän painon pudotuksen aloitettua.

t. Minkula

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
28.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun en viitsi näin rankkaa diettiä aloittaa imetyksen aikana. Lopetettuani sen, tätä voisi harkita.

Loppukommentteja olisin kaivannut! Näyttää moni " unohtaneen" tämän ketjun, vai? Mikä oli lopputulos? Paljonko putosi ja missä ajassa? Retkahditko takaisin samoihin kuvioihin? Tuliko paino takaisin? Tyytyväisyytesi diettiin?

Vierailija
42/82 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensähän tuolla 5 päivän kuurilla putosi vaivaiset 2kg, joista tuli heti 1kg takaisin. Heti kuurin loputtua olin niin pettynyt, että annoin tankkaushimolleni periksi ja söin " suruuni" pari kiloa... nyt paino on jumittanut taas hieman siitä alaspäin, vaikken olekaan jaksanut olla minkäänsortin dieetillä enkä ole moneen viikkoon hikiliikkunutkaan. Pitäisi ja pitäisi aloittaa, vaan..

Faktat siis tässä:

Alin paino ennen kaalidieettiä: 85,9

Alin paino 5 päivän kuurilla: 84,2

Ylin paino kuurin jälkeen: 86,7

Paino nyt, muutama viikko kuurin jälkeen: 85,0

En voi sanoa olleeni tyytyväinen dieettiin, vaikkakin sitä oli kohtuullisen helppo noudattaa. Painonpudotus oli liian vähäistä lupauksiin nähden. Pahinta oli tietysti se täydellinen retkahdus kuurin jälkeen, mikä tuhosi hyvin alkuun saatetun elämäntapamuutosprojektin... ennen kuuria jaksoin hyvin syödä terveellisesti, sen jälkeen en ole vieläkään päässyt " ruotuun" vaan motivaatio-ongelmat vaivaavat. Vaan ehkä tämä on ihan oma ongelmani, muut kun tuntuvat olevan niin hyvässä vireessä.

EM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2.5 kg on tippunut! Olen ennen raskautta myöskin tehnyt tämän dietin ja ekalla kerralla tiputin 4 kg (pysyikin poissa ainakin vuoden) ja toisella kerralla 3 kg (poissa 6 kk). Tiedän että kilot pysyy poissa jos niinkuin Minkula yrittää syöda terveellisempi kuurin jälkeen. TÄmähän on vain alkujysäys niin että pääset vauhtiin ja tekeetaas mieli olla terveellsempi.

Minun tavoitteeni on 10 kg pois, mutta jouluksi olisi se 5.5 kg. Hyvältähän se näyttää kun nyt jo 2.5 kg on tippunut. Uskon myöskin että se on minulle helpompaa koska minulla on todellakin se 10 kg liika. Mitä lähemmäs tavoitetta pääsee, sen hankalampaa. Mitä olen myöskin huomannut että jollei sitä kaalikeitto syö riittävästi, kilot eivät tipu. Olenkin tämän kerran syönyt aina kaalikeittoaensin ja sitten vasta esim. perunan eilen illalla (2 päivä). Tänäänkin söin keitto ennen hedelmää.

Pitäkää peukkuja että vielä ne 3 kg tippusivat!

Vierailija
44/82 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa aiemmin kyseli miten on kilot tippuneet ja ovatko tulleet takaisin.

Mulla tippui todellakin se 4.5-5 kg eikä yhtään ole tullut takaisin. Enkä edes noudattanut kuuria säntillisesti, aina sen viisi päivää jaksoin ja sitten la-su tuli syötyä ihan muuta.

Ajattelin aloittaa viikon päästä samoilla ohjeilla, mutta kaalikeiton korvaan kasvissosekeitolla. Mielenkiintoista nähdä onko se kaalikeitto todellakin se juju koko dieetissä.

-P

Vierailija
45/82 |
29.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tuo kilomäärä tippui sulla vkon aikana vai usean vkon aikana? Ja pysyi pois.

Kirjoittelehan miten kasvissosekeittokokeilu sitten onnistui! Ja saitko jollakin reseptillä tehtyä vielä niin hyvää, että pystyi ne päivät mielellään syömäänkin.. ;)

Vierailija
46/82 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kuurilla kaksi viikkoa, eli käytännössä aina maanantaista perjantaihin.

Olo on nyt muutenkin hyvä, jotenkin on semmonen tsemppi päällä. Odotan innolla uutta dieettiä, kunhan saan ens viikonlopun pikkujoulut vietettyä alta pois ;)

-P

Vierailija
47/82 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt kaalista. Ja nyt kun viimeiseksi tein keiton niin tuli todella kamalaa soppaa.

Lisäsin yrttejä ja chili maustetta ja sellerin siemeniä.

Piti heittää koko keitto menemään. Oli todella liian tulinen. Vaikka yleensä pidänkin tulisesta ruuasta.

Vierailija
48/82 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aamulla kävin puntarissa ni painoo oli pudonnu 2,3kg!! Jeee!

Kyl tää kiduttaminen vissii auttaa.

Eilen oli rankka päivä, miel ois tehny vaikka mitä mut pidin pääni enkä

retkahtanut.

Oisko ketään seuraks tälle kuurille? Voisin kertoo oman tilanteen elikkäs poika synty 2.3.2005 ja raskaudesta on jäänny +10kg, jotka ois kiva saada pois. Oon yrittäny ties mitä,mut paino ei oo pudonnu ja nyt näyttäis tää tehoavan. Mun lähtöpaino oli 88,7kg ja siis nyt 86,4kg ja pituutta miul on 174cm. Pitäis saada toi 10kg pois, (tietty ois kiva ku sais enemmänkin) mut jos ekaks sais ton pois.

Jep, nyt tarttee lähtee lämmittämään soppaa ja sen jälkeen poitsun kaa neuvolaan.

Vierailija
49/82 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän kuulostaa paremmalta kun kuvitella vois. Tällähetkellä vielä täysimetän joten joudun odotella kuurin alottamista mutta voisinkin jo alkaa valmistamaan itseäni koitokseen =)

Ihana lukea muiden onnistumisista, vaikka välillä repsahtaakin niin koskaan ei oo liian myöhästä ottaa itseään niskasta kiinni!

Olis kiva koota joku porukka ja alottaa samana päivänä joskus tammikuun puolella, olisko kiinnostuneita? tai tulisko joku vanha konkari kanssa mukaan ja uusisi kuurin? Mulla olis tiputettavaa, ensin ainakin 5 kiloo ja sit viel toiset viiskin jos mahdollista. Kymppi on tässä synnytyksen jälkeen tippunut hiljakseltaan ihan imetyksen voimalla, mut nyt alkaa tarviimaan järeempiä aseita.

Itsellä ei kokemusta tästä, pari kertaa olen paastonnut 5 päivää mehupaastolla, luulis ettei tämä niin paha oo kun paasto.

Jekkuli

Vierailija
50/82 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan heti otettava itseä niskasta kiinni ja keitettävä keitto uuden vuoden jälkeen? Siitähän sekin vuosi lähtisi hyvin liikkeelle ;) Olisko muita samaan kimppaan, aloitus siis heti uuden vuoden jälkeen (onko se 2.1.2006 maanantai)?

EM, " vanha konkari" eli kerran kuuria kokeillut

Vierailija
51/82 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi maanantai tuntuis oikeen hyvältä päivältä ja vuosikin alkaisi oikeen hyvissä merkeissä! Mulla vaan toi imetys vielä päällä, pikkuhiljaa ollaan lopettelemassa, iltapullo tullut kuvioihin tällä viikolla. En ihan varmaksi sano osallistumistani mutta mikäli imtysrintama sallii mukana ollaan!

Ja voihan sen kuurin aikana ilmeisesti imettääkin (taisi joku pinossa siitäkin mainita) ainakin osittaisesti.

jekkuli

Vierailija
52/82 |
09.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuullostaa tosiaan liian hyvältä ollakseen totta!!! Ja KAIKKIKO ovat laihtuneet ainakin muutaman kilon tän kuurin aikana??? :O Vau!

Minä kanssa täysimetän vielä, tarkoitus aloitella kiinteitä tammikuulla, mutta jos tuo soppadietti on ainakin alkuun vain viikon mittainen, ei sen luulis kovin vaikuttavan maitotuotantoon? Jos tosiaan nesteitä muistaa nauttia tarpeeksi. Tuo kaali tietenkin voi saada vauvankin mahan sekaisin.

Mua yököttää ajatus kasviskeitosta, jossa on PALASIA kasviksia, mutta eikö tuon sopan voi survoa soseeksikin? Sama asiahan se on! Musta tuntuu että saisin sen sillätavalla alas huomattavasti helpommin.

Mutta siis, tulen mukaan porukkaan soppailemaan vuoden alusta!!!! En malta odottaa! Jospa kiloja vähän vauhdikkaammin alkais putoamaan, nyt kun on menty sellasta -1kg/per kuukausi-linjaa. Ei siis mitenkään päätähuimaava vauhti. Ja pois pitää saada vähintään 10kg...

Vierailija
53/82 |
10.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitäs jos lähtee taas joku yli 6kg ja sitten kaikki vasta alennusmyynneistä ostetut vaatteeni jäävät heti isoiksi??

Nyt on jo niin outoa kun kaikki vaatteet on liian isoja.

Mä voisin kyllä harkita jotain sovellettua versiota kun se kaalisoppa ei laske. Mutta jos vaikka tekis jonkun kanakeiton jota söis pari lautasellista päivässä, jois 3-4litraa vettä ja muuten menis sen ohjeen mukaan..? Miltäs kuulostais?

t. Minkula

Vierailija
54/82 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako udella paljonko olet jo pienentynyt ja mikä oli lähtöpaino ja missä lopullinen tavoite siintää?

Odotan innolla soppakuurin alkua, toivottavasti imetys olis sillä mallilla et raaskin lähteä mukaan täysillä.

jekkuli

Vierailija
55/82 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pitäisköhän munki lähteä mukaan. Mutta täysimetän vielä eli ajattelin lähteä siihen 2.1.2006 porukkaan siten, että korvaan yhden aterian sillä sopalla. Söisin muuten normaalisti, säännöllisesti noiden isompien lasten tahtiin. Ja ei tietenkään mitään herkuttelua.

Neuvolassa sanoivat mulle, että laihduttaa saa kyllä imetyksen aikana, mutta hyvin varovasti ja rasvaa pitää olla mukana. Jos on kauhea rasvaton dietti, niin maitoa kyllä tulee, mutta " laihaa" . Eli siksi en kyllä uskalla täysin tähän diettiin lähteä, koska tämä on aika raju ja rasva minimissä.

Kiloja mulla ei olis tiputettavana kuin 4kg.

Vierailija
56/82 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitosta saa maukkaamman ja paremman, kun keittää sen hiljaisella tulella pitkään, muistaakseni minulla hautui tunnin ajan. Lisäksi kannattaa laittaa reilulla kädellä sitä tomaattia, minä taidan laittaa ennemmin tomaattimurskaa kuin niitä kuorittuja - samaa ainettahan se on - ja varmaankin kolme purkillista kahden sijaan.

Ja parasta kaikessa: keitä keitto vaikka jo ennen joulua valmiiksi ja pakasta 0,5l purkkeihin (hyvä kerta-annos)! Keitto on nopea sulattaa ja lämmittää ja maistuu paremmalta pakasteesta otettuna, se jotenkin pehmenee ja maustuu lisää. Sitten kun syöt keiton, lisää lautaselle basilikaa ja tomaatti-/vihannespäivinä tuoretta tomaattia. NAM! On ihan oikeasti hyvää!

Kiva, kun meitä on tulossa monta keventäjää mukaan!

EM

Vierailija
57/82 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis huolitaan...?! Tiputettavaa olis tollaset 12kg vaikka raskaudesta ei kiloja jääny... Niitä on kertyny aikaisemmin! Eli tammikuun 2pvä alotellaan?

Vierailija
58/82 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin itse samantyylisellä dietillä viime keväänä ja loppuviikosta kun soppa alkoi tökkiä, soseutin sen. En tiedä lukiko tätä jo jossakin viestissä, kun en jaksanut lukea kaikkia.

Ajattelin joulun jälkeen kokella taas tätä, nyt on niin paljon kaikenlaisia juhlia.

Vierailija
59/82 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aloitan jo tänään ja korvaan kaalikeiton vihannessosekeitolla. Mulla ei yksinkertaisesti enää mee kaalikeitto alas. Ja mun kuurithan kestää aina ma-pe ja viikonloput sitten kevyellä linjalla.

Tepsii myös niin, ainakin mulla.

Mutta sitten tammikuun 2. päivä voisin kokeilla ihan kaalikeitolla niinkuin te muutkin.

-P

Vierailija
60/82 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin mahdotonta joulun alla......siis laihduttaminen. Tein kuurin pari viikkoa sitten ja kiloja tippui yhteensä 3.5. Huomenna aloitan taas uudestaan ja toivon että 2-3 kg tippuisi vielä ennen joulua, nehän ehtii sitten syödä takaisin ennen tammikuuta :). Niinpä minä olen mukana 2.1 ja yritän saada tämän ylimääräisen massan pois!

Hyvää joulunodotusta kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän