Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaaladieettisoppa

18.09.2005 |

Nyt se alkoi. Taas ja toivottavasti tällä kertaa viimeisen kerran.. Nimittäin laihdutus.

Iso kattilallinen sairaaladieettisoppaa on kiehumassa ja sillä pitäisi painon tippua sitten reippaasti.

Onko kukaan halukas samaan kokeiluun? =)

Lisää tietoa mm. http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html

Tiedä sitten onko tästä mihinkään mutta yritän nyt uskoa, että tällä saisi pysyvän painon pudotuksen aloitettua.

t. Minkula

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

25kg pitäis lähteä, että olisin suhtkoht normaalipainoinen eli " reilusti" yli puolivälin olen jo!! ;o)

Vähän on nyt junnannut paino kun ei ole lähtenyt kuin 300-800g per/viikko viimeisen kuukauden aikana eli oikeastaan laihduin 12kg ekan kahden kuukauden aikana.

Mutta alaspäin vaikkakin jo hitaamman puoleisesti. Taakse jäänyttä elämää on ainakin selkäkivut, megaheikko itsetunto ja alakuloisuus. =)

Uudet vaatteet, parempi mieli, kevyt olo ja liikkumisen ilo ovat tulleet tilalle.

*ja näin " meidän" kesken.. Seksi on taas jostain syystä paljon hauskempaa..!*

PCO on alkanut vähän kiukutella. Kai se hormonitoiminta alkaa sieltä laihtumisen myötä heräillä eloon kun ei ole kuuteen vuoteen toiminut kuinkaan. Saas kattoa nyt.. Huomenaamulla olis UÄ. Toivottavasti eivät löydä mitään megamunasarjoja.. *huiii*

t.Minkula

Vierailija
2/82 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kyllä maanantaina alottaa! Tänään en viitsi ku huomenna ollaan menossa leffaan! Pudotettavaa on n. 10 kg. Kuinkahan nopeesti lähtee..? Vaikuttaako lähtöpaino tippumiseen?

Oon 169/68

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kirjoitellut asiasta jo av:lle ja lapsettomuus-palstalle mutta kerronpas nyt täälläkin..

Mulla ei sitten ollutkaan PCO:ta mutta jotain muuta häikkää hormonitoiminnoissa kyllä on. Tässä nyt tutkitaan vielä ja mietitään sitten mikä on homman nimi.

Suurimmat pelkoni asian suhteen ovat:

1. Palaavatko hiukset ennalleen? Ja ovatko ne lähteneet laihdutuksen vai hormonihäiriön vuoksi?

Toivon, että laihtumisen myötä jolloin palaavat takaisin.. Mutta tosiasia on, että ne alkoivat lähteä jo yli puoli vuotta ennen laihdutusta.. =(

2. Millaisilla lääkkeillä hormonihäiriötä hoidetaan? Jollain naishormoneilla mitkä tekee musta kiukkuisen? Tekee B-kupista EE:n?? *järkytys* Ja varmasti ne ainakin lihottaa?? *EI-EI-EI-EI-EI*

3. Saankohan koskaan lapsia..?

Mutta.. Kaikesta tästä huolimatta.. 2.1.06 aloitetaan?? Eikö vaan??

Ketkä kaikki on mukana?

Jouluisin terveisin, Minkula -14kg

ps. Vähänkö mä odotan alennusmyyntejä!!!! =)

Vierailija
4/82 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin oon mukana tammikuussa, imetyskin alkaa olla ihan loppusuoralla joten enköhän pääse täysillä mukaan.

Keiton aineksetkin on kaapissa valmiina, pitäs tehdä se valmiiks pakkaseen kunhan sais aikaseks.

Minkula: Harmillisia tollaset hormoonijutut, niistä kun ei koskaan tiedä. Sit se on sellasta jossittelua puoleen ja toiseen, kaikenlaistahan niiden läsnäolo ja poissaolo tuovat tullessaan ja vievät mennessään. Mullakin ollut nyt raskauden jälkeen runsasta hiusten lähtöä mutta sehän onkin ihan normaali ilmiö.

Toivottavasti saat selvyyttä asiaan eikä ne hormoonipirulaiset ainakaan pilaa sun loistavasti alkanutta laihdutusta!

jekkuli

Vierailija
5/82 |
20.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eivätkä varsinkaan vie lasten saanti kykyä!

Itsellä ei kokemusta muusta kun raskaudesta johtuvista hormonien heilahteluista joten en osaa oikeen kommentoida mitään =(

Vierailija
6/82 |
21.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa lähdössä, mutta täysimetyksen vuoksi korvaan vain yhden aterian keitolla. Jännä nähdä mitä tapahtuu..

Pitäisköhän Minkula aloittaa uusi ketju sitten tätä 2.1.2006 aloitusta varten? Ja keräis aloittajia vähän kasaan niin motivois ehkä paremmin..?

Vierailija
7/82 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keitti viikonloppuna yli, kun oltiin kylässä ja söin varmaan puoli pellillistä mokkaruutuja :( Päätin sitten pistää heti maanantaiaamusta kaalikeiton porisemaan ja tuollahan se valmistuu. Aamupalaksi join 2,5dl omenatäysmehua ja nyt alkaakin jo nälkä kurnia... Toivottavasti saan sinusta kaverin kuurin tuskiin ;)

Mielenkiintoista nähdä, miten vaikuttaa tuloksiin se, kuinka paljon on pudotettavaa. Minulla tuota ylimääräistä on vielä 17kg ja optimistisimmissa haaveissani olen viikon päästä enää 10kg päässä tavoitteestani. Se tuntuisi pikkujutulta, kun nyt vauhtiin olen päässyt (tähän mennessä pudotusta 4kg parissa kuukaudessa).

Emonamoha ja soppa

Vierailija
8/82 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

...alkaa tämä pino olla aika muhkea paketti!

Laittakaa nimiehdotuksia, olisko jotain...

*Soppailijat 2.1.06*

*Tammikuun soppailijat*

keksikää jotain kivaa, mulla ei nyt tuu mitään mieleen!

Eilen hauduttelin yhen annoksen kaalisoppaa valmiiksi pakkaseen. Laitoin sitä tomaattia kyllä sen kolme tölkkiä, maku oli sellanen syötävä mutta ei mun mielestä herkullinen näin ensimaistamaltakaan. Kai sitä viikon pystyy nielemään =)

Vierailija
9/82 |
22.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan uskallanko mäkään täysillä lähteä heti alusta mukaan täsyimetyksen vuoksi... Kaali-sipuli-paprika-yhdistelmä hiukan epäilyttää. Mutta ehkä mäkin voisin yhden aterian korvata tuolla sopalla?

Miten olisi " Sopan syöjät" ? :P Uuden porukan nimeksi siis... Laittakaa ideoita ja ehdotuksia!

Vierailija
10/82 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta osuin tuolta vauvakuumeen puolelta eilen näille sivuille, ja innostuin dietistä tosi paljon. Nyt on soppa keitettynä ja huomenna se sitten alkaa...

10kg olisi tällä menetelmällä tarkoitus pudottaa ja jatkaa sitten painonvartijoiden pisteillä. Saas nähä kuinka muijan käy.

Vierailija
11/82 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla nälkä antoi olla jopa puoleen päivään asti, jolloin sain kaalisopan valmiiksi. Pärjäsin litkimällä laihaa omenamehua :) Ensimmäinen lautasellinen oli aika mauton ja kaalit rapeita, joten jätin sopan hautumaan hellalle pidemmäksi aikaa. Parin lautasellisen jälkeen alkoi vatsassa kiertää niin mahdottomasti, että tuntui, että jätän leikin siihen. Ehkä vatsa säikähti yhtäkkistä rapeaa kaalia?

Kaalisoppa maistui iltapäivään asti, jolloin tuli ensimmäinen tökkäisy. Olin nukkunut lasten kanssa tunnin päikkärit ja niiltä noustessani oli nälkä, mutta soppa tökki. Söin sallitun päärynän, herkutellen ja hitaasti. Päälle vettä. Alkoi jo hirvittää tuleva ilta ja nukkumaanmeno kaalisopan tai veden voimin...

Kävin koiran kanssa lenkillä kun mies tuli töistä kotiin ja sen päälle söin purkillisen ananasmurskaa omassa mehussaan. Ylimääräinen hedelmä, jota en VOINUT vastustaa. Kun lapset viimein saatiin nukkumaan klo 21 pintaan, lämmitin mikrossa satsin soppaa ja yllättäen se maistuikin jo hyvin. Pakko tunnustaa, että söin vielä sen päälle hiukan ananasmurskaa ja vakuutin itselleni, että se on vähän kuin mehua, jota siis saisi juoda...

Illalla uni ei tullut heti silmään vaan olin kumman pirteä. Yöllä piti käydä vain kerran vessassa, mikä oli positiivinen yllätys koko päivän jatkuneen ravaamisen jälkeen ;) Tänä aamuna oli nälkä, mutta siirsin sitä juomalla lasillisen vettä ja söin - lautasellisen keittoa - vasta kun lapset olivat saaneet aamupuuronsa.

Aamupaino oli 800g pienempi kuin eilen :)

-----------------------------------------

Keittoon ohjeeksi sanoisin, että

- keittäkää tarpeeksi kauan, että kaalit pehmenevät

- laittakaa runsaasti tomaattia, siitä saa sakeutta ja hyvää makua. Minä käytin paseerattua tomaattia, vaikka ohjeessa mainitaan kuoritut tomaatit... liekö haittaa mitään?

- cayennepippuri oli mukava lisä muuten mauttomaan keittoon (lisään vasta lautaselle, jotta voin vaihdella keiton makua)

Vierailija
12/82 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aloitin maanantaina! mulla olis tiputettavaa tollanen 10 kg! Mäkin oon haaveissani sunnuntaina sen 7 kg kevyempi! Mulla maistu keitto ihan hyvin ja oli parempaa kun luulin =) Nälkä kyllä on koko ajan ja houkutus herkkuihin on suuri... Kiva kun alotettiin samana päivänä niin voi jakaa kokemuksia =) Mun vaan pitäis uusi vaaka hankkia kun entinen sattui hajoamaan! Mitkä muuten on sun lähtömitat ja tavotepaino?

Vierailija
13/82 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen päivä onnistuneesti takana. Tuota ruokalistaa lukiessani päättelin etukäteen, että ensimmäinen päivä on pahin, toinen seuraavaksi pahin ja loput meneekin jo nauttien. Siltä tuntuukin kun nyt tätä kirjoitan hedelmäsalaattikulhon takaa.

Toisena päivänä pahinta oli, kun kävin kaupoilla enkä ottanut evääkseni muuta kuin kurkkuviipaleita. No, nehän oli nopeasti loppuun rouskutettu kauppoja kolutessa ja nälän ollessa suurin oli apukin lähellä: kauppa! Tongin hyllyjä ja ainoa löytämäni, mitä sain syödä oli hapankaali... ostin siis purkillisen hapankaalia ja nappailin sitä autossani sormin - mahtoi olla näky ;)

Päivällä siis nälkä oli käsin kosketeltava, mutta kun pääsin taas kotiin keitin kulhollisen parsakaalin kukintoja ja jo helpotti. Sen päälle kun vielä sain nauttia uuniperunasta voimariinilla höystettynä, olin taivaassa - ja vatsa täynnä. Maut tulevat nyt todella kirkkaina ja perusruuistakin löytyy se sielua hivelevä makunautinto. Jopa iltapalaksi nauttimani soppa maistui nyt hyvältä.

Päivän saldona oli siis kolme lautasellista keittoa, 1 tuorekurkku, kulhollinen parsakaalin kukintoja keitettynä sekä iiiiso uuniperuna ja voimariinisilmä. Ja ne hapankaalit, joita närkin hädissäni ;) sekä monta lasillista vettä. Apteekissakin kävin ihan vain juomassa automaatista 4 lasillista... katselivat hiukka vinoon ;)

Lähtöpainoa oli maanantaiaamuna 86,4 (ed. perjantaina alin lukema 85,9), eilen 85,6 ja tänä aamuna vaaka pysähtyi lukemaan 84,8. Pudotusta siis jo 1,6/1,1kg. Tavoitepainoni on 68kg taas jonain päivänä ja toivottavasti tämä kuuri tuo tavoitteeni astetta lähemmäksi :)

Tsemppiä sinullekin, Janita! Kuinka sujuu?

Vierailija
14/82 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nautiskellaan keittokulhollisesta, joka maistuu aivan mahtavalta! Tänään kun saa syödä kasviksia mielin määrin, niin sekoitin yhteen 0,5l pakastepurkilliseen keittoa yhden ison tomaatin paloina ja reilusti basilikaa. Maistuu ihan tomaattikeitolta tai melkein spaghetti bologneselta jos oikein kuvittelee :)

Aamupäivän elin vain hedelmäsalaatilla, olin niin odottanut sen syömistä. Kävin tunnin kävelyllä, lapset rattaissa ja välillä kävelemässä kaverina. Sitten kun lapset menivät päiväunille, syödä rouskuttelin pari makoisaa porkkanaa ja nukuin itsekin tunnin. Nyt maistuu " tomaattikeitto" !

Nautin muuten eri mauista nuuskimalla lasten ruokia. Suurin osa maustahan on tuoksua, joten sillä elää jo pitkälle. Tänään tuoksui ihanalta vaniljarahka, eilen karjalanpiirakat ja tuore ruisleipä. Olen päättänty nyt päästä tästä " repustani" joten en sorru - ja olen ylpeä itsestäni. Tosin vieraita ei tällä viikolla kutsuta eikä itsekään kyläillä...

Käykäähän muutkin kertomassa fiiliksiänne!

Vierailija
15/82 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko muut lopetitte vai missä luuraatte?

Kolme päivää takana ja lupausten mukaan pitäisi olla 2-3 kiloa mennyt. Ajatelkaa, olin hiukan pettynyt kun aamulla vaaka näytti 84,2 eli välitulos on -2,2kg (tai -1,7kg viime perjantain alimpaan lukemaan). Niin sitä ihminen sokaistuu, kun odottaa epärealistisia - normaalisti dieettiäni jatkamalla olisin ollut onnellinen jos olisin saanut nämä lukemat joulukuun alussa ;)

Ilta meni ihan kivasti, kävin taas lenkillä koiran kanssa ja söin iltapalaksi yhden paprikan ja banaanin. Vettä olen juonut liian vähän, sen myönnän, mutta kun en ole siihen tottunut niin se jää. Keittoa meni päivän aikana kolme kulhollista eli ihan hyvin, lisäksi 2 isoa tomaattia, 2 päärynäomenaa, 1 iso appelsiini, 3 banaania, paprika ja neljä porkkanaa. Hassun näköinen lista kun sitä nyt katselen jälkikäteen.

Tänään aamu alkoi isolla kulhollisella maustamatonta ja rasvatonta jugurttia, johon sekoitin yhden banaanin. Ai niin ja aamuyöllä kun kävin vessassa, nautin lasillisen kylmää rasvatonta maitoa. Sitten eikun päivän puuhiin ja ulos lasten kanssa...

Olisi kiva kuulla, minne te muut katositte. Loppuiko kuurinne ennen aikojaan?

Vierailija
16/82 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mun on ikäväkseni tunnustettava että eilen illalla sorruin herkkuihin! Ja syy oli juuri tuo vieraiden luona käynti! Kyllä nyt ottaa päähän!!! No,tänään alko sitten alusta koko homma! Nostan kyllä hattua sulle,että oot jaksanut =)! HYVÄ!!! Mun tavote on joo saada tommonen kymmenisen kiloa pois ja painoa on nyt n.69 kg. Ja tuntuu että juuri nämä raskaudesta jääneet kilot on niitä sitkeämpiä! Mutta nyt EN kyllä varmasti sorru!!!

Vierailija
17/82 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on nyt ihan pakko ilmoittautua tähän ketjuun kun aloitin soppakuurin minäkin maanantaina. Ja sun kirjoituksia Emomaha käynyt joka päivä kurkkimassa ja jotakuinkin samaa tahtia mennään. Mulla oli eilisiltana 3 kiloa vähemmän kannettavaa kuin sunnuntaina ja tsemppi on kova.

Sun ohjeiden mukaan tein sopasta maukkaampaa tomaatilla ja basilikalla ja sehän todellakin oli hyvää! Elikkäs tänään menee hiukan ohjeiden ulkopuolella mutta eihän yksi tomaatti voi kuuria kaataa ja kahvia olen juonut kupillisen joka päivä.

Ja aion soppaa maustaa tomaatilla edelleen joka kerta.

Nyt sitten tsempataan toisiamme, tavoitteeni on semmonen kymmen kiloa pois.

-P

Vierailija
18/82 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emonamoha...sori tuo mun sekoilu sun nikkis kanssa. Oliskos niin että dieetti vaikuttaa jotenkin näköön :)

Mut mä sain hyvät naurut itselleni, meinaan mulle sattuu ja tapahtuu aina jotain hullun hauskaa.

Toivottavasti et loukkaantunut.

-P

Vierailija
19/82 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kivaa kun olette lähtenee samalle linjalle mun kanssa!!

Mä tsemppailen teitä taustalta!

t.Minkula (yli 10kg lähtöä kevyempänä)

Vierailija
20/82 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tunnelmat hiukan eilistä heikommat - mistä lie innostunut tuo vaaka, mutta näytti tänäaamuna täsmälleen samat lukemat kuin TOISSA-AAMUNA, eli 84,8. Paino siis NOUSSUT eilisestä 600g! Ohjeissahan sanotaan, että rasvatonta luonnonjugurttia ja maitoa niin paljon kuin haluaa... ja minähän rakastan maitotuotteita!! Jugurttia meni 2 litraa, maitoa puolisen litraa, banaaneja 4 pientä ja keittoa kaksi iiiisoa kulhollista basilikan ja tomaatin kera täälläkin :) Tuo jugurtti oli muuten niin hyvää, että tämä rouva päätti lopettaa maustetun jugurtin oston tähän taloon ja maustaa sen vastakin itse banaanilla tai muilla hedelmillä/marjoilla.

No, en tästä vielä lannistu vaan jatkan tänään tomaatilla ja vedellä. Viimeinen keittoannos menossa, vaikka tein koko ison satsin, joten tänään keitellään uudet keitot. Laitan suosiolla siihen heti yhden purkillisen tomaattia lisää, että saan sen hyvän maun mukaan. Naudan ulkofilepihvi odottaa lounasaikaa ja päivälliseksi ajattelin syödä toisen samanmoisen. Toivotaan, että ne kuona-aineet nyt sitten poistuvat tänään ja huomenna, että tuo paino tuosta laskisi edes hiukan lisää. Epäilevällä kannalla olen, josko tämä tulos nyt jäikin heppoisaksi sen suhteen... nälkä ei kyllä ole muutamaan päivään juurikaan ollut, eli olen kyllä näillä eväillä saanut sen puolen hoidettua eikä kuuri ole turhan rankalta tuntunut.

Tsempitykset Piirpaukelle ja Janitalle! Kertokaahan lisää kuulumisianne, tuloksianne ja tunnelmia! Tuo Emomaha on aika yleinen väännös nikistäni enkä tietenkään siitä loukkaannu - etenkin kun se on niin totta ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi