Sairaaladieettisoppa
Nyt se alkoi. Taas ja toivottavasti tällä kertaa viimeisen kerran.. Nimittäin laihdutus.
Iso kattilallinen sairaaladieettisoppaa on kiehumassa ja sillä pitäisi painon tippua sitten reippaasti.
Onko kukaan halukas samaan kokeiluun? =)
Lisää tietoa mm. http://www.kauneusjaterveys.fi/kuukaudenklassikko/article114230-1.html
Tiedä sitten onko tästä mihinkään mutta yritän nyt uskoa, että tällä saisi pysyvän painon pudotuksen aloitettua.
t. Minkula
Kommentit (82)
Nyt tämä rouva kyllästyi kaalisoppakuuriin. Itse soppa maistuu edelleen ja sitä aion nauttia ainakin lautasellisen päivässä ensi viikonkin, mutta otin ruokavaliooni leivän ja jugurtin sekä maidon takaisin. Oikeastaan kamelin selän katkaisi huominen isänpäivä ja leipominen... lueskelin reseptejä vesi kielellä ja painelin samalta istumalta keittämään itselleni teekupposen, jonka join ruisleivän kera. Ei siis mikään paha lipsahdus, mutta kohtalokas, jos kuuria haluaa noudattaa pilkulleen.
Saldoksi jäi siis viisi täyttä kuuripäivää ja painonpudotusta tasan 2kg. Ehkä minusta ei enempää nestettä heru, kun olen jo laihduttanut sen pari kuukautta ennen kuuria ;) Toivotaan, että tuosta määrästä edes yksi kilo olisi sitä itteänsä, eli ihraa!
Nyt siis jatkuu kevyt elämä, johon olen saanut motivaation kohdilleen jokunen viikko sitten. Totaalikuuri saa minun osaltani jäädä ja luotan nyt vanhaan hyväksi havaittuun konstiin: syö vähemmän, liiku enemmän. Tai ehkei voi täysin puhua ruuan määrästä vaan laadusta, sillä paljonhan minä syön, mutta parempaa ja oikeampaa ravintoa.
Miten kävi Piirpaukelle? Kerrothan lopputuloksesi! Samaten Janita ja Söder - jos vielä täällä roikutte. Tsempit teille ja muillekin, jotka kuurille aiotte!
Vielä tänään voi herkutella rasvasilla nakeilla ja pottusalaatilla, juomana raikasta siideriä.
Huomenna aion jo totutella tulevaan, eli ei aamiaiseksi suklaata kuten nyt viikon verran on ollut tapana.
Kohta se kuuri alkaa!
vielä innolla odottaen, Jekkuli
..Elikkä reps, tuli syötyä kaikkea muuta kuin kaalisoppaa viikonlopun aikana. Mutta mitäpä tuota suremaan, soppakuuri jatkuu tänään. Puntarilla käyn vasta tänään illalla, toivotaan että kilot eivät ole tulleet takaisin.
-P
Onko kukaan innostunut nyt aloittamaan?Itse tekaisin keiton aamulla ja katson mitä tuleman pitää?!Ihan kokeilun kannalta otan, ja tsemppauksena pisteilyn aloittamiseen.Kertokaa kuulumisia!!
Eilisen punnituksen mukaan viikonlopun lipsailuista oli kilo tullut takaisin. Ei se mitään, kaksi kiloa on jokatapauksessa pois painosta. Ja nyt soppakuuri jatkuu. Jotenkin näläntunne on kateissa !? Mutta kieltämättä keitto ei juurikaan maistu, odotan innolla illan makunautintoa uuniperunan kanssa.
Minkula hoi! Miten painonpudotus nyt jatkuu ja onko kilot pysyneet poissa? Olisi mukava kuulla, jos vaikka saisi motivaatiota lisää kun kuulee onnistuneen ihmisen tarinan.
-P
Kilo lähtenyt tällä viikolla. Elikkäs yhteensä nyt siis kolme kiloa. Ja nyt tulevana viikonloppuna yritän olla sortumasta herkkuihin.
No Viipeli, missäs luuraat? Miten on kuuri alkanut?
-P
vielä sitkeesti toisen kattilan keittoa tein.Eli kolme päivää ja yli kaks kiloo poissa,nestettähän se tietty suurimmaks osaks on,mut kuitenkin!!
Tavotteena ois huominen viel pelkäl keitol ja sit lisätä muuta sapuskaa kun tuppaa olemaan hirvittävän heikko olo...Eipä täs kovin kummosia liikuntasuorituksia jaksa!Vaa muuten menny hyvin ja yritän jatkaa sit noilla pv pisteillä.
Taas oli kilo karissut. Pelkkä kaalikeittokuuri ei ole näin rivakasti tiputtanut painoani, olen aloittanut sauvakävelyn kuukausi sitten ja kerran viikossa käyn spinningissä reuhkaamassa.
Nyt on tullut oikein himo liikkumiseen, ajattelin aloittaa vielä kiinteytysjumpan. Ja minä olen ihminen joka olen aina inhonnut liikkumista. Mutta, mutta haluan olla myös hoikempi kuin nyt ja paino ei näköjään pelkällä liikunnalla tipu, ikää alkaa olla jo plakkarissa 40 v. Näköjään sopiva määrä liikuntaa ja kunnon dieetti päällä kilot tippuu. Ajattelin vielä ensi viikon olla soppakuurilla ja sitten aloitan pisteet.
Koeta jaksaa soppakuurilla Viipeli vielä muutama päivä. Näläntunne menee kyllä ohi.
Ja huomennahan saa syödä vähärasvaista lihaa. Viime viikolla tein naudan jauhelista ja keitosta " oikeaa" kaalikeitto ja se oli hyvää.
-P
Totta,olo helpotti ja aamulla kipastiin muksujen kanssa yli tunnin lenkillä.Siis mie rehkin ja huhkin tuplarattaiden kera pitkin teitä!!!Tosin soppaa ei mene enää niin paljoa,mutta saahan sitä välillä syödä tomaatin ; ).Katotaan kuinka kauan tuntuu hyvältä,sen mukaan jatkan.
Minäkin nappasin ohjeen täältä ja nyt on kolmas päivä menossa.
Eilinen oli kyllä kauhein päivä,niin mä ajattelin kyl etukäteenkin.Soppa tökki ja päätäkin särki otin kyl lääkettä mutta ei oikein tehonnut sekään.Olin tosi väsynyt,mutta raahauduin illalla kumminkin kuntonyrkkeilyyn ja se paransi olon ihan huipuksi sit kun illalla sai sen uuniperunan ja voin ja keitin kaveriksi vielä parsakaalia ja kesäkurpitsaa niin avot.Söin perunankin kuorineen kun maistu niin hyvälle :0
Tämään onkin luxus päivä kun saa syödä hedelmiä ja kasviksia, lisäsin niitä keiton joukkoon et paranis sekin maku.Huomenna tarvis tehdä uusi satsi keittoo ja aattelin käyttää purjoa,tuleekohan paremman makusta?
Vaaalla en ole uskaltanut käydä ollenkaan, jos sit aamulla kun pitäs olla 2-3kg miinusta,epäilen...
Palaillaan.
No alotin kuurin sitten uudelleen maanantaina kun ekalla kerralla repsahdin! Eilen kävin vaa´alla ja painoa oli tippunut 3,7 kg! Jippii! Alkupaino oli siis 68.2 ja nyt vaaka näytti 64.5. Kyllä nyt on motivaatiota jatkaa,vaikka välillä tökkiikin...Ja pahasti!!! =) Mun tavote on että kahden viikon päästä paino olisi 60 alapuolella... Mitäs tuumaatte? Voiko onnistua? Mitä muuten olette 5 päivänä? Siis kun saa yödä naudanlihaa. Onko vinkkejä? =) Tsemppiä teille kaikille kovasti!
En olisi kyllä uskonut et toimii näin hyvin.Mä oon nyt neljännessä päivässä ja aamulla kävin vaaalla ja -2kg! Viime viikolla mä keitin koesopan ja söin yhdellä aterialla ja ma oli kilo tippunut en uskonut sitäkään.Mutta tän virallisen alotin siis ti ja nyt on yhteensä -3kg!!!
Uuden sopan keitin tänä aamuna ja käytin purjoa,en voisi kyl sanoa et on parempaa mut onneksi saa syödä jugurttia.
Huomista mietin minäkin et mitähän naudan lihaa sitä söis?Voisko ostaa naudan jauhelihaa ja tehä uunissa vaikka lihapullia?Jos nyt mättää kauheettoman pihvin poskeensa niin takuulla on hirveet vatsanväänteet.
Mihis muut soppakuurilaiset katosi.No, mä annan väliaika tietoja et kuurilla on pysytty ja 3,5kg on nyt lähtenyt.Tämä päivä on viimeinen ja kauheesti ihmettelen jos saan minimi 5kg poi,niinkuin ohjeessa sanotaan.Millähän sitä muka 8kg lähtis?No, kaalisoppaa oon syönyt kerran päivässä ja tän jälkeen en varmaan ikinä!!! Kevyemmällä linjalla olis kyl tarkotus jatkaa nimittäin tota nälän tunnetta ei kauheesti oo ollut, et se vois onnistuakin.
Mä palailen vielä,josko joku muukin jotain infois.
Tänään kävin sitten taas vaa´alla ja paino oli nyt 63,2! Eli se 5 kg on lähtenyt!!! Jee jee!=) Nyt ajattelin jatkaa vielä toisen viikon samaan syssyyn eli tänään taas alkaa alusta! Ja tavote olis että ens maanantaina vaaka näyttäis alle 60 kg! Saas nähdä miten käy! =)
Juu, taas tuli sorruttua, sunnuntaina söin kunnon ruokaisan salaatin ja maanantaina salaatin ja makkarakeittoa.
Enpä ole vielä uutta satsia kaalikeittoa keittänyt, enkä nyt sitten aioikaan. Tänään keitän kasvissosekeiton ja aloitan sillä kevyen ruokavalion.
Niin ja se paino ei nyt sitten ole tippunut, muttei kyllä niitä neljää kiloa ole takaisinkaan tullut :)
-P
teillä tarkkaa ohjetta parin viikon keitolle ja mitä muuta saa syödä, mistä voin hakea tietoa tästä?
Pakko saada painoa vihdoin alas 5kg mielellään 10...
Tiistaiaamuna oli sit yhteensä lähtenyt 4,5kg kaalisoppadietillä.Aivan uskomatonta ja tästä on nyt sit hyvä jatkaa kevyemmällä linjalla.Eilen tein kasvissosekeittoa ja kanasalaattia ja ah sai ruisleipäääääää.
Tänä aamuna ei ainakaan ollut paino viä noussut toivottavasti menis alaspäin kun on tottunut nyt vähempään ruokaan.Palaillaan,moro!
Kävin eilen puntarissa ja yllätys oli melkoinen kun puoli kiloa oli taas lähtenyt, ilman kaalikeittokuuria. Siis myös minulla saldo nyt -4.5 kg.
Kirjoitellaanpas vielä kuulumisia vaikkei kuurilla ollakkaan.
-P
Mä olen jatkanut edelleen sillä 1200kcal/vrk ja olo on hyvä! Sortumisia ei ole tullut ja paino menee alaspäin. Kaksi kuukautta ja yksi viikko on takana.. Painosta on pois 13kg!! =)
t. Minkula, joka odottelee alennusmyyntejä kun vaatteet alkaa tippua päältä..
Mulle kans tuli eilen muutama sata grammaa lisää, vaikka en syönyt kuin puol litraa jugurttia ja kolme banaania sekä tietty keittoa lautasellisen.
Tein juuri äsken itselleni maittavan keiton: 150 g paistettua naudan jauhelihaa ja tomaattia sekaan.
Samanlainen satsi tulee sitten päivälliseksi ja välipaloiksi sitten niitä tomaatteja.
Vatsa on ihan pullollaan eikä nälkää ole juurikaan muutamaan päivään ollut.
Mutta toi kakka puoli ei oikein tahdo sujua, toivotaan että lihasatsi saa suolen toimimaan. Täytyy nyt muistaa juoda kovasti ettei tule päänsärkyä ja muita oireita.
Mä olen muuten joskus kymmenen vuotta sitten laihduttanut tällä samaisella dieetillä kymmenen kiloa pois. Ja siitä sitten jatkoin kevyellä linjalla eikä kilot palanneet takaisin. Raskausajat tuovat minulle aina sen viitisentoista ylimääräistä joista kymmenen on kovan työn takana saada pois.
Toivotaan tytöt että onnistutaan! Ja miksei onnistuttaisi??? Kovaa tahtoa vaan kehiin.
-P