ketä muita Päijät-hämeen keskussairaalassa synnyttäneitä?
ja mielipiteitä mukaan...
Itse olen synnyttäny siellä kaksi kertaa(01/01 ja 02/04)
molemmilla kerroilla tosi loisto kätilöt, mutta osaton henkilökunnassa olisi toivomisen varaa...
Ekalla kerralla ei kukaan kertonut oikein mistään mitään, eikä apua pahemmin tullut.." unohtivat" meidät vuorokaudeksi ja sitten kehuivat kuinka hyvin olin pärjännyt yksinään...
Toisella kerralla sitten olikin kerrottavaa vaikka millä mitalla, mutta ei oikein kiinnostanut kuunnella, kun jo tiesin asiat ennestään...hassua!
Kommentit (23)
Itsellä synnytys lähestyy ja alkaa tietysti pyöriä mielessä yhä enemmän. Täytyy tunnustaa, että eniten synnytyksessä pelottaa edelleen alistaminen. Että kukaan ei kuuntele minua ja kunnioita minun tahtoani. Kysesssähän on kuitenkin minun ruumiini ja lapseni. Yritän peloistani huolimatta suhtautua tulevaan positiivisesti ja toivon, että omalle kohdalleni sattuisi mukava kätilö, jonka kanssa kaikki sujuisi hyvin. Tietysti toivon, että kaikille muillekin sattuisi sellainen kätilö, jonka kanssa tulisi hyvin toimeen.
Onko kellään kokemusta saako PHKS:ssä käyttää synnytyksessä akupunktioita? Varmaa tietoa asiasta ei minulla ole, mutta olen kuullut että akupunktioita ei hyväksytä. Lisäksi tiedustelisin vielä onko kukaan saanut ottaa synnytykseen mukaan kahta tukihenkilöä? Mm. Kätilöopistolla tämä on mahdollista, mutta valitettavasti olen kuullut, että PHKS:ssä ei sallittaisi mukaan kuin yksi tukihenkilö.
Poikani syntyi ko.sairaalassa rv 29+6. Eli osastolla emme olleet yhdessä vaan poika oli keskolassa ja minä osastolla 3 päivää ennen kotiin lähtöä. Minua ainakin kohdeltiin osastolla hyvin, vaikka vauvaa ei ollutkaan vieressä. Hoitajat jaksoivat kantaa huolta siitä että ymmärrän että poikani ennen aikanen syntämä ei ollut minun syyni ja muutenkin jaksoivat huolehtia minusta.
Keskolassa poikaani hoidettiin todella ammattitaidolla ja sielläkin kannettiin huolta meistä vanhemmista. Hoitajat kyselivat jaksamistamme, ollemmeko muistaneet syödä ja huolehtia pari suhteestamme. Koskaan ei tullut semmosta tunnetta että taas noi kyselee ja soittelevat tänne ja kyselevät pojan vointia ( vaikka keskola oli täynnä lapsia).
Minulla ei ole pahaa sanottaavaa ko. sairaalasta, päin vastoin. Olen todella kiitollinen hoitajille ja lääkäreille poikani hoidosta ja huolenpidostamme. Käymme kontrollikäynneillä sairaalassa ja joka kerta käymme keskolassa moikkaamassa hoitajia. Joka kerta he ovat ilmoisia meidät nähdessä.
Kiitos keskolan väki!!
Niin ja kokemukset ovat positiivisia mutta erilaisia tietysti kaikki. Ensimmäinen oli vähän sinnepäin... kolme eri kätilövuoroa ja muutakin kohellusta, mutta niinkai se ensimmäisen kanssa usein on! Seuraavat meni jo mukavammin kun itse tiesi mistä on kyse ja mitä haluaa. Minua ainakin kuunneltiin ja vaihtoehtoja tarjottiin eikä toivomuksiani tyrmätty... Kätilöitä ja hoitajia on tosiaan erilaisia ja ohjeet epäjohdonmukaisia, mutta erilaisiahan me kaikki ollaan. Enkä usko että se on pelkästään sairaalasta kiinni! Lämmöllä muistelen kaikkia jotka siinä hommassa oli mukana... Ja noin niinkun vinkkinä niin kannattaa kyllä avata suu jos joku mietityttää!!!!