Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja napakoru?

30.08.2006 |

Onko kellään täällä odottavista napakorua?

Mulla on ja nyt mietityttää, että joutuuko korun ottamaan jossain vaiheessa raskautta pois?

Vai voiko koru olla loppuun asti?

Tietysti kun maha kasvaa niin koru saattaa alkaa rueta jossain vaiheessa kiristämään ja varsinkin kun eräällä tuttavallani raskauden aikaan " napa pullistu ulos" kuopastaan, niin silloin kylläkin kannattaa ottaa pois.

Mutta miten täällä?

Monellako raskausviikolla olette ottaneet korun pois?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengasmalli menee ilmeisesti vähän pitempään, itselläni on sellainen käyrä tappi ja esikoista odottaessa otin sen pois kuudennella kuulla. Toisen raskauden aikana en pitänyt sitä ollenkaan ja tätä kolmatta odottaessa otin sen pois siinä vaiheessa, kun housut alkoivat osua siihen ikävästi, taisi olla jossain vähän ennen keskiraskautta.

Jos koru ei kiristä, eikä itseä haittaa, voi sen antaa olla. Mutta jos se alkaa kiristää, kannattaa ottaa pois, ettei se repeydy irti. Jos pelkää reiän umpeutumista, voi siihen laittaa esim. kalastussiimaa. Itselläni oli koru pois yhdessä välissä melkein puolitoista vuotta ja reikä pysyi silti auki :)

Porenn ja Pimpula rv 40+1

Vierailija
2/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on koru navassa ja siinä se vielä nytkin on. Kävin siellä liikkeessä missä olen aikoinaan lävistyksen ottamassa niin kysymässä mitä voi tehdä. Siellä suosittelivat että kun alkaa kiristämään niin ottaa korun pois taikka käy hankkimassa heiltä sitten siihen sopivan uuden isomman korun joka on jotakin silikonia tai vastaavaa joka joustaa mahan mukaan.

Itse en ole vielä päättänyt mitä asialle tekisin :) Vielä ei siitä ole haittaa.

Ninnu ja Peruna 17+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

33-35, koska ei enää tuntunut kivalta. Ei revennyt tai mitään. Mulla oli tappi. En sitten synnytyksen jälkeen yrittänytkään laittaa takaisin, muut

asiat oli tärkeämpiä. On varmaan yksilöllistä kuinka kauan korua voi pitää (ja haluaako), varmaan voi katsoa tilannetta ja käyttää maalaisjärkeä.

Vierailija
4/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt rv 22 ja napa rupeaa pullistumaan ulospäin, eli koru on pian pakko ottaa pois.

Sitähän voi varmaan pitää niin kauan kun ei itseä haittaa.

Yhdellä ystävällä koru pongahti itsestään pois kun maha kasvoi, eli reikä tavallaan aukesi, muttei siinä mitenkään pahasti käynyt.

Oma koruni on puolipyöreä kultainen tappi, jossa on toisessa päässä puolijalokivi ja toisessa kultainen tappi. Se on tähän asti ollut vähän niinkuin kirsikka kermavaahdon päällä, kun maha on kasvanut ;-) Ehkä otan sen tänään pois ja laitan odottamaan aikaa kun vatsa on taas pyykkilautana ;-))

Vierailija
5/5 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin korun pois jo ihan alussa kun mahaa turvotti ja koru tuntui jotenkin ikävältä. Raskauden aikana laitoin korun tapin aina välillä reiästä läpi ettei mitään töhkää päässyt kertymään. Reikä nousi loppuraskaudesta hassusti navan yläpuolelle mutta nyt 3viikkoa synnytyksen jälkeen koru on taas paikallaan ja lävistys on " laskeutunut" ihan alkuperäiseen paikkaansa. Eikä siis mennyt umpeen.

Raskausarpia tosin tuli juuri reiän kohdalle eli jotenkin iho repesi siitä kohdasta.