IVF/ICSI vko 38 piina-pino
Löytyykö muita joilla IVF tai ICSI on suunniteltu viikolle 38 ?
Mites teillä muilla hoidot ovat alkaneet?
Itselläni tulee su täyteen 2 vko Syrarelan sumuttelua ja tiistaina olisi sitten 0 ultra. Mites tuo ultra tehdään kuukautisten aikana? Eikö ole vähän sottaista puuhaa?
Kommentit (57)
Eli täällä kasvatellaan muniksia vielä jonkin aikaa. Olivat pieniä eikä niitä kovin montaa ollut eilisessä ultrassa. Maanantaina uus ultra ja katsotaan taas sitten jatkot. Tsemppiä kaikille!
Juu tosiaan viimeinen gonal-f meni tänä iltana massuun ja olo on aika hyvä. Eilen ja tänään on vaan nännit olleet tosi arat. Onko muilla samoja tuntemuksia? Ollakko siis oireita lääkityksen johdosta...no anyway huomenna masssuun sitten irrotuspiikki ja katotaan josko jotain rupeis sitten tapahtumaan. Kuinka kauan muuten itse punktio kestää, olisko jollain tietoa? Ja pitääkö siirtoon mennä tosiaankin rakko täynnä? Hauskoja ja toiveikkaita hetkiä kaikille:)
joten tulin nosteleen.Onko todella näin rauhallista vai oletteko jossain muussa ketjussa.
Itse pistin eilen pregnylin ja hirvittää kun meni sitä ainetta hukkaan,kun en millään saanut ilmakuplia pois sieltä.Sainkohan tarpeeks sitä nestettä sieltä??
Huomenna olis punktio ja ei kovin korkealla toiveet kun toi irroitus piikkikin vastusti noin paljon.Ja muutenkin olen tosi oireeton..tulkaahan kertoileen miten opraationne ovat edistyneet?Olis kiva saada vauhtia tähän porukkaan,kun on aika lailla samat aikataulut.Olis kiva sitten piinailla yhdessä ja keskustella Niistä Kuuluisista" raskausoireista" ,joita ainaskin ma olen aika epeli ittelleni kehitteleen..
Eilen myös laitettiin pregnyl vatsaan ja tänään on sitten tuntemuksia ollut enemmän ja vähemmän. Välistä vihlaisee aika mukavasti munasarjoja, liekkö kuuluu asiaan tai sitten ei? Huomenna olis punktio ja ihan jänniittä sen puolesta, että montako oikeeta saahaan saaliks.
Etköhän ole saanut ihan riittävärän määrän sitä pregnyliä, meilläkin oli vähän ongelmaa kun pienin määrä apteeksita haettuna on 5000IUI ja pitää piti vain 3000IUI. Kai sitä oikee määrä kuitenkin kitusiin meni. Sen näkee sitten varmaan huomenna.
Mutta tosiaan kertoilkaahan muutkin kuulumisistanne ja pidetään yhdessä peukkuja jokaisen puolesta:)
Minäkin laitoin eilen Pregnylin masuun (10000 IU:ta, mulla on vähän ja pieniä follikkeleita). Eikä tänään ole mitään oireita! Suurin pirtein pelkään, että tuolla määrällä kaikki mahdolliset solut ovat jo karanneet teille tietämättömille.. Huomenna aikaisin aamulla on punktio. Oma osuus ei juuri jännitä, mutta miehen puolesta kyllä. Ja eniten pelkään tuleeko yhtään siirrettävää alkiota. Mieli on siis melko sekava ja pelon täyteinen, kuten huomaatte.
Oikein paljon peukutuksia kaikille matkaan!
kaikille!Heräsin puoli viisi kauheeseen painajaiseen!!!Olin muka lääkärillä ja se ei jostain kumman syystä alkanut punktoimaan mua!!!Nyt istuskelen koneella kun ei varmaan saa unta..sekin punktio jännittää..
Eilen oli tosi arka alavatsa ja oikein repiviä tätikipuja,et sinnekkös ne mun munikset karkas sitte ja toi oli enneuni!HUI!Toivotaan ettei näin ole..
Nyt heräs kysymys ittelle-pitiköhän rakon olla täys punktiossa?Mistähän mä tähän hätään vastauksen saisin?Meinaan ei hirveesti ole aikaa täytellä rakkoa sillä nyt on ainakin pakko mennä tyhjennykselle!
TSEMPPIÄ kaikille punktioon menijöille!Munikaa hienoja saaliita!Ja tulkaa kertoileen kuulumisia etten aivan yssissein porise täällä kerro omiani!
Maanantaina oli punktio ja nyt tulin juuri siirrosta. Kaikki on mennyt ihan hyvin, joskin alavatsa ja munasarjat ovat vielä melko arat. Saaliiksi saatiin maanantaina 27 solua, joista tiistaina jäljellä 15 ja tänään 10. Eli pakkaseen saatiin 9 kpl eli melkoisen hyvä saalis.
Joudun olemaan sairaslomalla normaalin 3 päivän sijasta koko viikon eikä ollut kovinkaan mukava ilmoittaa siitä työpaikalle - olivat tosi tyytyväisiä asiasta.
Mitäs muille kuuluu ja miten siellä jaksellaan?
Ps. tylsää kun ei ole himassa nettiä eikä pääse seuraamaan keskusteluita, mutta yritän palailla palstalle vielä loppuviikosta.
Alkion kasvas- ja kiinnittymisonnea kaikille!
ja huomenna pitäis mennä siirtoon.
Saaliiks saatiin 36 munasolua. Olo tänään on kuin ilmapallolla, alamahaa aristaa ja se on aikas turvoksissa. Kyljetkin on kipeet, mut luulen että se on lihasperäistä, oon saattanu jännittää koko kroppaani punktion ajan.
ja perjantaina ois siirto. Toimenpide meni hyvin ja en oikeestaan kerennyt edes tajuta koko tilannetta. Puoliso oli mukana huonessa ja siltähän sitä piti sitten kysellä että kuis kävi? Saaliksi saatiin 11 munasolua ja kyllähän nuo vakuutteli se olevan ihan hyvä saalis. Henkilökunta oli kyllä todella mahtavaa ja huolellista.
Lähtökohdat on hyvät, että huomennahan se tuomio kuullaan onko yksikään hedelmöittynyt jne. Vatsa on vähän kipeä tärähdellessä ja pari tuntia nukuin iltapäivällä ihan taju kankaalla. Nyt pitäis yrittää syödä jotian, jottei siitä tule huono olo. Hyviä saalita olette muut saaneet ja toivotaan että kaikki menee sitten hyvin.
14 munista tuli.Kipeätä teki samoin kuin edelliselläkin kerralla.Viimeks hedelmöitty 8->5,toivotaan että nytkin samassa suhteessa,niin jäis pakkaseenkin jotain.
Huomenna soittelen minäkin miten rakkaiden pallukoitteni laita on,montako hedelmöittyny.Nyt on sen verta kipeä olo et punkkaa kohti.Vuodatteko muuten muut punktion jälkeen?Mä vuodan nyt mut en edellisellä kerralla.
alavatsan aristus on vähän helpottanut, mutta ylävatsa kipuilee, ihan tuska olo. Mietin jo tässä että pitäiskö poiketa ensiavussa.
Onks teillä muilla kuin kipee maha?
Punktio mulla meni hyvin, ei sattunu yhtään eikä minkäänlaista vuotoo oo ollu.
onko sulla hengitysvaik./hartiapistosta?Sun saalis oli kuitenkin aikamoinen joten seuraile tilannettasi äläkä epäröi mennä lääkäriin jos olosi tuntuu pahalta.Mullekkin sanottiin et ei haitta vaikka tulee turha reissu päivystykseen,mut kannattaa käydä tarkistuttaan tilanne kaikesta huolimatta jos olo on tukala yms.
Toivotaan kuitenkin et se menis ohi ja olosi parantuisi!
joten huomenna olisi sitten alkion siirto. Meille tehtiin puoliks IVF/ICSI ja icsistä saatiin toivottu tulos näin alkuvaiheessa. Ei sitä osaa vielä käsitellä tulevaa paria viikkoa, joten päivä kerrallaan mennään. Punktion jälkeen mulla ei ollut vuotoa ja olo on nyt ihan normaali muuten mutta tärähtelyt aiheuttaa pientä kipua alavatsaan. Luottovaisin mielin huomenna mennään lääkäriin ja myös sieltä pois. Täytyy vaan saada pariksi viikoksi muuta ajateltavaa. Mites muilla menee?
melkein yhtaikaa samalla asialla.Mulla oli hedelmöittynyt 9kpl!Mutta mulla kävi viimeksikin katoa vielä siirtopäivänäkin.
Alavatsa on todella arka ja pinkeä,mutta onneksi vuoto on loppunut.Huomen aamulla olis sitten siirto.
Meidän ketju on vähän hiljaisen puoleinen,onkohan niin et tämä viikko onkin hiljaisempi hoitojen suhteen.
Miten nurminata voi?Koheniko olotilasi?
Ehkä se tästä jos ja kun päästään piinaileen,ni tääkin ketju vilkastuis.Ei viittis alkaa uutta ketjua.
Hyviä vointeja toipilaille ja piinailijoille!
..ja toivottavasti ei tarvi ihan heti mennä siihen uudestaan! Tänään aamulla tuli soitto, että 4 munasolua oli kypsiä ja kaikki oli hedelmöittynyt. Eli huomenna siirtoon. Saa nyt sit nähdä mitä huomenna sanotaan, mutta hyvä mieli tuli jo pelkästään siitä, että ainakin hedelmöittyminen onnistui. Meillä siis kyseessä ICSI. Olo fyysisesti on hyvä, ei juuri vuotoa eikä kipuja, mutta mun hermot on kyllä koetuksella tän odottelun vuoksi. Toisaalta tuntuu jotenkin epätodelliselta. Odotettiin monta kuukautta, että päästään hoitoon, mukamas olin valmistautunut jo henkisestikin, mutta kyllä tämä todellisuus on tarua ihmeenpää. Ei kai se auta kuin kasata hermot kerta toisensa jälkeen ja odotella.
Oikein paljon jaksamista kaikille piinailijoille!
No niin, nyt on tullut siitten oltua sairaslomalla viikko. Mites muut, paljonko olette saaneet sairaslomaa? Alunperin mulla piti olla se tavallinen kolme päivää, mutta punktion jälkeen lääkäri sanoi että parempi on levätä koko viikko. Alkuviikko oli vähän tuskaisempaa, mutta nyt pystyy tekemään kotona kaikenlaista ihan normaalisti. Sen kyllä vielä huomaa että kun vähän pidempään (30 min) kävelee niin tärinä alkaa tuntua kyllä vatsassa. Muuten olo on todella hyvä ja vähän iljettää olla töistä poissa.
ja yksi top mukana!!Kolme olkea meni pakkaseen.Juominen jatkuu vklopun yli levon kera kun kudosnestettä ja verta kertyny munasarjoihin!Ihmettelinkin kun olen tullut koko ajan kipeämmäksi vaan..
YESS!!! Saan merkata " JO"
Kaoma pp0!!!
Tästä se sitten se oireitten kehittely lähtee! Pidetään virtuaaliyhteyksiä???Jookosta?!
Ja kaikki näytti hyvältä. 2 hyvää alkiota siirrettiin ja nyt sitetn vaan jännitellään. Pitää kyllä vaan yrittää elää ihan normaalia elämää, ottaa tietenkin rauhallisemmin tässä viikonlopun yli, mutta muuten yrittää ajatukset pitää jossain kaukana. Vatsa on vieläkin aika turvoksissa ja rinnat aristaa edelleen, mutta voinee johtua siitä tukilääkityksestä. Kuinkas muilla pyykii? Koitetaan saada tästä junasta pisin plussajuna:)
Toivo78 ja lienee pp1
...ja nyt vain ODOTELLAAN. Ja aika matelee... Yksi alkio keikkuu nyt kyydissä ja toivottavasti osaisi kiinni pitää, 3 muuta meni pakkaseen. Punktion jälkeen ei oikein kipuilua ole ollut, paitsi tänään on alkanut nipistellä ilkeästi alamahassa. Voisi kuvailla, että tunne on sama kuin tikit pistelisi. Mulla on taipumus kasvattaa valtavasti arpikudosta ja ehkä se on sitten sitä tuolla " rei' itetyissä" munasarjoissa. Mutta eipä täällä sen ihmeenpää. Odottelua vain.
Voimia kaikille piinailuun!
Hyvältä näyttää, molemmilla puolilla kymmenkunta follikkelia. Lauantaina piikitän viimesen pureconin Sumut sain nyt uutena lääkkeenä muutamaks päiväks, ettei munasolut karkaa itekseen... Sunnuntaina pistän irrotuspiikin ja tiistaina ois punktio, hiukan jännittää.
Alamahassa on " hiukan" turvonnut olo!