Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

luitteko iltasanomista yh:en suurista tuista?

Vierailija
10.06.2010 |

joita tämä businessmies Wahlroos niin kovasti moittii, jopa 46,6 e enemmän lapsilisää kuin naimisissa oleville kanssasisarillimme. sillä rahalla ei paljon rällätä. terkuin työssäkäyvä kahden lapsen asuntovelkainen yh.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miksi ei voisi olla niin, että kahden vanhemman perheessä jossa toinen tienaisi tun reilun 5000€ käteen jäisi sama kun jos molemmat vanhemmat olisi sitä tienaamassa. Ts. tässä tapaukessa toinen vanhempivoisi hoitaa lapsia kotona hyvillä mielin ja säästyisi nekin hoitorahat. En asu Suomessa ja täällä missä asun ei köyhyyttä tueta eikä "rikkinäisiä" perheitä. Ja musta hyvä niin (hyökätkää vaan kimppuun). Täällä myös verotus on kannustavampi kuin Suomessa. Esim. meillä vain mies töissä ja hän saa käyttää oman verokorttinsa lisäksi myös minun verokorttiani. Yksinhuoltajat taas saavat käyttää oman korttinsa lisäksi myös alaikäisten lastensa verokortteja. Ts.tuki tulee verohelpotuksina. Töitä tekemällä tienaa ihan kivasti, mutta jos et tee töitä mitään et saa mistään.

subventioita muilta veronmaksajilta. Usein maksavat mm. pienempää päivähoitomaksua jne. Musta on turhaa maksaa lisää yksinhuoltajuudesta, olipa summa pieni tai suuri.

Moni ydinperhe maksaa alennettua päivähoitomaksua, moni yh maksaa täyttä maksua. Itse mm. en ole koskaan saanut mitään tukia tai alennettuja maksuja, veroja maksan kyllä kiitettävästi - itseasiassa enemmän kuin moni kahden vanhemman perhe yhteensä.

Olen siis samassa tilanteessa kuin tuon edellisen kirjoittaja - ok-tuloinen yh, mutta kun tuota verostusta miettii, niin itse asiassa maksan enemmän kuin moni kahden vanhemman perhe. Jos siis perhe A, jossa vanhemmat keskituloisia saa ansiotuloa vaikka 2500e ja 3000e brutto, maksavat he siitä veroa vähemmän, kuin minä yksin 5500 e brutostani, kiitos progression. Ja nyt jos tuolla kuvitteellisella perhe A:lla on vain yksi lapsi ja minulla kaksi, niin samoilla tuloilla elää sama määrä henkilöitä, toinen perhe vain maksaa veroina enemmän. Ja selvästi enemmän kuin se yh -korotus.

Ihan sama tilanne tuokin on, että vain toinen vanhemmista ansiotyössä ja yhtä lailla reilua olisi tuossakin tapauksessa se yhtäläinen verotus kahden tulonsaajan kanssa. t. 15

Vierailija
22/22 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on yh ja hänellä on kaksi alakoululaista lasta. Hänen miehensä on työtön ja varaton, eli häneltä ei tule elatusapua. Kaverini itse on sairaanhoitaja, ja hän tekee lyhenennettyä työpäivää. Eli tulot eivät ole kummoiset. Kaverini lapset saavat kaikki samat edut kuin meidänkin, kahden työssäkäyvän, lapset. Nyt juuri he molemmat ovat kaksi viikkoa kesäleirillä. Molemmat kesäleirit maksavat 180 e/viikko - eli kuluja on siis 4 x 180 e. (Sen jälkeen he ovat vielä viikon kaupungin leirillä, joka on huomattavasti halvempi). Olen ihmetellyt, miten hänellä on aina varaa. kiitos ap:n, en enää ihmettele.

että asioita voi priorisoida: yksi tinkii monesta muusta asiasta ja maksaa lasten kesäleirit, toinen taas elää siten ettei leireihin ole varaa - kumpikin samoilla tuloilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi