Minkä ikäisen lapsen pyllyn vielä pyyhitte/pesette itse?
Mulla on 7 vuotias omatoiminen tyttö mutta pesen aina häne n pyllyn käsisuihkulla kakkaamisen jälkeen. Näin toimii myös mummo ja ukki. Tuli vaan mieleen että pitäisikö tuo lopettaa missä iässä?
Kylässä kaverillaan tms sanoo kyllä pyyhkivänsä itse. :-o
Kommentit (37)
Ensin pyyhitään kikkareet pois, sitten pestään suihkulla ja sitten kuivataan paperiin. Neljävuotiaamme ei vielä selviydy tuosta pesemisestä yksin, sillä vettä roiskuu aika paljon ympäriinsä. Kuivaamiset jne osaa itse.
Minkä ikäisenä voisi olettaa että lapsi osaa itse PESTÄ vedellä?
Esikoispoika pyyhkinyt 5 v. alkaen itse. Nyt 4-vuotias tyttö ei vielä pyyhi itse, mutta varmaan kohta alkaa harjoitella. Kyllä koulussa pitää saada peppu pyyhittyä itsenäisesti. Tämän on pakko olla huono provo.
Hänellä tuntuu olevan todellisia vaikeuksia päästä sinne pyllyposkien väliin pyyhkimään, lisäksi kakkaa tule aina niin runsaasti+se on suht löysää että olen katsonut paremmaksi olla apuna siinä.
Pkssa ja eskarissa ei ikinä kakannut, en usko että koulussakaan iso hätä tulee.
Toki sitä pyyhkimistä pitää nyt harjoitella siltä varalta että koulussa tulisikin kakkahätä.
mutta alapesun iltaisin tekee vanhemmat.
Esikoispoika pyyhkinyt 5 v. alkaen itse. Nyt 4-vuotias tyttö ei vielä pyyhi itse, mutta varmaan kohta alkaa harjoitella. Kyllä koulussa pitää saada peppu pyyhittyä itsenäisesti. Tämän on pakko olla huono provo.
haju on kuvottava,ja paskaraidat housuissa ja jopa selässä.
jos kerran jo 4vuotiaan harteille jätätte pyllyn pyyhkimisen PUHTAAKSI.
haju on kuvottava,ja paskaraidat housuissa ja jopa selässä. jos kerran jo 4vuotiaan harteille jätätte pyllyn pyyhkimisen PUHTAAKSI.
mutta ei niiltä muilta... ne on ne muut paskaperseitä, meidän kullannuput tuoksuu ruusulle, oli mikä oli...
Paperia kuluu...opetin lapsen vetämään vessan välissä kesken pyyhinnän ja lopuksi uudelleen. Ei emen tukkoon. Yhdellä vetämisellä menisi ihan varmana.
ja häneltä kyllä vielä pyyhin pyllyn kakkaamisen jälkeen. Yleensä pelkkä paperilla pyyhkiminen riittää, ellei ole kyse löysästä kakasta/ripulista - silloin käydään ihan pyllyn pesulla. Ja tottakai aina iltaisin iltapesujen yhteydessä suihkussa pylly pestään ihan vedellä. Mielestäni siinä ei ole mitään järkeä joka kerta pestä pyllyä, jos kakka ei ole mitenkään tuhruista tai levinny ympäri pyllyä...
Ja meidänkin 2v haluaa jo olla potalla/vessassa rauhassa kakkaa tehdessään...Käskee yleensä äitin pois vessasta ja huutaa sitten kun saa mennä auttamaan :) 7v täytyisi mielestäni osata jo huolehtia perusasioista kuten pyllyn pyyhkimisestä..
poika on tosi omatoiminen. Pesee itsensä, käyttää mikroa ja osaa siivota todella hyvin.
Laiskuuttaan se ei pyllyänsä pyyhi.
Saa luvan tehdä sen itse viimeistään ekalla luokalla.
On kiva, kun joku pyyhkii sen pyllyn.
Pojan kaveri 6v. kertoi, ettei viitsi pyyhkiä pyllyä koskaan, vaan vetää pikkarit vaan jalkaan. Yöks!
En enää edes muista milloin lakkasin pyyhkimästä pissan jälkeen, siitä on jo niin kauan.
pyllyt ulostamisen jälkeen. Varsinkin näin helteellä iho hautuu helposti kirveleväksi, jos ulostetta jää peppuun. Itsekin pesen aina ulostamisen jälkeen. Nuorempi välillä haluaa pyyhkiä itse ja saakin tehdä sen, jollei iltapesuun ole enää pitkälti aikaa.
Meillä kyse ei ole omatoimisuudesta vaan siitä, etteivät pojat enkä minä tykkää "vauhtiviiruista" pikkuhousuissa tai ulosteelle tuoksahtavista lapsista.
Armeijaan eivät varmaan enää mammaa päästä mukaan poikiaan pesemään, silloin on varmaan lopetettava :)
Pojat ovat olleet pari vuotta päiväkodissa ja kuopus on ulostanut siellä ilmeisesti kerran tai kaksi, esikoinen ei koskaan. Joten en usko asiasta tulevan isompaa ongelmaa koulussakaan...
ja en yleensa pyyhi enaan. Itse hoitaa homman ihan hyvin.
Mulla on 7 vuotias omatoiminen tyttö mutta pesen aina häne n pyllyn käsisuihkulla kakkaamisen jälkeen. Näin toimii myös mummo ja ukki. Tuli vaan mieleen että pitäisikö tuo lopettaa missä iässä? Kylässä kaverillaan tms sanoo kyllä pyyhkivänsä itse. :-o
9v tyttö ja 5v poika. Molemmat ovat itse pyyhkineet pyllynsä n. 4 vuotiaasta alkaen. Minuts on hieman outoa jos terveen/normaalin 7 vuotiaan pylly pitäisi pestä/pyyhkiä...
Omat lapset ovat myös suihkussa käyneet itsenäisesti noin 3-4 vuotiaasta ja osaavat pestä itsensä.
Mulla on 7 vuotias omatoiminen tyttö mutta pesen aina häne n pyllyn käsisuihkulla kakkaamisen jälkeen. Näin toimii myös mummo ja ukki. Tuli vaan mieleen että pitäisikö tuo lopettaa missä iässä? Kylässä kaverillaan tms sanoo kyllä pyyhkivänsä itse. :-o
Kyllä tuon ikäisen lapsen pitää ihan itse noista selviytyä..
Meidän 5v poika ei suostus tod että vaikka mummu tulee pyyhkiin/suihkuttaan pyllyn, huohh....
jos vielä 7v pyytä tai haluaa apua vessassa.