Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen pyllyn vielä pyyhitte/pesette itse?

Vierailija
10.06.2010 |

Mulla on 7 vuotias omatoiminen tyttö mutta pesen aina häne n pyllyn käsisuihkulla kakkaamisen jälkeen. Näin toimii myös mummo ja ukki. Tuli vaan mieleen että pitäisikö tuo lopettaa missä iässä?

Kylässä kaverillaan tms sanoo kyllä pyyhkivänsä itse. :-o

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOPETTAA VIIMEISTÄÄN NYT!

Vierailija
22/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinun lapsesi on ollut jo eskarissa ja kouluunkin pitäisi ehkä syksyllä mennä? Miten homma toimii siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos on löysää kakkaa saattaa pyytää pyyhkimään. Ikää nyt 7v.

Vierailija
24/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemminkin usein.

Tosi hyvin vielä pesevät. Ei ole ollut mitään ongelmia. Muistan hyvin kun poika kerran 4-vuotiaana suihkussa huomasi että "täällä on joku reikä".

Kerran yksi äiti kysyi miten pepun pesu koulussa hoituu ekaluokkalaiselle. Siihen vaan vastasin että pitää sitten itse pestä jos tarvetta on. Ihan erikoistapauksissa aikuinen voi auttaa. Esim. ripulit housuissa. Sellaistakin joskus koulussa sattua.

Vierailija
25/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks koululaista siis jo, eikä eskarissakaan oo tarvinnu pyllyjä enää pyyhkiä. Kuinka kauan olette ajatelleet jatkaa tuota? 5 vuotta?

Vierailija
26/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopettanut pyllyn pesemisen kun lapsi kakkaa pottaan/pönttöön eikä kakkaa ole ihan kauttaaltaan, tällönhän riittää pyyhkiminen.

En aina vauvaltakaan pese vedellä, kosteuspyyhe välillä jees. Ja tapauksesta riippuen paperi riittää.

Vierailija
27/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun asia pyyhkiä sen pyllyä.

Vierailija
28/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereilla/eskarissa pyyhkii/pesee itse mutta kotona autan. Ei tykkää pyyhkiä itse koska tulee sotkua.

Vierailija
29/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan sovittu että koululaiselta en pyyhi.

Syy pyyhkimiseen on se että...häneltä tulee todella "tuhruiset" kakat! Näissä tuotteissa on eroja enkä halua että lapsi haisee tai tukkii pöntön paperilla, sitä nimittäin kuluu tuohon pyllyyn.

Vierailija
30/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä opetteli pyyhkimään itse, tosin jälki vähän sitä sun tätä. Eskarivuoden aikana opetteli tekemään myös alapesun itse. Eli nyt 7v pesee itse kakan jälkeen.

Vierailija
31/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo esikoinen 9v kun lopeteltiin pyllyn pesu. Nyt osaa jo itse tehdä, joskus tosin tarkastetaan onko puhdas. Toinen lapsi on nyt 8v ja aateltiin opettaa peseytymään itse.

Vierailija
32/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivisin pesee itse, koulussa pyyhkii. Minä joskus illalla pesasen et varmasti puhdas. N. 2kertaa viikossa

Vierailija
33/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä saa luvan alkaa pärjätä itse. Koulu- ja ip-kerho-päivät odottaa!

Vierailija
34/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset 6v, 4v ja 3v.

- 6v ei halunnut enää 4v että kukaan tulee edes samaan aikaan vessaan kun asioi ja pyyhkii. Laittaa oven lukkoon ettei pienemmät sisarukset häiritse.

- 4v pyyhkinyt itse jo 2v asti.

- 3v opettelee parhaillaan pyyhkimistä. Välillä keskittyy ja menee hyvin. Joskus liian kova kiire vessasta pois ja pitää auttaa.

Täälä päiväkodissa pääsee isompien puolelle kun vessa asiat sujuu omatoimisesti, juo lasista ja osaa syödä kunnolla sotkematta.

Hassun näköstä kun moni 2-3 vuotias on isompien puolella ja yks 6 vuotias pienten puolella.

Alottajalle. Miten sun 7 vuotias on omatoiminen jos peset kuitenkin kakkaamisen jälkeen hänen pyllynsä? Ei se silloin ole omatoiminen.

Vierailija
35/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset 6v, 4v ja 3v.

- 6v ei halunnut enää 4v että kukaan tulee edes samaan aikaan vessaan kun asioi ja pyyhkii. Laittaa oven lukkoon ettei pienemmät sisarukset häiritse.

- 4v pyyhkinyt itse jo 2v asti.

- 3v opettelee parhaillaan pyyhkimistä. Välillä keskittyy ja menee hyvin. Joskus liian kova kiire vessasta pois ja pitää auttaa.

Täälä päiväkodissa pääsee isompien puolelle kun vessa asiat sujuu omatoimisesti, juo lasista ja osaa syödä kunnolla sotkematta.

Hassun näköstä kun moni 2-3 vuotias on isompien puolella ja yks 6 vuotias pienten puolella.

Alottajalle. Miten sun 7 vuotias on omatoiminen jos peset kuitenkin kakkaamisen jälkeen hänen pyllynsä? Ei se silloin ole omatoiminen.

Meillä 3v ja 7v. Molemmat pyyhkii ja peseytyy itse.

Täälä on kans yksi lapsi (5) pienten ryhmässä vaikka isompiin kuuluisi siirtyä 3 vuotiaana. Hän ei halua itse pyyhkiä. Päiväkodissa 27 lasta ja tädit ei todellakaan kerkiä isojen pyllyjä pyyhkimään.

Pienten ryhmässä on 9 lasta (9kk-3v + yksi 5v).

Vierailija
36/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan lapseni että peffat pestään, niin tulee aina puhtainta!

Vierailija
37/37 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei kuitenkaan ollakaan. Meillä vanhin on pyyhkinyt itse 5-vuotiaasta. Välillä jää hiukan, mutta harvoin. 4-vuotiaan kanssa olen ajatellut, että olisi hyvä opetella. Yleisesti ottaen minusta pyyhkiminen olisi syytä opetella viimeistään ennen eskaria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä