MPR-rokotteesta eilen TV1:llä, katsoitteko?
Itse en HARMI vaan pystynyt katsomaan kun olin kaupungilla ja muistin sen vasta siellä, mutta eilen 7 aikaan illalla tuli ohjelma jossa käsiteltiin MPR-rokotetta ja äiti kertoi lapsestaan kuinka muuttui rokotuksen jälkeen..tuli autistiseksi. oli kuulemma aika kauheeta kuunneltavaa ja katottavaa.. nyt oon tullu entistä vakuuttuneemmaks siitä että sitä en anna. Pidän rokotetta paljon suurempana riskinä ku sitä että lapsi saa kyseiset taudit, sitäpaitsi rokotteen tehokin on kyseenalainen. eräänkin tuttuni tyttölapsi muuttui persoonallisuudeltaan tosi paljon rokotteen jälkeen. Jos on niitä, jotka saa rokotteesta autismin, kuinka paljon on niitä siltä väliltä tapauksia? ADHD, ym.. mutta kaikki tekee oman valintansa, minä en edes harkitse. Jos tytöt haluavat lapsia isompana, voivat ottaa sen sitä ennen, näin eräs kaverinikin teki joka ei saanut mpr:ää lapsena. Haittoja vähätellään aina ja jokapaikassa, todellisuus ei ole ihmisten tiedossa, ei ees lääkärien. Luin yhen kirjan joka valaisi paljon, miksi rokotteista voi kaikkea tulla..huhhuijaa..
Kommentit (145)
...että suomessa tuberkuloosia on enemmän kuin monissa euroopan maissa joissa tubirokote ei ole käytössä, vaikka kyseisissä maissa turismi ym on paljon voimakkaampaa.
Hmmm...
iloa:
Onneksi suomalainen terveydenhuolto- ja apteekkijärjestelmä estää täysin turhien antibioottikuurien syömisen, kun lääkettä ei saa noin vain apteekin hyllyltä, kuten on laita esim. monissa kolmannen maailman maissa.
Tuota, ihanko sinä tosissasi noin väität? =DD Suomalainen terveydenhuolto- (ja se apteekki)järjestelmä nyt ei kyllä millään muotoa tue turhien antibioottikuurien välttämistä!!! Hui, jos joku vielä näin luulee...
Mikäs on yleisin lappu vanhemmillla, kun he pienen korvatulehduspotilaansa kanssa sieltä kiireisen lääkärin vastaanotolta poistuvat? Taitaapas olla antibioottiresepti. Ei suinkaan esim. lähete tutkimuksiin, mikä tulehdus siellä korvassa jyllää. ei puhettakaan, että ensin tutkittaisiin - ensin kyllä valitettavasti kokeillaan, että tehoaako antibiootti. Jos ei tehoa, niin uusi kuuri. Jne. Meillä esimerkiksi Nuutilla 2v. oli elämänsä ensimmäinen korvatulehdus tuossa muutama viikko sitten. Ja todella rajuna tuli. Korvatulehduksen akuutimman vaiheen kesto oli loppujen lopuksi n. ½-1h. Ja uskotkos, jos sanon, että tuossa ajassa ei ehditty antibiootteja hakea. Kolme Chamomillaa (homeopaattista) ehdin pienin tauoin antaa ja sen kolmannen jälkeen Nuutti rauhoittui täysin (siihen asti huusi hysteerisenä ja hoki " kippee" ja osoitteli molempaa korvaa). Pieni mies paineli viileään eteiseen ja ajoi kaikki lähentely-yrittelijät välittömästi pois. Jutusteli siellä itsekseen ja vain istuskeli. Noin 5-10 minuutin kuluttua tuli käymään minun luona. Osoitti toista korvaa ja sanoi " kippee" , sekä pyöritti samalla päätä (eli: ei enää kipeä) ja sitten toista, ja sanoi " kippee" . Eli toinen korva oli vielä kipeä. Palasi sitten eteiseen yksikseen ja tuli taas noin 5-10 minuutin kuluttua takaisin (olin tässä vaiheessa jo syömässä) minun luo ja nyt näytti kummatkin korvat taas, mutta tällä kertaa kummankin kohdalla " kippee" -toteamuksen jälkeen pyöritti päätä. Eli terve mies. Kipusi syöttötuoliinsa ja sanoi " Pistaa" . Juuri oli onneksi hänenkin pitsa otettu uunista ja sitä aletttiin kiireenvilkkaa jäähdyttelemään. =) Tuo juuri äsken ERITTÄIN rajun korvatulehduksen sairastanut taapero pisteli aivan valtavan annoksen - tuosta oli laskettu riittävän seuraavallekin päivälle hänelle... =) Ja tosiaan hetki sitten edes *se juttu* - eli aina auttava tissi - ei ollut kelvannut kuin ekaimun verran. ;-D Homeopaatillemme kun tuota sitten myöhemmin kerroin, niin naureskeli, että voi kun olisitte ehtinyt sinne lääkärin jonotushuoneeseen ja tehneet tuon sitten siellä... ;-D
Että siis lyhykäisyydessään minä kyllä väitän (ja taitaa tilastotkin tätä aika yleisesti tukea), että suomen terveydenhuolto nimenomaan TUKEE turhia antibioottikuureja... Kun jo pelkällä oikealla ravinnolla on meidän perheen kolmen lapsen terveyttä hoidettu onnistuneesti - joskus jouduttu kuuri ottamaan ja sen jälkihoito onkin sitten aina vähän hankalampi juttu. Vaatii aika pitkän ajan tarkkaa ravinnetarkkailua, että saadaan taas pikkuinen kroppa edes suunnilleen kuntoon...
Olen seurannut ketjua koko ajan ja minusta siinä esitellään erittäin hyviä kommentteja. Meillä rokotteet on otettu, mutta mietin toistuvasti niiden mahdollisia huonoja puolia. Haluan elää luonnonmukaisesti, mutta minusta taudit ovat kuitenkin asia, johon on suhtauduttava vakavasti. Rokotusten vastustajien materiaali on niin vähäistä, että siihen ei voi valitettavasti luottaa. Nytkin esillä eniten on yhden ihmisen kirjoittama kirja, jonka ehdottomasti aion lukea, mutta en voi tehdä isoja ratkaisuja vain yhden kirjan perusteella. Varsinkin kun kirjan lauseista tehdyistä lainauksista on täällä esitetty kritiikkiä nyt ja aikaisemmin olleissa ketjuissa.
Ymmärrän, että lääketehtailla liikkuu isot rahat ja niiden on helpompi saada äänensä kuuluviin, mutta toisaalta uskon, että jos tämä Delatten kirja on täysin puhdasta kiistämätöntä faktaa, niin siitä olisi noussut isompi kohu ja rahaa rokotusten vastustajille alkanut löytymään? Voi tietenkin olla, että se kohu on vasta tulossa.
Minäkin olen tavallinen tallaaja kun puhutaan lääketieteellisistä asioista, minulle voisi syöttää vaikka minkälaisia teorioita ja silmät kirkkaina ne nielisin, kun vaan tarpeeksi vakavalta kuulostaa. On pakko vain etsiä tietoa, lukea ja miettiä... ja seurata tilannetta. Ja toivoa, että on tehnyt oikean ratkaisun.
-Nokkonen- rokotettu, rokotuttanut, mutta haitoista aidosti kiinnostunut
Niin, siis minä tarkoitin tuolla antibioottien turhan käytön estämisellä sitä että antibioottikuureja ei voi mennä ostamaan ilman lääkärin reseptiä niin kuin monissa maissa.
Ja jos ajatellaan muitakin kuin pikkulasten vaivoja (vaikka vauvat ja lapset tällä palstalla ja tässä keskustelussa tietenkin on etusijalla) niin kyllä niitä näytteitä otetaan ennen kuin kuureja määräillään. Itse olen useasti ollut nieluviljelyissä yms. ja sitten on todettu että virusperäistä, ei bakteeria, ei antibioottia. Lepoa vaan. Akuutti pienen lapsen sairaus ja vanhemman hätä on varmasti semmoisia asioita jolloin antibiootti aloitetaan ennen näytteiden ottamista tai tulosten tulemista. Tämä on valitettavaa ja parannusta käytäntöihin pitäisi saada. Niin kuin myös lisää rahaa koko terveydenhuoltojärjestelmään. Luonnollisesti homeopatiaa käyttävät ja tuntevat ihmiset käyttävät homeopaatin hoitoja mieluummin eivätkä edes lähde lääkäriin ja näin välttyvät mahdolliselta turhalta kuurilta. Hyvä niin.
Olen itse ehdottomasti turhien antibioottien syömistä ja syöttämistä vastaan ja kiinnostunut ns. vaihtoehtoisista hoitomenetelmistä, mutta en silti tuomitse koko länsimaista lääketiedettä, vaan uskon myös siihen. Olen kuitenkin hyvin iloinen ettei maassamme saa ostettua kurkkukipuun antibioottikuuria yhtä helposti kuin kurkkupastilleja.
Minä olen edelleen kuitenkin sitä mieltä, että turha antibioottikuuri on aina turha. Oli se sitten lääkärin määräämä tai itseostettu. =) Ja Suomessa todellakin määrätään aika huikeita määriä turhia antibioottikuureja... Ikinä ei saisi esim. se vanhempien hätä olla syynä turhalle lääkekuurille. Suomessa oikeasti saa sen kuurin, kun käy hakemassa lääkäriltä... Erikseen pitänyt meidän pyytää viljelyt. Ja silloinkin aika nihkeästi lähete saatu. Että itse en ainakaan ole rutiinitoimenpiteenä tuohon missään törmännyt!
Minäkin olen sitä mieltä, että turhista antibiooteista pitäisi päästä eroon. Mutta en ole sitä mieltä, että sellaisen saa automaattisesti kun vain käy pyytämässä. Esim. itse en saanut antibiootteja angiinaan, ennen kuin tutkittiin onko kyse bakteeri- vai virustartunnasta. Hyvä niin. Tosin sitten elämäni toisen angiinan iskettyä pisti kyllä vihaksi, kun lääkäri määräsi antibiootit, jotka eivät tepsineet. Soitin asiasta lääkärille ja hän totesi että joo, nyt on ollut liikkeellä sellaista angiinaa johon nuo antibiootit eivät tepsi, mutta hän nyt silti päätti ensin kokeilla niitä. Jätä kuuri kesken ja aloita uusi, lääkäri laittaa reseptin apteekkiin. Kyllähän se sen kyseisen angiinapöpön kannalta olisi se ja sama, popsinko niitä antibiootteja, joihin sillä on jo resistenssi, vai en, mutta kun elimistössäni jyllään tuhansia muita pöpöjä samaan aikaan niin ei oikein huvita jättää mitään antibioottikuureja kesken. Olisi vain suosiolla antanut heti sen antibiootin, joka varmasti tepsii, niin ettei olisi tarvinnut syödä kahta kuuria päällekäin... Silloinkin kyllä tehtiin viljely, mutta ei näköjään sitten tutkittu sitä, mistä bakteerista on kyse.
Ja noista korvatulehduksista olen kyllä samaa mieltä siinä, että niissä määrätään ihan turhaan antibiootteja. Vaikka tulehdus olisikin bakteerin aiheuttama, niin suurimmassa osassa se paranee itsekseen ilman, että siitä aiheutuu mitään ongelmia. Ja puolet korvatulehduksista taitaa johtua viruksista, jolloin antibiootit eivät tehoa. Periaatteessa jos korva on märkäinen, kyse on bakteerin aiheuttamasta tulehduksesta, mutta ei sekään ole täysin 100% varma merkki. Ja toki voi olla, että kyse on bakteeritulehduksesta, mutta se ei ole edistynyt vielä niin pitkälle, että märkää olisi kehittynyt. Ainoa varma keino todeta, mikä tulehduksen on aiheuttanut, on se viljely ja koska siinä kestää kuitenkin vähintään vuorokausi ennen tulosten saamista, siihen ei valitettavan usein ryhdytä. Onneksi nykyään ihan sellaiset alallaan arvostetut lastenlääkärit ovat alkaneet puhua sen puolesta, ettei joka korvatulehdukseen niitä antibiootteja määrättäisi. Toivottavasti se menisi perille niin lääkäreille kuin vanhemmillekin.
Muuten, itse en sinänsä pidä niin haitallisena sitä että syö turhan antibioottikuurin kuin sitä, että jättää kuurin kesken. Totta kai se antibioottikuuri on ihan hirvittävä stressi elimistölle ja pistää elimistön totaalisen sekaisin pitkäksi aikaa, mutta kun kuuri jätetään kesken oireiden hävittyä, saadaan sitten aikaiseksi niitä antibioottiresistenttejä pöpökantoja. Ja kun kyse ei ole tosiaankaan vaan yhden bakteerin saamasta resistenssistä vaan elimistön koko bakteerikannasta, johon ne keskenjätetyt antibioottikuurit vaikuttavat, niin se on todella vakava juttu. :( Valitettavan usein kuitenkin ne kuurit jäävät syömättä loppuun, jos ja kun oireet häviävät " kun turhahan niitä lääkkeitä sitten on enää syödä" .
antibioottikuurien kesken jättämisen haitallisuudesta. Se on todella tyhmää ja vaarallista.
anut...?? Tuostahan jauhettiin ihan kyllästymiseen asti joskus kymmenisen vuotta sitten jo! =O
Nuutti:
Ja minä pöljä olen elänyt uskossa, että tuo seikka alkaisi olla jo päivänselvä! Äh, siis oikeastiko vieläkään ei kaikki tiedä, että missään nimessä ei kuuria kesken, jos sen on ottanut...?? Tuostahan jauhettiin ihan kyllästymiseen asti joskus kymmenisen vuotta sitten jo! =O
Kyllä varmasti kaikki tietävät, mutta kun eivät usko. :/ Ovat sitä mieltä, että ei se heitä koske ja että kun kerran oireet ovat hävinneet, niin kyllä heiltä on varmasti sitten se pöpökin jo kuollut ja mitään vaaraa kuurin keskenjättämisessä ei ole.
Sama juttu muuten noiden korvatulehdusten kanssa. Minulla on useampikin tuttu lääkäreinä ja melkein kaikki ovat kertoneet vanhemmista, jotka ehdottomasti haluavat sitä antibioottia, vaikka lääkäri sanoo että se ei auta kun kyse on virustulehduksesta ja vaikka medioissakin on ollut juttua siitä, että antibiooteista ei ole läheskään aina hyötyä korvatulehduksen parantamisessa. " Mutta kun tää on korvatulehdus, pitää saada ne antibiootit, millainen lääkäri oikein olet kun et osaa korvatulehdusta hoitaa, lapseen sattuu!" Onneksi ainakin nämä nuoremman polven lääkärit ovat jo oikeasti sitä mieltä että turhia antibiootteja ei määrätä (tai sitten ystäväni ovat vain harvinaisen fiksuja), vaan ottavat vaikka mieluummin vastaan ne vanhempien syytökset. Mutta siihen uskon kyllä vakaasti, että varmasti monet sellaiset vanhemmat lääkärit, jotka ovat tottuneet siihen että korvatulehdus lääkitään aina antibiootilla, tekevät niin jatkossakin oli tarvetta tai ei. Mikä on kyllä erittäin suuri vahinko. :(
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos lapsemme joskus korvatulehduksen saa, niin vaikka muutan asumaan päivystykseen ja käyn parin tunnin välein näyttämässä korvaa jos tarve vaatii, mutta turhia antibiootteja en lapselle anna. Jos tulehdus on bakteeriperäinen, mutta näyttää menevän itsekseen ohi, niin silloinkin on ihan turha rasittaa elimistöä antibiooteilla. Kipua voi hoitaa vaikka puuduttavilla tipoilla, eiväthän ne antibiootitkaan kipua poista ellei tulehdus oikeasti vaadi niitä parantuakseen. Toistaiseksi olemme onneksi välttyneet korvatulehduksilta sun muilta pöpöiltä, saa nähdä miten käy nyt kun lapsi menee vähäksi aikaa päiväkotiin... Hänellä kun on samanlaiset ahtaat korvakäytävät kuin minulla ja taipumus kerätä vahaa korviin, joten riski korvatulehduksille on isompi kuin " normaalikorvaisella" . :(
Venäjällä tuberkuloosi ja monet muut Suomessa rokotuksilla
aisoissa pidettävät sairaudet tuhkarokosta kurkkumätään
ja polioon tappavat etenkin pikkulapsia. Sieltä niitä tauteja
Suomeenkin tulee itärajan yli. :(
Muuten Ruotsissa tuberkuloositapausten määrä on
kasvussa, kun siellähän rokotusohjelmasta on poistettu
vauvojen Calmette-rokotus jo jonkin aikaa sitten. Kannattaa
seurata paikallisia lehtiä ja muuta kirjoittelua siellä.
http://www.sos.se/fulltext/114/2002-114-63/2002-114-63.htm
mirri80:
...että suomessa tuberkuloosia on enemmän kuin monissa euroopan maissa joissa tubirokote ei ole käytössä, vaikka kyseisissä maissa turismi ym on paljon voimakkaampaa.
Olen edelleen sitä mieltä, että kunnollinen ruoka, puhdas vesi ja hygienia + stressitön ilmapiiri ovat parhaita rokotuksia tauteja vastaan.
Ootteko muuten miettinyt, että minkä takia maailmassa esiintyy tauteja, siis näitä " luonnollisia" , en nyt tarkoita ihmisen aikaansaannoksista ärhäköityneitä versioita...? Luulis kai taudeillakin olevan joku tarkoitus, kun tämä biologia ja kaikki luonnon systeemit on niin mahdottoman täydellisiä? Voiko olla täydellistä, ellei ole jotain epätäydellistä?
Kai silläkin on joku syy, että suurin osa nykyisin rokotettavista taudeista ovat ns. lastentauteja, eli ne " pitäisi" sairastaa lapsena. Voisikohan niiden tehtävä olla nimen omaan pitkällä tähtäimellä vahvistava ... Tapa, jolla lapsen tuore keho tutustuu eri elementteihin.?
Välttäkäämme tauteihin kohdistuvaa hysteriaa, se ei paranna ketään.
Suomen kielistä kirjallisuutta rokotusten haitoista on tosiaan vaikeaa löytää, siksi kai täällä hehkutetaan ja lainataan sitä Delatten kirjaa. En lähtisi kritisoimaan kirjaa jonkun lainauksen perusteella, jos lainaa jonkun kohdan sieltä tai täältä on se aina pois suuremmasta kokonaisuudesta... hölmöltähän se tuntuisi lähteä koko kirja täällä referoimaan, kun jokainen voi lukea sen itse, jos kiinnostaa.
Rokotukset- kirja on myös siksi hyvä, että se kertoo tiivistetysti suurimmasta osasta se julkaisuaikoihin tiedossa olleesta haittavaikutuksesta. Tutkittuja haittavaikutuksia on niin pirusti, että laajemmat julkaisut keskittyy aina kutakuinkin vaan yhteen kerrallaan--> olohuoneen kattoon asti ulottuva pino väitöksiä, tutkielmia, artikkeleita jne. suurin osa lääkärien/biologien kapulakielellä kirjoitettu ja vielä englanniksi :/
Internet on tietty oma lukunsa, mutta kuten monasti on jo todettu, niin
http://www.rokotuinfo.fi julkaisee maailmalla tehdyt tutkimukset puolesta ja vastaan, ja kertoo kuka ne on teettänyt.
Itse oon sitä mieltä, että " kohu" rokottamisesta on vasta hiljalleen alkamassa ja tosiaan voimistumassa...
Herra takoo vain rahaa rokotusten vastaisella propagandallaan!
Google-haku netistä Delatten nimellä johti epämääräisille
sivuille, joissa mm. arvioitiin onko UFOja vai ei. :(
Yhtään faktatietoa kyseisestä herrasta ei löytynyt. Olisi
ollut mukava saada tietää, mitä kouluja hän on käynyt
ja mitä opiskellut yms., mutta ilmeisesti se ei ole relevanttia.
Tärkeintä on ilmeisesti vain sokeasti uskoa hänen lietsomaansa
rokotushysteriaa - ja ostaa hänen kauppaamiaan kirjoja ja
luontaistuotteita.
Epäilen siis entistä enemmän hänen kirjoittamieensa
" faktojen" todenperäisyyttä.
shangsa:
Luulis kai taudeillakin olevan joku tarkoitus, kun tämä biologia ja kaikki luonnon systeemit on niin mahdottoman täydellisiä? Voiko olla täydellistä, ellei ole jotain epätäydellistä?
Toki taudeilla on tarkotus shangsa. Nimittäin estää
ihmiskuntaa kasvamasta liian suureksi: luonnonvalinta,
heikot yksilöt kuolevat pois. Näinhän tapahtuu luonnossa
(muidenkin) eläinten suhteen.
Ihmiset ovat kuitenkin puuttuneet tähän luonnon kiertokulkuun
lääkitsemällä sairauksia jo vuosisatojen, tai oikeastaan jo
tuhansien ajan. Haluammeko todella palata takaisin ns. kivikaudelle
ja kieltää kaikki rokotukset, lääkkeet ja sairauden hoito?
Minusta tämä vaihtoehto ei kuulosta realistiselta tai edes
täysin toivottavalta, vaikka toki siinä olisi hyvätkin puolensta,
että ihmisten määrä maapallolla vähenisi puoleen tai jopa
reilusti alle. Maapallon kestokykyhän alkaa olla jo paikka paikoin
aivan äärirajoilla, mikä osaltaa lisää tautien syntymistä ja muuntumista
yhä pahemmiksi kannoiksi.
Kokeile Googlettaa " herran" koko nimellä ;) joka on siis Yves Delatte. Itse googletin niin äsken, enkä saanut kyllä mitään UFO-juttuja... mutta sepä vasta olisi mielenkiintoista ;) hih!
Yves(s.1943) on opiskellut University of Algerissa luonnontieteellisessä tiedekunnassa ja humanististen tieteiden tiedekunnassa Helsingin yliopistossa.
Hän on tehnyt tutkimustöitään biologina eri maissa. mm. 70- luvulla Australiassa ja Johannesburgissa hän tutki eläinten aineenvaihduntaa ja ravitsemusta.
Hän on julkaissut erinäisiä tutkimuksiaan kirjoina ja artikkeleina myös Ranskassa ja Iso-Britanniassa.
Yves Delatte on myös kolmen lapsen isä, jonka yhden lapsen vakava sairastuminen ajoi tutkimaan rokotuskysymyksiä.
Sinilinnulle vielä pieni täsmennys:
Tarkoitin siis, että olisikohan sairauksilla jokin tarkoitus suhteessa ELÄMÄÄN, että olisikohan sairauksilla jokin muu tarkoitus kuin kuolema No okei, onhan kuolemakin suhteessa elämään ;)... mutta lue uudelleen se mitä kirjoitin lastensairauksista ja sairauksista kehon " opettajana" nimen omaan lapsilla siis. Tällaista tarkoitusta pohdiskelin.
Muuten olenkin sitten sitä mieltä, että ihmisen olisi kyllä tarkoitus olla terve(ja jokainenhan voi vaikka millä eri taiteenlajeilla hoitaa terveyttänsä, ettei sairastuisi). :)
... en huomannutkaan, että tiesitkin sen koko nimen!
Käytin siis tosiaan Delatten koko nimeä. Tuo tieto,
että Delatte itse on alkanut " rokotusvastaisen
taistelunsa" nimenomaan oman lapsen sairastumisen
jälkeen, selittää hänestä paljon! Sääli sinänsä, että hänen
perhettään on koskenut sellainen tragedia, jota hän on
sittemmin yrittänyt selitellä etsimällä syntipukkia rokotuksista.
---
Tuosta lasten immuunijärjestelmän muotoutumisesta
sen verran, että allergioiden lisääntymisen osasyyksihän
on epäilty mm. sitä, että lapset eivät enää sairasta
rokkoja ym. " lasten" tauteja, vaan nämä ehkäistään rokotuksilla.
Lapsen kehitysvaiheessa oleva immunologinen järjestelmä
hyökkääkin tällöin allergeeneja vastaan, kun todellisia
sairauksia ei ole uhkana.
Tosin tämä ei ole ainoa selitys allergioiden lisääntymiseen,
vaan yleensäkin syytä löytyy nykyaikaisesta liian steriilistä
ja hygieenisestä kasvuympäristöstä. Kodit pestään
antibakteerisilla aineilla jne., jolloin kasvavan lapsen
immunologinen järjestelmä ei joudu riittävälle rasitukselle
luonnollisia " pöpöjä" vastaan.
Ennen agraariyhteiskunnassa lapset olivat pienestä pitäen
mukana pellonlaidalla ja navetassa, joten heidän
vastuskykynsä kehittyi ihan eri tavalla kuin nykyään
ylihygieenisessä kaupunkimaisessa ympäristössä. Olemme
siis kirjaimellisesti vieraantuneita luonnosta.
Ympäristömyrkyt, raskasmetallit, tuholaismyrkyt ja kasvien
lannoitteet, jatkuvasti lisääntyvä liikenne ja fossiilisten
polttoaineiden käyttö rasittavat myös osaltaan ihmisten, ja
etenkin kasvavien lasten, immunologista järjestelmää.
Siinä suhteessa olenkin samoilla linjoilla shangsan
kanssa, että on tärkeää yrittää syödä mahdollisimman
puhtaasti tuotettua sekä mahdollisimman vähän jalostettua
ja teollisesti tuotettua ruokaa eli mielellään luomuruokaa.
Eri ruoka-aineita kannattaa myös syödä vaihdellen ja
monipuolisesti, jota tietyn ruoka-aineen haitat jäävät
mahdollisimman vähäisiksi.
Lisäksi kotona ei pidä pyrkiä ylihygieenisyyteen - normaali
siisteys riittää. Antibakteerisista aineista on enemmän
haittaa kuin hyötyä. Jne.
shangsa:
Kokeile Googlettaa " herran" koko nimellä ;) joka on siis Yves Delatte. Itse googletin niin äsken, enkä saanut kyllä mitään UFO-juttuja... mutta sepä vasta olisi mielenkiintoista ;) hih!Sinilinnulle vielä pieni täsmennys:
lue uudelleen se mitä kirjoitin lastensairauksista ja sairauksista kehon " opettajana" nimen omaan lapsilla siis. Tällaista tarkoitusta pohdiskelin.
..Delatten kirjassa on mainittu jokaikinen lähde kirjan takana, eivät todellakaan ole sen omia juttuja, jotain reilu sata niitä lähteitä oli..
..ihan huvittavaa kun ihmisillä on hirvee tarve mollata koko kirja ja kirjoittaja ennenkö ovat nähneet koko kirjaa..? outoa? mikä on takana?
..jos oma lapsi on vakavasti sairastunut, tottakai asioista haluu ottaa enemmän selvää ja jakaa tietoa mitä hän itsekkään todennäkösesti ei oo itelle saanut aikoinaan? luuletteko että hänen tarkoituksensa olisi vain syyttä suotta vastustaa rokotuksia? aika outoa jos joku luulee..
..pitää muistaa että maailmassa on myös ihmisiä jotka haluavat olla muille hyviä..vaikka maailma on paha niin ei kaikki sitä toivo toisilleen, asia joka on hyvä muistaa..
..mulle ainakin tulee mieleen että jos mollaa ja haukkuu jotain ihmistä tai hänen ajatuksia ennenkö tietää itse asiasta mitään, sillon pitää itellä olla jotain pielessä? jotain pitää saada alennettua tai mollattua? vai mistä tämmönen johtuu?
...tästä asiasta löytyy niin paljon tietoa, varmaankin kukin saa juuri sitä tietoa mitä haluaa-mutta se on tosiasia, että herkemmin puhutaan yleisesti rokotteiden eduista, kuin niistä lukuisista haittavaikutuksista, tämä on toki ymmärrettävää.. täällä asioista näköjään ajatellaan monin tavoin, mutta jos positiivisia tutkimuksia haluaa rokotteista niin niitä saa varmaan mistä vaan, eihän täällä kukaan rokottaisi jos KAIKKI TOSIASIAT olisi kaikkien tiedossa -hyvä esimerkki, että 50 -luvulla moni lääkäri menetti praktiikkansa ajaessaan rokotevaurioisten asioita! tosiasia jota ei voi kiistää, ja joka on yksi niistä asioista mikä kertoo siitä, kuinka rokotteita halutaan " suojella" .