Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MPR-rokotteesta eilen TV1:llä, katsoitteko?

23.08.2005 |

Itse en HARMI vaan pystynyt katsomaan kun olin kaupungilla ja muistin sen vasta siellä, mutta eilen 7 aikaan illalla tuli ohjelma jossa käsiteltiin MPR-rokotetta ja äiti kertoi lapsestaan kuinka muuttui rokotuksen jälkeen..tuli autistiseksi. oli kuulemma aika kauheeta kuunneltavaa ja katottavaa.. nyt oon tullu entistä vakuuttuneemmaks siitä että sitä en anna. Pidän rokotetta paljon suurempana riskinä ku sitä että lapsi saa kyseiset taudit, sitäpaitsi rokotteen tehokin on kyseenalainen. eräänkin tuttuni tyttölapsi muuttui persoonallisuudeltaan tosi paljon rokotteen jälkeen. Jos on niitä, jotka saa rokotteesta autismin, kuinka paljon on niitä siltä väliltä tapauksia? ADHD, ym.. mutta kaikki tekee oman valintansa, minä en edes harkitse. Jos tytöt haluavat lapsia isompana, voivat ottaa sen sitä ennen, näin eräs kaverinikin teki joka ei saanut mpr:ää lapsena. Haittoja vähätellään aina ja jokapaikassa, todellisuus ei ole ihmisten tiedossa, ei ees lääkärien. Luin yhen kirjan joka valaisi paljon, miksi rokotteista voi kaikkea tulla..huhhuijaa..

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
02.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Eihän sitä Delattea kukaan ole mollannut, vaan tervettä epäileväisyyttä on ilmassa.

Mitenhän tämän nyt sanoisi?

Luontaisalaa ja sitä sivuavia aiheita tutkiessa olen törmännyt valitettavan usein ihmisiin, jotka tekevät rahaa ihmisten hädän kustannuksella.

Kirjan voi kirjoittaa kuka vaan. Juuri luin kasvisravintoa ja kasvilääkintää koskevan kirjan, jonka kirjoittaja ei kyllä tiennyt mistä puhui. Kirjoittajalla ei ollut aiheesta riittävää tietoa, siis ihan omakohtaista, kokonaisvaltaisesta ihmisen anatomiaa ja biologioita mukaanlukien syvällistä tietoa. Pintaraapaisua sieltä täältä muiden jutuista ja ne yhdistelemällä saadaan kirja kasaan. Kyllä kirjoittaja asiaansa uskoi, mutta jopa puolimaallikon silmissä teksti oli lapsellisen naivia. Silti kirja myy ja ihmiset ostavat, ihmiset uskovat.

Toinen tapaus, joka mieleen tulee, on suomalainen ravitsemusasiantuntija, joka tekee häikäilemätöntä bisnestä ihmisten hädällä ja epätietoisuudella. Ja taas kyse huonosti valvotuista luontaismarkkinoista.

Luontaisalaa valvotaan Suomessa tällä hetkellä niin kehnosti, että mukaan mahtuu omaa praktiikkaa pitämään vaikka minkälaista viikonloppukurssin kävijää. Se on todella valitettavaa, sillä luontashoitojen suosio senkun nousee ja tietenkin alalla löytyy kaikenlaisia kiipijöitä ja pyrkyreitä.

Joukkoon mahtuu vielä vaikka minkälaista ihmisryhmää kuka milläkin syyllä. Ja jokainen tietysti ajaa omaa totuuttaan, kuka virallisesti, kuka epävirallisemmin.

No, en sanoisi, että Delatte on huijari tai mitään muutakaan, kun en ole hänen kirjaansa lukenut enkä heppua tunne.

Kuitenkin pidän hyvänä muistuttaa, että myös koulutettu ihminen voi ajaa jotain asiaa intohimoisesti eteenpäin myös muussa tarkoituksessa kuin asiantuntevuudessa. Ihminen jopa saattaa ajatella ajavansa jotain asiaa siksi, että haluaa auttaa muita, mutta taustalla kuitenkin ovat henkilökohtaiset syyt, kuten vaikkapa jokin henkilökohtainen tragedia.

Ja asialleen omistautunut ihminen saattaa hitto vie saada sen asiansa maallikon korvissa kuulostamaan järkevältä ja uskottavalta.

Esimerkiksi yksittäisestä rokotuksen tai lääkkeen apuaineesta on helppo julkaista tulosta mitä kaikkia haittavaikutuksia se ihmiselle aiheuttaa. Kuitenkin on otettava huomioon myös määrät, mitä tälläistä ainetta nyt vaikkapa siinä rokotuksessa esiintyy. Jotenkin tuntuu, ettei kaikilla rokotusvastustajilla ole selkeää kuvaa kokonaisuudesta mistä kaikesta rokotuksissa on kysymys, vaan tartutaan yksittäisiin seikkoihin ja ajetaan asiaa niiden perusteella eteenpäin. En tarkoita tällä nyt erityisesti esim. Delattea tai ketään keskustelijaa. Ja ehodottomasti rokotuskysmyksen epäkohtia tuleekin nostaa esiin, siinähän asia kokoajan edistyy ja kehittyy.

Ei tämä nyt taaskaan rokotuksiin ihan suoranaisesti liity ja mirri älä nyt käsitä tätä niin, että olen himorokottaja ja delatte on mielestäni kuspäähuijari, vaan tälläisiä ajatuksia mieleeni tuli.

Ja se täytyy vielä sanoa, että olen tosiaan aikoinani ollut sokean hurahtanut kaikkiin luontaisjuttuihin ja joutunut pettymään aika rankalla kädellä kun olen huomannut, kuinka paljon porukassa löytyy huijareita, rahastajia ja ihmisiä, jotka uskovat löytäneensä valon, mutta tosiasiassa ovat vain melkoisen pihalla.

Jopa keskitie voi olla ihan ok, aina ei ääripäisyyksiä tarvita.

Ja rokotuksissa itse ajattelen tämän pätevän siinä, ettei turha rokotuksia saisi antaa, mutta jotkut rokotukset ovat hyödyllisiä nykyaikaisella globalisoituneella pallolla elellessä.

Vierailija
142/145 |
04.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..itse oon saanut huippuhyvää apua ja samoin tuttavat esim homeopatiasta

ja vyöhyketerapiasta.. saanko kysyä mitä nämä alaa nämä " huijarit" ovat edustaneet? Itse en ees laske vaihtoehtohoitoihin kaikenmaailman henkiparantajia ym, ei tulis mieleeni käydäkkään sellasella.. mutta mihin itse törmännyt, tosi asiallisia ja asiansa osaavia ovat olleet ja apua on saanu. Oikeestaan hyvä mittari sille, kuinka hyvä ja luotettava joku terapeutti on, on se, että jos asiakkaita riittää jatkuvalla syötöllä ja 95% on oikein tyytyväisiä, sehän on totta että huonoa terapeuttia ei kukaan toiselle suosittele.. Se on valitettavaa jos on sellaisia työssä jotka jonkun pienen kurssin perusteella on alkanut tekemään töitä, mutta onneksi on niitä jotka saavat aikaan ja asiakkaita riittää pilvin pimein! :) tälläinen ainakin yksi (tiedän sieltä muitakin) tampereella, jolla kävin vyöhyketerapiassa vauvan ollessa perätilassa..aikasemmin oli kaikki käsittelyn jälkeen kääntyny, itse ajattelin että mun kohalla niin tuskin käy, mutta niin se vaan vauveli seuraavana pvänä kääntyi, tuskin kaikki tapaukset siellä sattumaa :) oli ollut nimittäin 6 vkoa perätilassa ja liikkui tosi vähän.. käsittely löysäs kohtuun liittyviä lihaksia ja se kai antoi sysäyksen / tilaa vauvalle, olo oli heti käsittelyn jälkeen paljon helpompi :) no en oo ainoa tyytyväinen sillä vyöhyketerapeutilla käynyt :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
05.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on sinut saanut vakuutettua, niin ei se ole minulta

pois, mutta mielellään pidän silti omasta kannastani kiinni.

Henkilökohtaisesti en kyseistä herraa tunne, etkä ilmeisesti

sinäkään mirri, joten minusta on aivan tervettä hieman

kyseenalaistaa hänen motiivejaan.

Sinänsä en ole mollannut Delattea ihmisenä, vaan säälin vain

häntä hänen perhettään kohdanneen tragedian vuoksi. Onhan

se surullista, jos hän on kokenut oman lapsen sairastumisen,

ja sekin on ymmärrettävää, että hän yrittää etsiä ja löytää

syyllistä tähän sairauteen.

Voitte ihan rauhassa pitää minua kyynikkona ja inhorealistina

(itse asiassa sellainen vähän olenkin). Silti minusta terve

lähdekritiiikki on _aina_ paikallaan, myös kyseisen herran

julkaiseman kirjan suhteen! Harva ihminen todella toimii täysin

pyyteettömästi. Esim. Delatte ei ilmeisestikään jaa kirjaansa

ilmaiseksi kaikille, vai jakaako?

mirri80:

..Delatten kirjassa on mainittu jokaikinen lähde kirjan takana, eivät todellakaan ole sen omia juttuja, jotain reilu sata niitä lähteitä oli..

..ihan huvittavaa kun ihmisillä on hirvee tarve mollata koko kirja ja kirjoittaja ennenkö ovat nähneet koko kirjaa..? outoa? mikä on takana?

..jos oma lapsi on vakavasti sairastunut, tottakai asioista haluu ottaa enemmän selvää ja jakaa tietoa mitä hän itsekkään todennäkösesti ei oo itelle saanut aikoinaan? luuletteko että hänen tarkoituksensa olisi vain syyttä suotta vastustaa rokotuksia? aika outoa jos joku luulee..

..pitää muistaa että maailmassa on myös ihmisiä jotka haluavat olla muille hyviä..vaikka maailma on paha niin ei kaikki sitä toivo toisilleen, asia joka on hyvä muistaa..

Vierailija
144/145 |
06.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sanoi että kirjoittaa toisen kirjan jos vaan taloudellisesti mahdollista, ei todellakaan oo raha takana. Muttta ei tässä muuta, pitäköön jokainen oman kantansa ja tietonsa ja olkoon siihen tyytyväinen :)

Vierailija
145/145 |
09.09.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sci.fi/~tiina/roko.htm

(en nyt millään muista olenko, vai onko joku laittanut ko. linkin jo aikaisemmin, mutta anyway, käykää lukaseen joa jaksaa vielä kiinnostaa;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi